beantwoord

Venlo > Breda, overstap Eindhoven

• 15 september 2017
  • 62 reacties
  • 2058 Bekeken

Hebben ze tegenwoordig de meest asociale conducteurs op dit stuk gezet?
1. Vorige week kwam de trein op het verkeerde spoor aan, dus rennen naar de overstap. Wordt je verteld dat die deur vol zit (stonden werkelijk 3 mensen) voor ik de volgende deur rennend kon bereiken gooide hij alle deuren dicht en vertrok.
2. Overstap -1 min wij stappen uit, rennen naar de overstap, gooit hij de deuren dicht terwijl mensen instappen, ik zat klem tussen de deur! Eerst deuren sluiten daarna pas fluiten?!? De helft van de mensen bleef achter op het station.

Laat me maar niet beginnen over de eindeloze reeks aan vertragingen op de al 20min heen/terug langere reis. 2016 €150 vertraging geclaimed. Ik zit nu al boven de €1500 en 2017 is pas 3/4e voorbij!
Kunnen jullie nu eens eindelijk iets aan die overstap doen? En ontsla die eikels van een conducteurs.
icon

Beste antwoord door Gabriëlle NS 15 september 2017, 14:50

Hallo Patricks.

Wat jammer om te lezen dat je niet helemaal tevreden bent over ons personeel. Ik ben er helaas niet bijgeweest dus ik wil het daarom ook algemeen houden. Een conducteur zou namelijk nooit aangeven dat de trein te vol is wanneer dit niet het geval is. Het is op dat moment aan de conducteur te bepalen of het nog wel veilig genoeg is dat er mensen instappen. Het is uiteraard wel jammer dat de conducteur je niet meer de gelegenheid heeft gegeven om via de andere deur alsnog in te stappen. Het is voor mij erg lastig te beoordelen of het vertrekproces op dat moment al gestart was. Er moet namelijk ergens een lijn getrokken worden tijdens het sluiten van de deuren om zo vertraging te voorkomen.

Je hebt inderdaad erg veel restitutie aangevraagd voor vertraging. Echter gaat Prorail over het onderhoud van het spoor en kunnen wij niet altijd wat doen aan de vertraging die ontstaat. NS wil namelijk ook het liefst dat elke reiziger optijd op hun eindbestemming aankomt. Ondanks dat we jou de verloren tijd niet terug kunnen geven is een vergoeding wel op zijn plaats.
Bekijk origineel

62 reacties

Ps. Dit zijn maar een paar van de eindeloze reeks aan horror ervaringen met die overstap, en conducteurs. Het zijn simpelweg de 2 meest recente!
Reputatie 6
Badge
Wow, dat is veel geld maar vooral veel ongemak. Heel treurig.
Hallo Patricks.

Wat jammer om te lezen dat je niet helemaal tevreden bent over ons personeel. Ik ben er helaas niet bijgeweest dus ik wil het daarom ook algemeen houden. Een conducteur zou namelijk nooit aangeven dat de trein te vol is wanneer dit niet het geval is. Het is op dat moment aan de conducteur te bepalen of het nog wel veilig genoeg is dat er mensen instappen. Het is uiteraard wel jammer dat de conducteur je niet meer de gelegenheid heeft gegeven om via de andere deur alsnog in te stappen. Het is voor mij erg lastig te beoordelen of het vertrekproces op dat moment al gestart was. Er moet namelijk ergens een lijn getrokken worden tijdens het sluiten van de deuren om zo vertraging te voorkomen.

