beantwoord

Vergoeding treinbrand Abcoude 12-03-2015

• 24 maart 2015
  • 9 reacties
  • 540 Bekeken

Beste NS-forumlezers,

Ik zat in de trein waar de brand was ontstaan. Omdat we na de noodstop uit de trein moesten springen (en ik mijn mooie schoenen aanhad, ik had sollicitatie die dag) zijn mijn schoenen (na 3 keer dragen al) beschadigd geraakt, zeker omdat ik daarna nog mensen ben gaan 'vangen' die nog in de trein waren. Door steeds in de stenen te staan is het suede van de hakken van mijn schoenen stuk gegaan. Ook rook mijn jas enorm naar rook en moest die naar de stomerij.
Kortom is mijn vraag; Kan ik hier vergoedingen voor aanvragen en zo ja, hoe?

Bij voorbaat dank,
Rosanne

PS. nazorg is me al aangeboden, ik heb gelukkig meermaals met vrienden kunnen praten over het ongeluk, toch erg fijn dat jullie het aanbieden!
icon

Beste antwoord door Klaas-Jan NS 24 maart 2015, 19:42

Rosanne,

Welkom op het NS Serviceforum en goed dat je je hier meldt. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met NAW-gegevens, dan zal ik je verder helpen.

Ps: Wat fantastisch om te lezen dat je anderen geholpen hebt!
Bekijk origineel

9 reacties

Rosanne,

Welkom op het NS Serviceforum en goed dat je je hier meldt. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met NAW-gegevens, dan zal ik je verder helpen.

Ps: Wat fantastisch om te lezen dat je anderen geholpen hebt!
Worden bij een incident als deze géén gegevens genoteerd van passagiers. Lijkt mij wel handig tegen valse schadeclaims.
Worden bij een incident als deze géén gegevens genoteerd van passagiers. Lijkt mij wel handig tegen valse schadeclaims.

Aangezien TS aangeeft dat de NS nazorg aangeboden heeft gok ik dat ze wel degelijk gegevens vastgelegd hebben, dus dat gaat helemaal goed komen.
Zeker, bij incidenten als deze noteren we van alle reizigers de gegevens. We kunnen dus van iedereen nagaan of diegene in die trein zat.
Het klopt idd dat de gegevens van de reizigers worden genoteerd, alleen was ik het personeel te vlug af ;)
Nadat de meeste mensen de trein uit waren ben ik min of meer 'gevlucht'. Ik wilde per se weg bij die trein, bang voor ontploffing, een botsing met een naderende trein, ik haalde me alle scenario's in men hoofd. Ik vind het nog steeds vreemd dat (volgens mij) niemand me gevolgd was, het was vrij goed te doen namelijk (muurtje en een fietsenhok over klimmen).
Ik neem aan dat er naar mijn ov-chipkaart gegevens wordt gekeken en dat ze aan de hand daarvan kunnen achterhalen dat ik op dat traject was en er de halve dag over heb gedaan.

PS. Gelukkig waren er meer mensen die goed bezig waren, sommigen namen de leiding en riepen dingen als: noodrem, rustig blijven, houd iets voor je mond. Ik ben die mensen erg dankbaar, en ook de mensen die mij voorgingen met mensen opvangen uit de trein. Achteraf was ik bijna verbaasd dat er ondanks zo'n situatie toch goed samen werd gewerkt.
Is er bekend waardoor de brand is ontstaan, anders dan dat de treinen niet reden ivm brandweer heb ik niks gehoord over de toedracht.
Je hoort überhaupt zelden achteraf iets over de toedracht van dit soort zaken. Bedrijven hebben er geen belang bij om het wereldkundig te maken, en media zijn wel geïnteresseerd in speculeren over een oorzaak op het moment dat er iets aan de hand is, maar niet in het achteraf achterhalen van de oorzaak op basis van gedegen onderzoek. In dat verband valt me ook vaak op dat op de website van Rikus' reizigerclub (voor beter OV) veel vaker staat dat NS/ProRail om opheldering wordt gevraagd over dit of dat, dan dat er een antwoord wordt gepubliceerd, dan wel de mededeling dat hem het antwoord is geweigerd. Met de politiek is het hetzelfde verhaal: Die zijn er dikwijls als de kippen bij in de media te melden dat ze kamervragen gaan stellen, maar voor kamerantwoorden blijkt vaak nauwelijks interesse.
Reputatie 5
Badge
Gezien de locatie in de trein waar de brand ontstond, kunnen we speculeren op een kortsluiting in een hoogspanningskast. Hoe en wat, ik denk dat we dat niet zo snel zullen weten, tenzij iemand eruit uit wil klappen 😉
Hoi allemaal, ik zat ook in de trein. Ik ben op zoek naar de jongen met de oranje baard maar ik weet zijn naam niet meer! Hij stond vaak bij me in de buurt.Mijn eigen herinneringen zijn vast gekleurd en ik ben benieuwd hoe zijn kijk op de situatie was. Als je dit toevallig leest en je weet wie hij is/hoe hij heet dan hoor ik het graag!

Reageer