veels te kleine treinen

• 11 augustus 2019
  • 8 reacties
  • 284 Bekeken

Beste NS,

zondag 4 augustus wilde ik samen met mijn vrouw naar de boekenmarkt van Deventer. Ik had een treinkaart van de Blokker die ik naar 1ste klas het ge-upgrade met als doel een zitplek te hebben.

Helaas waren de treinen veel te kort om 1ste klas te kunnen zitten. Zowel heen als terug was het niet mogelijk te zitten wegens overvolle treinen. Vreemd, want de NS maakt zelf reclame om juist met de trein te gaan ipv de auto. De boekenmarkt van Deventer is een bekend evenement waar zeker 125.000 mensen op af komen.
Helaas door een aanrijding met een paard gingen de treinen niet verder dan Apeldoorn. Vervangend vervoer was er niet. Anderhalf uur later zijn de treinen weer gaan rijden volgens de dienstregeling. Er was letterlijk een perron VOL mensen. De intercity vanuit Amersfoort richting Enschede kwam er aan; 1 3-bakkig treintje. Ik heb niet eens een poging gedaan om erin te komen zo druk en vol. Dit waren echt van die aziatische scenes. En proppen maar. Het aanwezig treinpersoneel baalde overduidelijk en had echt moeite om de trein überhaupt te laten vertrekken. Het gezicht van de conducteur stond op onweer en na het sluiten van de deuren ging hij gelijk in de achterste cabine zitten weg van de chaos. Dan maar de volgende trein 30 minuten later. Helaas weer hetzelfde liedje. En weer een half uur later weer overvol.

Toen waren we het zat en zijn terug gegaan naar Utrecht. En raad eens; Een overvolle trein. We hadden een 1ste klas kaartje, maar we kwamen niet verder dan met 20 man op het balkon te staan van Apeldoorn naar Utrecht. Eindelijk konden we ergens in Utrecht ff lekker een terras pakken en uitblazen.

Wat ik totaal niet snap is dat de NS het treinpersoneel negeert. Zij zijn in eerste instantie het aanspreekpunt en krijgen (onterecht!) het geklaag van tientallen reizigers. In alle treinen waar ik vandaag in heb gezeten heeft het treinpersoneel via de intercom heel duidelijk aangegeven te balen van deze situatie en dat is meer dan begrijpelijk. Het treinpersoneel heeft in het openbaar in de trein door de intercom de oproep gedaan om te gaan klagen bij de NS. Hoever moet het dan komen dat het treinpersoneel dat massaal gaat doen?! Ik vind het belachelijk dat de NS de reizigers, maar ook zijn personeel in de steek laat.

Ik heb gelijk die avond een klacht ingediend. De regels is dat NS er 5 werkdagen over mag doen om die klacht te beantwoorden. Ik heb tot op heden nog niets ontvangen helaas. Er waren zeker teveel klachten icm weinig personeel om al die klachten te behandelen. Tja, drukte kan je van te voren zien aankomen...… Ik vind het bijzonder zwak van de NS. Zondag 4 augustus was dus geen goede dag van de NS.

Vriendelijk groetend,

Wouter Noordeloos

8 reacties

Hoi Wouter,

Welkom op dit forum al is het dan niet met een al te positief verhaal.

Er is op dit forum al meer geklaagd over de Boekenmarkt in Deventer in dit topic.

https://community.ns.nl/in-de-trein-11/alweer-overvolle-treinen-bij-de-boekenmarkt-in-deventer-59528
Reputatie 7
Badge
Misschien een goed idee te stoppen met die extreem goedkope actie kaartjes van bv Kruitvat. Dan komt er weer geld binnen bij NS en is er geld voor wat langere treinen en wat meer personeel. Helaas verdient NS amper iets aan die kaartje welke massaal gekocht worden.
Je kan moeilijk verwachten dat NS verlies moet gaan lijden omdat er heel veel reizigers met de trein willen welke er amper iets voor willen betalen.
Misschien een goed idee te stoppen met die extreem goedkope actie kaartjes van bv Kruitvat. Dan komt er weer geld binnen bij NS en is er geld voor wat langere treinen en wat meer personeel. Helaas verdient NS amper iets aan die kaartje welke massaal gekocht worden.
Je kan moeilijk verwachten dat NS verlies moet gaan lijden omdat er heel veel reizigers met de trein willen welke er amper iets voor willen betalen.

Dat is een andere discussie en hoort niet in dit topic thuis. NS is bijna niet in staat om bij grote evenementen het treinvervoer goed te laten verlopen. Zie ook bijvoorbeeld de jaarlijkse topics over de huishoudbeurs. Dit is ook al weer het derde jaar op rij dat er een soortgelijk topic is over de boekenmarkt in Deventer. Sommige bedrijven zouden hier iets van leren...…………...
Waarom zijn die goedkope treinkaartjes van het kruidvat er dan? Ik heb het idee om mensen juist de trein in te lokken. Verder valt mij op dat het voornamelijk tijdens het weekend hele dagen mag reizen.
Reputatie 7
Badge
Er wordt wat te veel gelokt, als er een forse rem komt op dit soort kaartjes wordt er automatisch minder gereisd, juist op dit soort fagen met grotere evenementen zou dat erg schelen in de drukte.
@De activist Ik zie een duidelijk verband tussen de enorme drukte in de weekenden en bijna gratis kaartjes en dus ben ik zo vrij alhier mijn mening toe te voegen.
Badge +3
NS ondermijnt zijn eigen tariefgebouw met al die idiote acties. NS zou er veel meer aan hebben meer vaste klanten te krijgen in de vorm van abonnementhouders. Gewoon stoppen met die actierommel en in de daluren de kortingspercentages verhogen tot 50% of hoger. Op sommige rustige weekenddagen zou NS de kortingspercentages kunnen verhogen tot 60 of misschien wel 75%.
klopt, IMark. het is en blijft een overweging of je met de trein gaat of toch de auto. Mijn persoonlijke keus is momenteel de volgende keer naar die boekenmarkt van Deventer om met de auto te gaan. Met de trein is voor mij op dit moment totaal niet aantrekkelijk gezien het geprop in veels te korte treinen
Reputatie 7
Badge
Hoop dat je dan wel je auto kwijtraakt in de omgeving van Deventer. Auto of trein, het mooie is dat u zelf die keuze kunt maken 😀

Reageer