Je hebt inderdaad erg veel restitutie aangevraagd voor vertraging. Echter gaat Prorail over het onderhoud van het spoor en kunnen wij niet altijd wat doen aan de vertraging die ontstaat. NS wil namelijk ook het liefst dat elke reiziger optijd op hun eindbestemming aankomt. Ondanks dat we jou de verloren tijd niet terug kunnen geven is een vergoeding wel op zijn plaats.
Reputatie 6
Badge +1
@Gabriëlle NS: op het traject Venlo-Eindhoven-Tilburg zijn bijna geen infrastoringen. Dus een gemiste overstap is wel degelijk te wijten aan NS. Misschien niet aan de hc of mcn op de trein, misschien is het plan krap...
Reputatie 4
Idd is de gehele dienstregeling 2017 problematisch. En zo ook de overstap van de IC uit Venlo in Eindhoven op de IC naar Den Haag. Zelf rijdt ik vaak als machinist op de trein naar Den Haag. Zelf en voor de reizigers was het beter toen deze trein gewoon Den Haag-Venlo reed. Omdat de IC Eindhoven-Den Haag strak in de dienstregeling zit, zet het treindienstleider-systeem je bij vertrek +3 in Eindhoven op de wacht in Tilburg, omdat dan daar de kruisende trein Tilburg-'s-Hertogenbosch voor mag. Vaak ook nog een Goederentrein die dan voor mag, hierdoor +10 in Breda. Daarna achter de stopper aan tussen Rotterdam en Den Haag. Aankomst Den Haag +15/+20. Zelf vaak gebeurd dat we bleven wachten op de aansluiting in Eindhoven en dus grote vertragingen opliepen. Veel collega's (en ik ga dit ook misschien straks denken) laten de trein dan maar niet wachten om relatief minder reizigers een vertraging te geven. Wij worden bij een vertraging op deze IC 3x gebeld waarom wij vertraagd waren en worden hier ook op aangekeken(NS)/afgerekend (de overheid) door boete's.
Reputatie 4
Volgens mij is het helemaal geen probleem van de IC Eindhoven - Den Haag. Het is een probleem van de IC Venlo - Eindhoven. Die is het die te krap aankomt in Eindhoven. Logisch zou dus zijn die eerder uit Venlo te laten vertrekken.
Reputatie 2
En dat gaat dus niet want de IC's keren te Venlo op elkaar, in 6 minuten. Tenzij men de kering dus met 1 omloop verlengt (>= 30 min), waardoor je dus 1 stuk materieel extra moet inzetten op de lijn Eindhoven-Venlo.... perron moet vrijhouden.. en weet ik veel wat er nog meer bij komt kijken.
Reputatie 6
Badge
Goed, dat mcn1995 uiteenzet waarom er zo punctueel vertrokken moet worden. Voor de getroffen reizigers lost dit het probleem helaas niet op. Jammer dat er vastgehouden blijft worden aan een verbinding die op papier 10 minuten sneller is. Kan me voorstellen, dat je er erg wanhopig van wordt als je van deze verbinding afhankelijk bent.

Uitgaande dat TS een altijdvrij abonnement heeft en dus per gemiste aansluiting 8 euro krijgt, zou hij al bijna 200x de aansluiting gemist hebben. Vrij fors, als mijn aanname klopt.
Jan>mrt haalde* ik de oversluiting (minder dan 10%), nu gemiddeld (60%). Andere vertragingen etc door de grote hoeveelheid uitval nog even meenemen en dan ben je zo boven de 200x half uurtje. (Op een al 20min langere reis). Op de terugweg de overstap missen (10%) geeft nog eens 15min vertraging dus die kan ik niet eens claimen.

Al met al geeft de nieuwe dienstregeling me behoorlijk wat ergernis!
Het geselecteerde antwoord is met oogkleppen op geloven dat de conducteurs heilig zijn. En de schuld bij de pro-rail leggen kwa onderhoud.

1 het is wel degelijk aan de NS conducteur te wijten in beide gevallen!
2 Het komt door de vertraagde trein en het trage koppelen, daar zit niks kwa pro-rail onderhoud bij.

