beantwoord

Vergeten in te checken en toch boete

• 10 september 2017
  • 1 reactie
  • 522 Bekeken

Ik hoop dat jij mij verder in deze situatie kunt helpen.

Vandaag, 10-09-17, heb ik vanmiddag om 14.04 gerezen vanaf Zandvoort aan Zee station tot aan Alphen aan den Rijn station en ben ik helaas, voordat ik erachter kwam, vergeten in te checken en door een conducteur een boete mogen ontvangen die geld voor Haarlem tot aan Alphen aan den Rijn. Wel heb ik, voordat ik de trein nam vanaf Zandvoort, geld op m'n saldo gezet om überhaupt te kunnen reizen waar ik ook een kopie kaarthouder van heb. Jammer genoeg moet ik, wat de boete weergeeft, het volledig tarief enkeltje zonder korting (€8,30) + de wettelijke verhoging (€50) wat in totaal €58,30 aangeeft overmaken waarvan ik nog een accept Giro van verwacht. Daarnaast is het zo dat ik het bezit ben van een student-week-OV waarbij ik 40% korting krijg.

Is er een mogelijkheid om deze boete kwijt te schelden?

Graag hoor ik daarop jullie antwoord/adviezen.

Groet, Noëlla95
icon

Beste antwoord door Thomas NS 10 september 2017, 17:24

Hallo Noella en welkom op het NS Serviceforum.

Wat je aangeeft in de topictitel: Als je vergeet in te checken rijd je in principe zwart, en is een boete op z'n plek. Dat neemt niet weg dat wij ook fouten kunnen herstellen. Hiervoor hebben wij een regeling dat bij de 1ste boete in iemands leven, wij de €50,- wettelijke verhoging kunnen kwijtschelden. Hiervoor dien je contact op te nemen met onze klantenservice (telefonisch via 030 7515155 of via Twitter of Facebook) waarbij je ook kunt aangeven dat jij eigenlijk met korting zou reizen, maar nu vol tarief moet betalen. Hier zijn misschien ook coulancemogelijkheden voor. Succes!
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Hallo Noella en welkom op het NS Serviceforum.

Wat je aangeeft in de topictitel: Als je vergeet in te checken rijd je in principe zwart, en is een boete op z'n plek. Dat neemt niet weg dat wij ook fouten kunnen herstellen. Hiervoor hebben wij een regeling dat bij de 1ste boete in iemands leven, wij de €50,- wettelijke verhoging kunnen kwijtschelden. Hiervoor dien je contact op te nemen met onze klantenservice (telefonisch via 030 7515155 of via Twitter of Facebook) waarbij je ook kunt aangeven dat jij eigenlijk met korting zou reizen, maar nu vol tarief moet betalen. Hier zijn misschien ook coulancemogelijkheden voor. Succes!

Reageer