beantwoord

Vergoeding voor missen rijexamen

• 10 december 2014
  • 7 reacties
  • 424 Bekeken

Door een storing tussen Gouda en Rotterdam centraal heb ik mijn rijexamen gemist. Krijg ik hier een vergoeding voor?
icon

Beste antwoord door De luchtmacht 10 december 2014, 12:35

Nee, NS is wettelijk niet aansprakelijk voor de vervolgschade die opgelopen wordt door vertragingen. Wel kun je indien je vertraging langer was dan 30 minuten gebruik maken van de regeling Geld terug bij vertraging.
Bekijk origineel

7 reacties

Tja, Met een vrouw als huisarts moet je goed verzekerd zijn. Mijn vrouw is een goede huisarts maar toch weer 128 zaken dit jaar (gemiddeld 230). Als je de contacten hebt doen ze niet zo moeilijk.
Reputatie 6
Badge
Dus jij kan eindeloos je verzekeraar inschakelen zonder dat de premie stijgt? Ik wil mij ook inschrijven aub.
U kunt het natuurlijk altijd proberen. Het gaat er niet om of vergelijkingen, zoals u die aanhaalt, mogelijk zijn maar wat in de wetgeving te vinden is. NS is niet verantwoordelijk voor vervolgschade. Als de juristen dit goed hebben dichtgetimmerd, en ik ben bang voor u dat dat zo is, zou ik toch wel even goed kijken voordat u uw rechtsbijstandsverzekering aanspreekt. Het zijn daar wel de mensen die de kansen kunnen inschatten. Ik vrees echter dat u het niet wint omdat de wetgeving duidelijk is en daarnaast dat uw verzekering dat ook zal vinden, maar ik zou het met interesse volgen;-)

Nou, Ik zit toevallig in een zelfde soort situatie (https://forum.ns.nl/geld-terug-vertraging-36/declareren-bestemming-onbereikt-31691) en heb zojuist de rechtsbijstand gebeld. Zij geven aan 2 weken te wachten en dan alle informatie naar hen op te sturen. Het gaat bij mij slecht om 40 euro! (is onder het minimum) maar ze nemen het wel aan.
Tja als je er toch voor verzekerd bent. Waarom niet. Iemand moet de pionier zijn.
Reputatie 7
Badge +4
U kunt het natuurlijk altijd proberen. Het gaat er niet om of vergelijkingen, zoals u die aanhaalt, mogelijk zijn maar wat in de wetgeving te vinden is. NS is niet verantwoordelijk voor vervolgschade. Als de juristen dit goed hebben dichtgetimmerd, en ik ben bang voor u dat dat zo is, zou ik toch wel even goed kijken voordat u uw rechtsbijstandsverzekering aanspreekt. Het zijn daar wel de mensen die de kansen kunnen inschatten. Ik vrees echter dat u het niet wint omdat de wetgeving duidelijk is en daarnaast dat uw verzekering dat ook zal vinden, maar ik zou het met interesse volgen;-)

De wet lijkt me echter duidelijk.
Wel raar dat de NS alleen een vergoeding van de reis kosten vergoed. In het bedrijfsleven draai je op voor de volledige schade. Ik zou zeggen procederen via je rechtsbijstand verzekering als je deze hebt.
Je moet er toch een keer gebruik van maken, toch?
Welkom op het forum Denisedouma!

Het antwoord van De luchtmacht is correct. Ik heb zijn bijdrage daarom als beste antwoord gemarkeerd. Klik hier voor meer info over onze 'Geld Terug bij Vertraging' regeling.

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum In de trein en de titel aangepast om de vindbaarheid te vegroten.
Nee, NS is wettelijk niet aansprakelijk voor de vervolgschade die opgelopen wordt door vertragingen. Wel kun je indien je vertraging langer was dan 30 minuten gebruik maken van de regeling Geld terug bij vertraging.

Reageer