Verbinding maken met WiFi op de laptop | NS Community
beantwoord

Verbinding maken met WiFi op de laptop


Goedemiddag,

Ik heb inmiddels al meerdere keren geprobeerd om verbinding te maken met het internet​ in de trein vanaf mijn laptop, maar vooralsnog tevergeefs. Vanaf mijn telefoon heb ik er geen enkel probleem mee; zodra ik verbinding maak krijg ik een pop-up waardoor ik naar de 'accepteer voorwaarden' pagina gestuurd wordt. Als ik verbinding maak vanaf de laptop, krijg ik deze pagina niet te zien. Nu lees ik overal op fora dat ik hiervoor eerst handmatig naar nstrein.ns.nl moet gaan, om daar de voorwaarden te accepteren. Echter kan ik deze pagina ook niet bereiken, mijn browser (zowel Chrome als Explorer) zegt dat hiervoor een internet verbinding nodig is. Hoe kan ik het internet aan de praat krijgen zodat ik fatsoenlijk in de trein kan werken?

Alvast hartelijk dank,

Peter
icon

Beste antwoord door Chiel NS 5 May 2017, 17:51

Bekijk origineel

10 reacties

Goedemiddag PJ1989, en welkom op het forum.

Wat vervelend dat je geen verbinding kan krijgen met je laptop. Als je in de trein zit met je telefoon Ă©n je laptop, heb je dan wel bereik op je telefoon maar niet op je laptop?

Als dat het geval is, zijn er meestal twee oplossingen. De website die je zelf al noemt, maar het kan ook helpen je cache te legen of een andere browser te proberen. Heb je dat al getest?
Hey Chiel,

Ja, ik heb dan wel bereik op mijn telefoon. Mijn laptop vindt het netwerk ook, en kan er ook mee verbinden, alleen ik krijg dan geen internet verbinding. Ik moet namelijk nog naar de site om de voorwaarden te accepteren, maar het lukt me niet om daar te komen op m'n laptop. Verschillende browsers heb ik al geprobeerd, ik zal volgende week wel proberen om eerst de cache te legen. Het probleem is echter dat ik simpelweg niet naar de voorwaarden pagina weet te komen, ook niet handmatig.

Dankjewel​ voor je hulp,

Peter
Ik hoop dat dit het probleem oplost PJ1989, zo niet ontvang ik graag later de datum en tijd dat je het weer een keer geprobeerd hebt, plus het treinstelnummer. Dan kunnen we even verder kijken.
Probeer eens om, na verbinding gemaakt te hebben, te surfen naar www.nstrein.ns.nl. Dat is het adres van het portaal met het vinkje om de voorwaarden te accepteren.
Ts heeft dat al geprobeerd zonder de www.

Of die toevoeging in de trein nodig is weet ik niet. 😉
Het zou niet uit moeten maken. Erg vreemd.
Goedemiddag,

Ik heb inmiddels al meerdere keren geprobeerd om verbinding te maken met het internet​ in de trein vanaf mijn laptop, maar vooralsnog tevergeefs. Vanaf mijn telefoon heb ik er geen enkel probleem mee; zodra ik verbinding maak krijg ik een pop-up waardoor ik naar de 'accepteer voorwaarden' pagina gestuurd wordt. Als ik verbinding maak vanaf de laptop, krijg ik deze pagina niet te zien. Nu lees ik overal op fora dat ik hiervoor eerst handmatig naar nstrein.ns.nl moet gaan, om daar de voorwaarden te accepteren. Echter kan ik deze pagina ook niet bereiken, mijn browser (zowel Chrome als Explorer) zegt dat hiervoor een internet verbinding nodig is. Hoe kan ik het internet aan de praat krijgen zodat ik fatsoenlijk in de trein kan werken?

Alvast hartelijk dank,

Peter


Bedankt voor jullie reacties. Ik ben er achter gekomen waarom ik geen verbinding kon maken met het NS Wifi netwerk. Het had namelijk te maken met de proxy instellingen op mijn laptop. Dit heb ik op de volgende manier veranderd (in Google Chrome):

Settings -> "Show advanced settings..." -> bij Network "Change Proxy settings" -> "LAN Settings" -> bij Proxy Server, deselecteer "Use a proxy server for you LAN"

Daarna was het mogelijk de site nstrein.ns.nl te bereiken.

Hartelijk dank!

Peter
Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb de cache geleegd, heb verschillende browsers geprobeerd en heb ook in Google Chrome de instelling gewijzigd, maar ik kan alsnog niet op die pagina komen. Zijn er nog meer mogelijkheden? Ik zit in de intercity Breda-Nijmegen (vertrektijd 12.50u) op 07-12-2017.
Ervaar je dit probleem in al onze treinen, Nooduitgang1?
Ervaar je dit probleem in al onze treinen, Nooduitgang1?

Dat kan ik nog niet zeggen. Vandaag was de eerste keer sinds tijden dat ik deze laptop probeerde aan te sluiten op de WiFi van de trein.

Reageer