Veel te korte treinstellen in daluren

• 16 september 2020
  • 47 reacties
  • 1205 Bekeken

Reputatie 1

Ik reis dagelijks met de trein Dordrecht-Leiden, en heb vitaal beroep, in ploegendienst. Het komt regelmatig voor dat ik b.v. de trein van 23.45 uur van uit Leiden naar huis moet. Tot mijn zeer grote verbazing komt een treintje van 4(!!!) stellen aankomen, en dat treintje was in no time (voor corona begrippen) echt vol!

Verder erger ik me verschrikkelijk aan dat er een paar idioten zonder mondkampjes (en enigszins aangeschoten) door lopen op zoek naar zitplaatsen.

Ik zit me werkelijk af te vragen waarom NS in Godsnaam geen langere treinstellen hebben ingezet, dan ben ik dan ook van die idiote (dag)gasten af! Ik heb vitaal beroep en wil VEILIG reizen!!!

En ook belangrijk, conducteurs doen niks!!! Die zitten maar veilig in “cockpit”!

Schandalige gebeurtenissen……….

47 reacties

Maar wat vind je "Corona vol" @Georg ?

Dit is een treinstel met zo'n 400 zitplaatsen, kan mij absoluut niet voorstellen dat deze trein rond jou reismoment geheel vol zit. Ook nu mogen gewoon alle zitplaatsen in de trein gebruikt worden, hier is ivm de mondneuskapjes plicht geen beperking aan.

Jammer dat er toch enkele reizigers zijn welke hun eigen verantwoordelijkheid niet nemen en hun mondneuskapje niet volgens verplichting dragen.

Badge +3

Ze hadden ergens wat treinpersoneel getest in Duitsland. Oh, dat was https://www.spoorpro.nl/personeel/2020/09/15/deutsche-bahn-geen-verhoogd-risico-coronabesmetting-treinpersoneel/

Mondkapje, kuch/spatscherm, whatever… 

In een trein (met elke 7 minuten de lucht 100% ververst) loop je dus net zoveel (of zelfs minder) risico om besmet te raken als in een drukke winkelstraat of op het strand? Dat is goed nieuws zeg.

Maar conducteurs met contact dus lagere besmettingsgraad dan ander personeel? Zou dat zomaar komen omdat ze bewust contact vermijden?

Ik ben geen Trump, maar met de trein reizen is redelijk veilig (moeten ze wel alle knopjes desinfecteren of deuren vanzelf laten openen en zo..)

Yeah right.. https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/3178967/mike-maakte-een-wasstraat-voor-winkelwagens-in-strijd-tegen-het-coronavirus

"Ik las maandagavond op sociale media dat supermarkten de grootste bron van besmettingen zijn! Die dingen worden de hele dag vastgepakt en verkouden mensen hoesten erop. Dat ding zit vol bacteriën en virussen."

Gossie, ik heb nog nooit gehoest op een winkelwagentje of mandje eigenlijk.. En in de trein (ik reis weinig) ook geen mensen tegen gekomen die in mijn gezicht dachten te moesten hoesten of niesen..

Eentje in mijn taxi, “Sorry chauf, heb hooikoorts en pilletje te laat ingenomen”…

Bij te druk of ‘onveilig gevoel’ in het ov kan je een bus of trein later nemen.

GTbV claimen dan maar.. Er zat iemand te hoesten zonder kapje dus het risico wilde ik niet nemen.

Reputatie 7
Badge +3

Ik reis dagelijks met de trein Dordrecht-Leiden, en heb vitaal beroep, in ploegendienst. Het komt regelmatig voor dat ik b.v. de trein van 23.45 uur van uit Leiden naar huis moet. Tot mijn zeer grote verbazing komt een treintje van 4(!!!) stellen aankomen, en dat treintje was in no time (voor corona begrippen) echt vol!

Verder erger ik me verschrikkelijk aan dat er een paar idioten zonder mondkampjes (en enigszins aangeschoten) door lopen op zoek naar zitplaatsen.

De vraag is wat je bedoelt met "echt vol". Alle zitplaatsen mogen gewoon gebruikt worden en ik vraag me af of het om 23.45 uur zo druk is dat mensen echt massaal moeten staan. 

Het gebrek aan controle op mondkapjes en de al maanden stakende conducteurs zijn inderdaad wel een groot probleem bij NS. 

Toch, al mogen alle zitplaatsen gebruikt worden, het is dan toch best wel vol. Ik zou het ook niet veilig vinden. Dit vind ik nou een versoepeling die ze niet hadden moeten doen.

Reputatie 1

Soms denk ik…..tja, ik ga verdorie 1e klas (gratis) nemen, ik heb het ECHT werkelijk echt helemaal gehad met die (idiote) gast(en) die ":gewoon” een treintje pakken om hun/zijn/haar vriend(en) willen opzoeken. Mij best, dan rij ik wel eerste klas. Mijn gezondheid………..…...vul maar zelf in!

Badge

Toch, al mogen alle zitplaatsen gebruikt worden, het is dan toch best wel vol. Ik zou het ook niet veilig vinden. Dit vind ik nou een versoepeling die ze niet hadden moeten doen.

Wat had je dan gewild, dat we deurbeleid houden met maximaal aantal passagiers en dat de rest op de volgende (te volle) trein mag wachten ? 

@Georg gratis eerste klas gaan zitten zou wel eens een duur treinritje kunnen worden.

Reputatie 3

Soms denk ik…..tja, ik ga verdorie 1e klas (gratis) nemen, ik heb het ECHT werkelijk echt helemaal gehad met die (idiote) gast(en) die ":gewoon” een treintje pakken om hun/zijn/haar vriend(en) willen opzoeken. Mij best, dan rij ik wel eerste klas. Mijn gezondheid………..…...vul maar zelf in!