Zorg gewoon dat die treinen op tijd in Eindhoven aankomen! En op het goede spoor!
Ik snap je frustratie heel goed Patricks, vooral als je zo vaak tegen vertraging op loopt. Weet je misschien nog hoe laat en op welke dat de bovengenoemde gevallen zich hebben afgespeeld? Misschien kunnen we deze gevallen dan nog met de conducteur bespreken en kijken of en hoe dit anders had gekund.
Dan zou ik de reeks berichten "ik ben een half uurtje later op het werk" of "ik ben meer dan een half uur later thuis" aan mijn baas en vriendin even moeten doorspitten, welke dag het geweest was. +/- 6x per week dus dat wordt even zoeken!

Tijd altijd hetzelfde,
overstap in Eindhoven, trein Venlo/den haag 6:42/6:44
En terug de overstap te Eindhoven 17:43/17:49 of 18:13/18:19 als ik in de ochtend de overstap heb gemist.

En begin me niet over een trein eerder! Ik moet met die nieuwe dienstregeling al 40+min langer reizen zonder de eindeloze vertraging!
Ps, de trein waar ik tussen de deuren klem zat omdat deze zonder waarschuwing gesloten werden weet ik wel. Ik heb ook een foto van de conducteur voor je. Dan weet je zeker welke het is geweest!
Foto van de conducteur zal niet nodig zijn Patricks, maar we moeten wel precies weten bij welke trein het nou niet helemaal goed is gegaan. Als je daar de dag, traject en vertrektijd kan noemen kan ik het intern aankaarten.
15 september 2017, 6:44 Eindhoven>Den Haag.
Sloot de deuren om vervolgens pas te fluiten. Als gevolg dat ik de deuren vol tegen mijn schouders aankreeg en me tas nog net naar binnen kon trekken. Iedereen die niet naar de overkant rende heeft de aansluiting gemist. Gevaarlijke situatie, puur omdat hij niet 2min wilde wachten op de overstap.
Bedankt voor deze details Patricks, ik heb het doorgegeven.
En daar gaan we weer, overstap is geannuleerd. Half uur vertraging 6:44 naar Den Haag
Reputatie 7
Badge +3
Het zal tot december tobben blijven.
En weer.... 6:42/6:44. We bleven ruim 10min voor Eindhoven wachten. We waren anders perfect op tijd.. weer een half uur vertraging.
En weer een goed begin van de maandag. Trein 6:42/6:44 Eindhoven/Den Haag. De trein uit Venlo zoals gewoonlijk vertraagt.

Geen betere indruk bij de baas dan de maandag te beginnen met het zoveelste: Ik ben een half uur later en werk vandaag dan een half uur over.!
...Wij worden bij een vertraging op deze IC 3x gebeld waarom wij vertraagd waren ...Deze druk, helemaal niet fijn lijkt mij!
Dit jaar zit Ik al boven de 100 uur aan vertraging en did ook overwerk uren door de ns. Dat is ook niet fijn.

ik huiver nu al voor die nieuwe dienstregeling in December... maar het kan niet veel slechter dan gemiddeld 4 van de 10 reizen per week op tijd zijn...
Ik ga bijhouden wanneer ik wel* op tijd op het werk en thuis ben. Tot zo ver de maand september 1/20... Oktober begint al slecht met 0/1 waardeloos!
Reputatie 6
Badge
Laat de blog maar beginnen! Ben benieuwd.
Ook ik heb veel last van deze krappe overstap. Het ging met de oude dienstregeling de laatste tijd vaak goed. De IC naar Den Haag bleef gelukkig in Eindhoven vaak even wachten op reizigers uit Venlo. Dat was ontzettend fijn! Maar vanaf deze week (met nieuwe dienstregeling) heb ik de aansluiting alleen vandaag gehaald. De IC uit Venlo kwam dagelijks met vertraging aan in Eindhoven. Hoe kan dit en hoe kan dit verbeterd worden? Kan de IC niet eerder vertrekken uit Venlo?

Reageer