beantwoord

Vergoeden kaartje Spoordeelwinkel en examen door vertraging

• 24 januari 2015
  • 4 reacties
  • 334 Bekeken

Ik had gisteren een kaartje in de spoorwinkel gekocht om vandaag naar Utrecht te gaan voor mijn NHA-examen om 10 uur. De treinen vanuit Goes gingen niet verder dan Rotterdam om 9.25 gingen ze kijken hoe het verder moest. Omdat ik dan te laat kwam en nog niet zeker wist of de treinen dan wel reden ben ik teruggegaan naar Goes. Hoe kan ik mijn geld terugkrijgen voor mijn kaart en voor mijn examen?
Suzanne
icon

Beste antwoord door Hessel NS 24 januari 2015, 12:56

Beste Suzanne, wat balen zeg! Als je je kaartje even met een kort begeleidend schrijven naar ons opstuurt, dan vergoeden we deze natuurlijk. Zoals WSM al aangeeft kom je helaas nooit in aanmerking voor vergoeding van schade die volgt op vertraging. Mogelijk valt er iets overeen te komen met NHA, en in elk geval wil ik je heel veel succes wensen met de herkansing.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 6
Het geld voor uw examen krijgt u sowieso niet terug, NS is namelijk niet aansprakelijk voor vervolgschade die u mogelijk ondervindt door vertragingen en dergelijke.
Wel heeft u volgens de Europese wetgeving bij een verwachte vertraging van 60 minuten of meer recht op volledige restitutie van uw vervoerbewijs:

"Artikel 16
Terugbetaling of vervoer langs een andere route
Indien redelijkerwijs verwacht kan worden dat de vertraging bij
aankomst op de eindbestemming krachtens de vervoerovereenkomst
meer dan 60 minuten zal bedragen, krijgt de reiziger
onmiddellijk de keuze tussen:
a) terugbetaling van de volledige kostprijs van het vervoerbewijs,
onder de voorwaarden waarop het is betaald, voor de
niet gemaakte gedeelten van hun reis en voor de reeds
gemaakte gedeelten indien de reis niet langer aan enige
bedoeling beantwoordt in verband met het oorspronkelijke
reisplan van de reiziger, samen met, voor zover relevant, een
retourdienst naar het eerste vertrekpunt bij de vroegste gelegenheid.
De terugbetaling geschiedt onder dezelfde voorwaarden
als de betaling van schadevergoeding bedoeld in
artikel 17; of"
Beste Suzanne, wat balen zeg! Als je je kaartje even met een kort begeleidend schrijven naar ons opstuurt, dan vergoeden we deze natuurlijk. Zoals WSM al aangeeft kom je helaas nooit in aanmerking voor vergoeding van schade die volgt op vertraging. Mogelijk valt er iets overeen te komen met NHA, en in elk geval wil ik je heel veel succes wensen met de herkansing.
Bedankt voor je antwoord. Ik heb een formulier aangevraagd voor geld terug bij vertraging en zal een begeleidenschreven met mijn kaart bijvoegen.
Reputatie 2
Hoi Suzanne,

Maandagochtend even naar de NHA bellen, of laat weten dat ze jou moeten bellen via de onderstaande link. Bij dit soort zaken zullen ze je graag willen helpen omdat er sprake is van overmacht. Ook mdat ze de lesstof terugbetalen als je niet slaagt en een examen opnieuw inplannen voor de NHA dus gunstiger is.

Succes!

http://www.nha.nl/Contact/Bel_mij.aspx

Reageer