beantwoord

veolia trein gemist door vertraging bij ns

• 5 december 2014
  • 3 reacties
  • 253 Bekeken

doordat de intercity uit Eindhoven 5 minuten te laat in Heerlen aankwam miste ik de aansluiting naar landgraaf (daar rijdt Veolia) waardoor ik 30 minuten vertraging opliep. NS weigert vergoeding. Is dat terecht? Immers door een vertraging van de NS trein liep ik 30 minuten vertraging op!
icon

Beste antwoord door Thom 5 december 2014, 13:24

Terecht is het voor uw gevoel wellicht niet maar de vervoersmaatschappijen vergoeden alleen de vertraging van 30 minuten en meer veroorzaakt door de eigen maatschappij. Van vervolgschade zijn ze vrijgesteld en daar kunt u uw gemiste aansluiting in zekere zin toe rekenen. Het is dus wel volgens de wetgeving maar het is wat strijdig met het rechtsgevoel, want zou uw vervolgtraject door NS worden gereden en niet door Veolia, dan had u gewoon recht op Geld Terug bij Vertraging. Dat is dus nu niet het geval. Het wordt helemaal vervelend als NS te laat is en je de Thalys mist met alle ellende van treinbinding en sterk wisselende tarieven.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Terecht is het voor uw gevoel wellicht niet maar de vervoersmaatschappijen vergoeden alleen de vertraging van 30 minuten en meer veroorzaakt door de eigen maatschappij. Van vervolgschade zijn ze vrijgesteld en daar kunt u uw gemiste aansluiting in zekere zin toe rekenen. Het is dus wel volgens de wetgeving maar het is wat strijdig met het rechtsgevoel, want zou uw vervolgtraject door NS worden gereden en niet door Veolia, dan had u gewoon recht op Geld Terug bij Vertraging. Dat is dus nu niet het geval. Het wordt helemaal vervelend als NS te laat is en je de Thalys mist met alle ellende van treinbinding en sterk wisselende tarieven.
Reputatie 6
Badge +1
De NS kijkt bij het beoordelen van claims alleen naar de vertraging van haar eigen treinen, en houdt geen rekening met aansluitingen op andere vervoerders helaas.
Zelf mis in 1-2x per week de valleilijntrein op Ede-Wageningen door late aankomst van de NS-trein, maar het is me nog nooit gelukt geld terug te krijgen.
Hallo Aadbreijs

Welkom op het NS Serviceforum. Vervelend dat je je aansluiting hebt gemist. Thom en Keuzereiziger geven hier het juiste antwoord. \

Je topic heb ik naar het forum 'in de trein' verplaatst om de vindbaarheid van je topic te vergroten.

Vriendelijke groet,
Herman NS

Reageer