beantwoord

Vanaf hoeveel klachten over vertraging op één traject en tijdstip wordt een oplossing gezocht?

• 2 december 2014
  • 8 reacties
  • 428 Bekeken

De trein van 7:53 uur van 't Harde naar Zwolle heeft zeer regelmatig vertraging. Niet zelden enorme vertraging zoals vandaag weer 27 minuten (!). Vaak heb ik contact gehad met de klantenservice maar zij kunnen niets doen tenzij er meerdere mensen last van hebben. Vanaf hoeveel mensen wordt de opmerking wel behandeld en naar een oplossing gezocht? En is het dan mijn taak een soort actie-groepje te starten?
icon

Beste antwoord door Thijs2 2 december 2014, 14:47

Vertraging levert per definitie voor een groep reizigers problemen op. Hoeveel hierover wordt geklaagd maakt niet zo heel veel uit, alle vertragingen proberen we op te lossen. Ik hoop dat jouw ervaringen met betrekking tot deze trein snel beter worden. Vanaf 14 december rijden we bovendien een nieuwe dienstregeling, en hiermee proberen we zeker ook 'probleemtreinen' aan te pakken.
Bekijk origineel

8 reacties

Vertraging levert per definitie voor een groep reizigers problemen op. Hoeveel hierover wordt geklaagd maakt niet zo heel veel uit, alle vertragingen proberen we op te lossen. Ik hoop dat jouw ervaringen met betrekking tot deze trein snel beter worden. Vanaf 14 december rijden we bovendien een nieuwe dienstregeling, en hiermee proberen we zeker ook 'probleemtreinen' aan te pakken.
Helaas hebben wij op dit traject al een lange tijd last van vertragingen en telkens wordt mij verteld dat het incidenteel is en dat wellicht met de volgende dienstregeling minder last hebben. De laatste keer dus het antwoord dat het niet zoveel helpt als ik telkens in mijn eentje klaag.
Ondertussen hebben wij al zeer regelmatig de schoolkinderen van het station verzameld en met de auto weggebracht terwijl wij een trajectkaart hebben. Leerplichtambtenaar komt zelfs ter sprake omdat daar melding gedaan wordt bij vaker dan 3 keer te laat op school (dus ik weer een e-mail sturen met een printscreen als bewijs). Het gaat vooral mis in het najaar en winter.
Even ter informatie: Gisteren 12 minuten vertraging (dus 5 minuten te laat op school) Vandaag 27 minuten vertraging tot nu toe bekend (dus 22 minuten te laat op school) Hoe leg ik dit uit aan de leerplichtambtenaar?
Reputatie 6
Gewoon een trein eerder nemen! Als u graag op tijd wilt zijn, moet U ook op tijd vertrekken. Zeker in de herfst hebben treinen vaker last van vertragingen wegens de (voor treintjes) zeer extreme weersomstandigheden!
Gewoon een trein eerder nemen! Als u graag op tijd wilt zijn, moet U ook op tijd vertrekken. Zeker in de herfst hebben treinen vaker last van vertragingen wegens de (voor treintjes) zeer extreme weersomstandigheden!
Hebben we geprobeerd maar dan is hij weer de helft van de tijd, meer dan een half uur te vroeg op school; en ik neem een dienst af van NS die bepaalt op welke tijd ze rijden. Dat er een keer wat vertraging is snap ik natuurlijk! Maar het gebeurt zo vaak dat ik denk dat er iets zou moeten gebeuren.
Reputatie 6
Tja, het is of een half uur wachten of de leerplichtambtenaar.
Het rijden van treintjes is heel erg ingewikkeld en als er vertragingen zijn is dat niet zomaar, nee, daar liggen altijd hele goede redenen aan ten grondslag. Ondanks alle beloften dat het in de toekomst beter zal gaan blijkt uit de ervaring van 175 jaar spoorwegen dat vertragingen er gewoon bij horen.
Als u met de trein reist heeft u dat te accepteren. Accepteert u dat niet, kunt u beter met de auto gaan.
Reputatie 1
Badge
probleem op juist deze lin KAN inderdaad de herfstbladen zijn: zoals je als oplettende en blijkbaar welwillende scholier/student zeker weet rijdt hij de hele Veluwe over, bekend om zijn bossen en mooie natuur, die dus in de herfst veel bladeren laten vallen, Als het dan regent of nat is, wordt dat een slipperige massa waar treinen heel slecht tegen kunnen, met remmen. En die trein is vrijwel aan het eind van een lange reis-87 km van Utr naar Zw, dus na vele haltes met allemaal dat problem. Dat lost zich inderdaad vaak vanzelf op als het vriest op lente is en er is in feite geen werkbare remedie tegen. vermoedelijk ben je pas 1e jaar spoorstudent en heb je nog amper ervaring?
probleem op juist deze lin KAN inderdaad de herfstbladen zijn: zoals je als oplettende en blijkbaar welwillende scholier/student zeker weet rijdt hij de hele Veluwe over, bekend om zijn bossen en mooie natuur, die dus in de herfst veel bladeren laten vallen, Als het dan regent of nat is, wordt dat een slipperige massa waar treinen heel slecht tegen kunnen, met remmen. En die trein is vrijwel aan het eind van een lange reis-87 km van Utr naar Zw, dus na vele haltes met allemaal dat problem. Dat lost zich inderdaad vaak vanzelf op als het vriest op lente is en er is in feite geen werkbare remedie tegen. vermoedelijk ben je pas 1e jaar spoorstudent en heb je nog amper ervaring? Het is inmiddels mijn 3e schooljaar met deze trein. Natuurlijk begrijp ik het als er af en toe vertraging is (overigens vandaag slechts 4 minuten; compliment NS!) Het probleem is dat de vertraging zeer regelmatig optreedt op dit traject. Overigens is dagelijks met de auto geen optie (te jong voor een rijbewijs helaas).
Mijn vraag is ontstaan omdat ik wel eens met de klantenservice heb gebeld met de vraag waarom de vertraging juist op dit traject en tijdstip ontstaat? Na toezeggingen dat het met 'het nieuwe dienstrooster' allemaal beter wordt heb ik gevraagd wanneer een traject nader bekeken wordt; ik heb namelijk geen verstand van het invullen van trajecten. Bij de klantenservice werd mij verteld dat er pas gekeken wordt na meerdere meldingen (staat overigens ook op de site) dus vraag ik hier vanaf hoeveel meldingen het traject bekeken gaat worden. Als ik dan een antwoord van NS krijg dat er per definitie een grotere groep mensen last van heeft en 'dat alles beter wordt door het nieuwe dienstrooster' heb ik de behoefte uit te leggen dat het echt een probleem is/wordt.
Als u kijkt is dit slechts mijn enige vraag op een forum; ik ben geen klager van nature. Ik voel mij echter niet gehoord en niet serieus genomen! Het enige wat ik vraag is eens serieus naar dit traject te kijken en de regelmatige vertragingen van juist deze trein op te lossen. Of NS moet niet toezeggen dat er rond die tijd een trein gaat; dan koop ik ook geen kaartje!

Reageer