beantwoord

verkeerd bedarg voor reis Groningen Leeuwarden

• 10 October 2021
  • 7 reacties
  • 167 Bekeken

.

icon

Beste antwoord door Thom 10 October 2021, 21:28

Bekijk origineel

7 reacties

Badge

De NS rijdt niet op het traject Groningen naar Leeuwarden tenzij u de omweg via Meppel heeft genomen met de NS, bent u direct van Groningen naar Leeuwarden gereisd en heeft u ingecheckt bij de NS dan heeft u bij de verkeerde vervoerder ingecheckt en heeft u feitelijk zwart gereden.

Reputatie 7
Badge +4

Als u in Groningen bij NS heeft ingecheckt en in Leeuwarden bij NS heeft uitgecheckt, is het bedrag hoger dan de €10,70 vol tarief die u bij in- en uitchecken bij Arriva maximaal kwijt was geweest.

Als u het eerste heeft gedaan, dan kunt u contact opnemen met de Klantenservice van NS en is er kans op compensatie. Check altijd correct in en uit, en doe dat steeds in die volgorde bij dezelfde vervoerder, dat geeft het minste gedoe.

Reputatie 6
Badge +1

Waarbij wel moet worden aangevuld dat NL -helaas-het ENIGE land in deze wereld is waar aldus met die in/uitsjekdingen wordt gehanteerd. En dat keer op keer blijkt dat heel veel incidentele afentoe reizigers eerst een cursus van een paar uur zouden dienen moeten volgen om alle kneepjes te leren die hiermee samenhangen. Mede door panische angst dat misschien mogelijk bedrijf 1 wel iets van concullega 2 zou kunnen aflezen.

Ja ik weet-er zijn landen zat waar je kan kiezen tussen meer vervoerders, maar daar wordt het niet zo klantonvrindelijk aangeboden als hier.

Reputatie 7
Badge +3

Waarbij wel moet worden aangevuld dat NL -helaas-het ENIGE land in deze wereld is waar aldus met die in/uitsjekdingen wordt gehanteerd.

Absolute onzin, in Japan werkt het bijv. op precies dezelfde manier als hier.

Reputatie 7
Badge +3

Dat het in Japan ook raar georganiseerd is geen enkele reden om het in NL ook raar te organiseren. 

In Europa is Nederland echt het enige land waar je poortjes en paaltjes van verschillende vervoerders op hetzelfde station hebt. 

Reputatie 7
Badge +3

Dat het in Japan ook raar georganiseerd is geen enkele reden om het in NL ook raar te organiseren. 

Ik reageerde op de bewering dat Nederland daarmee uniek zou zijn.

Overigens functioneert het systeem in Japan al zo sinds er 50 jaar geleden kaartjes met magneetstrips werden ingevoerd. Dus wat daar raar aan is ontgaat me.

Reputatie 7
Badge +3

Maar hebben ze in Japan ook het systeem dat er meerdere vervoerders van dezelfde perrons gebruik maken? Vast niet. Dan is Japan veel minder raar dan Nederland. Een kaartje (met magneetstrip) per vervoerder levert dan geen verwarring op.

In Europa ken ik geen situaties waarbij er poortjes van verschillende vervoerders toegang geven tot het station. Het is en blijft een heel raar systeem dat je van te voren moet weten met welke vervoerder je gaat reizen voordat je door een poortje gaat. Een krankzinnige ontwerpfout die heel veel drempels opwerpt voor mensen die niet gewend zijn met het OV te reizen.

Reageer