Veevervoer om 08.05

• 13 maart 2018
  • 60 reacties
  • 1297 Bekeken

Toon eerste bericht

60 reacties

Reputatie 7
@Loes ja in geval van aanhouding zullen ze weg moeten en inderdaad over worden genomen door een flex team. Verder is het afhankelijk van de situatie. In Breda hebben wij geen voertuig, we zullen dus weinig weg hoeven omdat we bij een calamiteit niet kunnen komen. Dit is dan voor een flex team. Het komt wel eens voor, maar bijna nooit. 😉
Reputatie 5
Betekent dat, dat de Keolis Flirts op den duur ook storingen gaan krijgen?
Die hebben namelijk ook uitschuiftredens en een eigen omroep (die overigens 100x beter is dan die van NS). Daar is het volume in een stiltecoupe zelfs lager dan in een gewone coupe.
Keolis heeft ook problemen genoeg, maar krijgt het uiteindelijk wel voor elkaar om te blijven rijden. Verschil is natuurlijk wel dat die stellen vrij weinig gekke dingen doen (combineren/splitsen e.d.) en de machinisten bijna niks anders zien dan die Flirt's.
Reputatie 5
Ze hadden in het begin opstartproblemen door de onervarenheid van de machinisten, maar eigenlijk nog nooit technische mankementen.

Verder moet ook keolis gewoon de hele dag door combineren en splitsen. Ik had gister zelfs een machinist die er wel zin in had. Gewoon volop tractie en gaan. Gewoon bij ieder station 1-2 minuten vroeger aanwezig dan volgens dienstregeling. Natuurlijk wel keurig op tijd vertrekken.
Dat jij als reiziger die problemen niet altijd opmerkt, is een ander verhaal. Ook Keolis heeft zeker de nodige problemen, en dan niet alleen de BOA-problematiek in Almere.
Reisinformatie is bij Keolis ook vaak geen succes :(

Reputatie 7
Badge +3
Wat ik me vanmiddag afvroeg, hoeveel personen passen er in de cabine van een VIRM voordat het te knus wordt?

Ik stond op Delft op mijn IC Amsterdam te wachten toen de IC Dordrecht aan de andere kant stond. In de achterste cabine was al iemand aanwezig, deze man stak zijn hoofd door de cabinedeur naar buiten (geen idee of misschien een passagierende machinist of HC was, ik zag alleen een hoofd met een grijs/witte baard), op het perron stonden 2 man V&S die een praatje maakten met baardmans en vlak voor vertrek ook nog in de cabine stapten. Zij werden gevolgd door de HC die eerst haar deur (de achterste deur) sleutelde en voordat die deuren sloten nog snel uitstapte en ook de cabine inging.
Daar kan je er wel wat kwijt hoor. Ben ooit met 8 man in de cabine geweest om ruimte te maken voor reizigers. In de ICM kan je er nog meer kwijt. 4 man is nog te overzien Momo.
Reputatie 7
Badge +3
OK Loes.
Zal hier misschien ook zo iets geweest, trein was niet al te ruim. 4tje waar het anders 10 bakken zijn. Was de 2465
Ik wil de NS FLIRT-problemen niet bagatelliseren, maar vind het standpunt dat alleen NS problemen heeft nog steeds vreemd. Ook vandaag bij Keolis allerlei gekke problemen. Omroep die het niet deed in de 1e klas (enkel het belletje), op de heenreis liepen alle klokken 15 minuten voor, op de terugreis helemaal geen reisinformatie.

Het is zeker niet alleen NS (of ik, lol) die niet zo goed is in flirten 😳

Reageer