Mondkapje + Geldig Vervoersbewijs = Reisrecht in OV, zo simpel is dat. Als dat niet zo is zou ik meeschrijven in een van de uuuuuuiiiiiitgeeeeeeebrrrrreeeiiideeee topics over handhavingsgebrek. Oja en iedereen is welkom, mits bovenstaande regeling, en ook reismotief speelt geen rol

Reputatie 3

@Georggratis eerste klas gaan zitten zou wel eens een duur treinritje kunnen worden.

Met de nadruk op

zou

want er wordt nauwelijks (al wordt het naar mijn beleving iets meer) gehandhaafd en gecontroleerd. 

Ik heb het ECHT werkelijk echt helemaal gehad met die (idiote) gast(en) die ":gewoon” een treintje pakken om hun/zijn/haar vriend(en) willen opzoeken.

Bijzondere redenatie, waarom zouden ze niet met de trein mogen reizen om iemand te bezoeken, en waarom mag jij wel reizen. Wat maakt jou zo speciaal @Georg ?

Mensen welke zonder geldig kaartje in de eerste klas neerploffen, daar hebben de conducteurs het nou juist helemaal mee gehad !

Reputatie 1

Ik heb het ECHT werkelijk echt helemaal gehad met die (idiote) gast(en) die ":gewoon” een treintje pakken om hun/zijn/haar vriend(en) willen opzoeken.

Bijzondere redenatie, waarom zouden ze niet met de trein mogen reizen om iemand te bezoeken, en waarom mag jij wel reizen. Wat maakt jou zo speciaal @Georg ?

Mensen welke zonder geldig kaartje in de eerste klas neerploffen, daar hebben de conducteurs het nou juist helemaal mee gehad !

Ik ben niet speciaal, maar wil wel veilig naar mijn werk reizen, bovendien heb ik vitaal beroep. Dat heb ik al aangegeven ergens boven.

Verder heb ik de indruk dat jij niet helemaal  door hebt hoe ernstig Corona is! 

Laat maat zitten, We wonen immers in Nederland,.,.,……..dus ……...

Reputatie 4

Hoi George,

Ik kan me goed voorstellen dat je ontzettend baalt van onverantwoordelijke medereizigers; terwijl jij met de trein moet reizen voor je werk.

Zo'n bericht zou je dan eigenlijk van NS zelf moeten ontvangen maar dat is blijkbaar teveel gevraagd.

Ik reis zelf ook minimaal 5 keer per week met het OV of voor mijn werk of voor mantelzorg en ik vind dat je helemaal gelijk hebt.

De mensen die op jouw bericht reageren reizen zelf niet of nauwelijks met het ov. Daarom wordt je bericht gewoon niet serieus genomen

Je kunt het beste een klacht indienen bij de NS via de chat bijvoorbeeld, en niet via NS community. In dat forum gaat het er meer om wie de grootste mond heeft. Belangen van reizigers staan niet centraal.

Ik wens je veel succes met je werk en hopelijk prettigere en minder risicovollere reizen!

Met vriendelijke groet,

M

Reputatie 7
Badge +3

@Georg Jouw bericht is van 24 dagen geleden. Is de situatie nog hetzelfde? Zijn er minder reizigers nu de cafés eerder dicht moeten, gevraagd is het reizen te beperken? En zijn de treinen langer?

Reputatie 4

@GeorgJouw bericht is van 24 dagen geleden. Is de situatie nog hetzelfde? Zijn er minder reizigers nu de cafés eerder dicht moeten, gevraagd is het reizen te beperken? En zijn de treinen langer?

Het laatste bericht van George was 21 uur geleden en niet 24 dagen geleden...

En om je even uit de droom te helpen, ik zat gisteravond in de trein en nee,de treinen zijn niet langer en er zijn ook niet minder reizigers

Badge

@GeorgJouw bericht is van 24 dagen geleden. Is de situatie nog hetzelfde? Zijn er minder reizigers nu de cafés eerder dicht moeten, gevraagd is het reizen te beperken? En zijn de treinen langer?

Treinen worden ook niet verlengt vanwege Corona, daar is simpelweg geen geld voor beschikbaar (gesteld). En gezien de financiele problemen bij het OV zou het ook zomaar kunnen zijn dat er op een bepaald moment gesneden gaat worden in de dienstregelingen omdat het geld op is.

Reputatie 4

Ik zou het bericht naar de vraagsteller sturen als ik jou was, dat is Mode.ik stel geen prijs op deze informatie

Badge

Ik zou het bericht naar de vraagsteller sturen als ik jou was, dat is Mode.ik stel geen prijs op deze informatie

Als je goed kijkt reageer ik naar de vraagsteller.

Reputatie 4

Verwijderd door moderator. Persoonlijke verwijten zijn niet gewenst.

Reputatie 7
Badge +3

Je schijnt te vergeten dat dit een openbare community is en dat je niet aan andere users kan opleggen hoe en naar wie ze reageren, zolang het binnen de huisregels valt. 

Badge

Reputatie 4

Reputatie 4

Reputatie 4

Badge

Nou en ik reageer gewoon op iets wat hier op de community staat en als je daar last van hebt moet je hier vooral niet reageren.  Dit is een open community waar iedereen vrij is om te reageren mits ze zich houden aan de huisregels die door de moderators van de NS community zijn opgesteld.

Reputatie 6

Zo @Jeroen, rol van verbazing bijna uit mijn fauteuil.

Badge

Zo @Jeroen, rol van verbazing bijna uit mijn fauteuil.

Moet je niet doen, straks bezeer je jezelf nog en dat zouden we niet willen natuurlijk. :rofl:

Reageer