beantwoord

vergeten over te checken

• 25 februari 2015
  • 4 reacties
  • 157 Bekeken

Woensdag ochtend, station Arnhem. Ik kom aanrijden met de immer en altijd te late Arriva trein vanaf station Arnhem velperpoort. Zoals gewoonlijk check ik mij netjes in bij arriva (ook al zie ik weinig mensen dit doen, de meeste checken gewoon in bij NS voor dat stukje).
Bij aankomst op Arnhem enige haast om de trein richting Utrecht te halen en per abuis vergeten om over te checken.
Ik stap in en de trein rijdt vrijwel direct weg waarop ik de tekst "goedemorgen dames en heren.." achter mij hoor. Ik schrik gelijk omhoog! "aaarrrgghh vergeten over te checken" roep ik nog.

Helaas kon de conducteur weinig anders dan zijn boekje pakken en ik kan weinig anders doen dan hopen op coulance.
Ikzelf denk, gezien mijn reishistorie, dat er wel duidelijk opgemaakt kan worden dat hier sprake is van een dwaling. Wel geef ik vast aan dat dit rond september vorig jaar ook is gebeurd.
icon

Beste antwoord door Janou NS 25 februari 2015, 14:21

Hallo M van Gent. Ik snap dat een boete krijgen nooit leuk is. Je geeft aan dat je hoopt op coulance.. Ik wil je natuurlijk graag helpen hiermee. Kan je mij een privébericht sturen met je persoonlijke gegevens en kenmerknummer? (begint met de letter H of D) Dan help ik jou daar graag verder. Je kan mij een privébericht sturen door op mijn naam te klikken en vervolgens "stuur bericht".
Bekijk origineel

4 reacties

Hallo M van Gent. Ik snap dat een boete krijgen nooit leuk is. Je geeft aan dat je hoopt op coulance.. Ik wil je natuurlijk graag helpen hiermee. Kan je mij een privébericht sturen met je persoonlijke gegevens en kenmerknummer? (begint met de letter H of D) Dan help ik jou daar graag verder. Je kan mij een privébericht sturen door op mijn naam te klikken en vervolgens "stuur bericht".
Leuke toevoeging:
Ik spreek zojuist een conducteur aan om te vragen of hij wellicht weet hoe het zit met de coulance regelening in dit geval (dat dit vorig jaar eenmaal eerder was voorgekomen).
Zijn eerste reactie: "Ik had je waarschijnlijk geen boete gegeven maar even je reisgeschiedenis bekeken en je laten inchecken op een volgend station". Hij gaf me nog enkele tips (mijn dank hiervoor natuurlijk, beste conducteur!)

De wisseling in houding en omgang spreekt boekdelen natuurlijk, het blijft mij verbazen dr hier zo vrij mee omgegaan kan worden, het ligt er maar net aan hoe de wind staat en hoe het humeur is van de betreffende conducteur.

Feit blijft natuurlijk dat een boete terecht is, ik was immers niet ingecheckt, maar dat er zoveel verschil zit in meningen en werkwijzes tussen conducteurs is en blijft vervelend.
Dat kan iedereen wel zeggen, maar bij controle in reisgeschiedenis zal dit ook blijken, ik zie de toegevoegde waarde van je opmerking dan ook niet geheel maar je naam zal een hoop verklaren.
Dwaling... Dat kan iedereen wel zeggen!

Reageer