beantwoord

Verbinding WiFi lukt niet

• 16 april 2018
  • 5 reacties
  • 19542 Bekeken

Sinds een week krijg ik geen verbinding meer met het WiFi netwerk in de trein. Mijn telefoon vindt het netwerk, en komt een inlogscherm, maar als ik het “vinkje” aanzet bij de voorwaarden en dan op inloggen druk, verdwijnt spontaan het vinkje en krijg ik geen verbinding. Soms krijg ik wel verbinding, maar dan ben ik weliswaar verbonden met WiFi maar is er geen internet. Terwijl ik dan met mijn werktelefoon inlog en dan werkt het wel gewoon.
Ik heb al veel geprobeerd: tel uit en weer aan, netwerk vergeten en opnieuw proberen, lease vernieuwen, maar niets helpt.
icon

Beste antwoord door Robert B 16 april 2018, 17:58

En wat als je naar Google.nl gaat? Die zou je, vooropgesteld dat je verbonden bent met de Wi-Fi maar nog geen toegang tot internet hebt omdat je de voorwaarden nog niet geaccepteerd hebt, door moeten verwijzen naar nstrein.ns.nl om de voorwaarden alsnog te accepteren.

Krijg je gewoon de Google pagina, dan zit je dus NIET op de Wi-Fi maar op je 4G verbinding, en buiten de trein zelf werkt nstrein.ns.nl inderdaad niet. In dat geval opnieuw verbinden dus.
Bekijk origineel

5 reacties

Hallo Marc46 en welkom op het NS Forum,

Dit signaal heb ik vaker voorbij zien komen. Ik zal je klacht intern doorzetten. Ik kan je helaas geen oplossing bieden. Vaak speelt de drukte in de trein ook een belangrijke rol of je verbinding kan maken. Reis je vaak tijdens de spits?
Badge +3
In dit topic vind je een workaround om toch via Wi-Fi op internet te kunnen.

In het kort, accepteer die voorwaarden niet in de pop-up, maar ga in Safari naar nstrein.ns.nl daar werkt het wel.
Dank voor jullie reacties. Maar ook de workaround werkt niet, dan geeft hij aan dat de server onvindbaar is.
En ja, ik reis veel in de spits, maar had er tot vorige week geen last mee.
Badge +3
En wat als je naar Google.nl gaat? Die zou je, vooropgesteld dat je verbonden bent met de Wi-Fi maar nog geen toegang tot internet hebt omdat je de voorwaarden nog niet geaccepteerd hebt, door moeten verwijzen naar nstrein.ns.nl om de voorwaarden alsnog te accepteren.

Krijg je gewoon de Google pagina, dan zit je dus NIET op de Wi-Fi maar op je 4G verbinding, en buiten de trein zelf werkt nstrein.ns.nl inderdaad niet. In dat geval opnieuw verbinden dus.
Yes!
Dat werkt, hartelijk dank voor de reacties.
Groetjes Marc

Reageer