beantwoord

Vergoeding als trein niet rijdt ?

• 20 november 2016
  • 5 reacties
  • 522 Bekeken

Ik heb niet kunnen reizen met de trein die ik wilde nemen, vanwege storingen. Ik ben nu verplicht om de volgende dag wanneer mijn studenten ov niet meer geldig is te reizen. Ik moet dan rond de €15,00 betalen. Ik zou graag willen weten of dit vergoed gaat worden door ns ?
icon

Beste antwoord door IskOV 20 november 2016, 20:34

Iets vollediger wellicht (en waarschijnlijk ook een beetje mosterd na de maaltijd...):

U had vandaag kunnen reizen: inchecken op oorspronkelijk vertrekstation, op de een of andere manier naar uw eindbestemming reizen, en daar uitchecken. Dikke kans dat u in dat geval geld terug zou hebben gekregen.
Als u morgen gaat reizen en de treinen rijden dan normaal, heeft u geen vertraging en dus geen recht op Geld Terug Bij Vertraging. Anders kan iedereen wel gaan zeggen dat hij vandaag had willen reizen op uw traject....
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 4
Badge
Door wie word je verplicht om een dag later te reizen? Als dat niet NS is zou ik niet weten waarom zij je reis buiten het abonnement zouden moeten vergoeden.

Wanneer de trein die je wilde nemen onderdeel is van de laatste mogelijkheid om per ov op je eindbestemming te komen dan hoort NS je tot aan de deur weg te brengen.
Reputatie 7
Badge +4
U kunt vandaag reizen, zij het hier en daar met grote vertraging, ook vanwege het herfstweer. U kunt in aanmerking komen voor Geld terug bij vertraging als het veel later wordt. Tussen Tilburg en Breda was een aanrijding met een persoon, maar er rijden bussen, net als in Noord-Groningen. Het is me een raadsel op grond waarvan u denkt de reis morgen vergoed te kunnen krijgen. U komt trouwens vandaag echt nog wel waar u moet zijn.

Het is verder wel redelijk raak vandaag:

http://www.ns.nl/reisinformatie/actuele-situatie-op-het-spoor
Reputatie 3
Badge
Iets vollediger wellicht (en waarschijnlijk ook een beetje mosterd na de maaltijd...):

U had vandaag kunnen reizen: inchecken op oorspronkelijk vertrekstation, op de een of andere manier naar uw eindbestemming reizen, en daar uitchecken. Dikke kans dat u in dat geval geld terug zou hebben gekregen.
Als u morgen gaat reizen en de treinen rijden dan normaal, heeft u geen vertraging en dus geen recht op Geld Terug Bij Vertraging. Anders kan iedereen wel gaan zeggen dat hij vandaag had willen reizen op uw traject....
Reputatie 4
Je kunt proberen om het geld terug te vragen op basis van artikel 16 van de Europese verordening.
http://www.ns.nl/europese-regelgeving.html

Ik zou dan adviseren om een brief naar de klantenservice te sturen met verwijzing naar dit artikel + een kopie van een studentenkaart, dat maakt het namelijk een stuk aannemelijker dat je die reis moest maken, van thuis naar de universiteitsstad.
Reputatie 4
Badge
Ze zal dan de keuze hebben uit
optie a, en dus een vergoeding van een deel van het abonnement waarbij dat waarschijnlijk ongeveer uit zal komen op het bedrag bij 1 uur GTBV voor een studentenreisproduct.

Optie b,
voortzetting van de reis langs de gebruikelijke of langs een
andere route, onder vergelijkbare vervoersvoorwaarden, naar
de eindbestemming op een latere datum wanneer het de reiziger
schikt.

Dan is het de vraag of voor het vervangende ticket 'alleen geldig op een weekenddag' onder de vergelijkbare vervoersvoorwaarden valt.

Reageer