beantwoord

Verkeerd ingecheckt Amersfoort station

  • 8 January 2018
  • 86 reacties
  • 5654 Bekeken


Toon eerste bericht

86 reacties

Dankzij de medewerking van OV-chipkaart heb ik met uitcheckgemist het instaptarief teruggekregen van Connexxion. Ik wil echter nu wel mijn rit met NS betalen. Hoe krijg ik dat voor elkaar?
Goedenavond tonsprangers, welkom bij de Community! Ik mis een beetje context over wat er is gebeurd! Begrijp ik het goed dat je een reis hebt gemaakt met de NS, maar bij Connexxion hebt ingecheckt? Als je wel bij de NS hebt incheckt zal er ook door ons €10 (of €20 als je geen abonnement hebt) zijn afgeschreven aan instaptarief. Dit kun je dan laten corrigeren via onze Klantenservice, welke je kan bereiken door te bellen met 030-7515155 of door een bericht te sturen op Facebook of Twitter.
Nee, ik heb juist niet ingecheckt bij NS. Dus ik krijg wel geld terug van Connexion, maar ik heb niks betaald aan NS, terwijl ik wel voor € 17,50 gereisd heb. Hoe kan ik dat overmaken naar NS?
Dat is niet nodig, tonsprangers. Er is geen mogelijkheid om dit alsnog over te maken. Zie het als een cadeautje van NS in dit geval.
Nogmaals, ik ben geen toerist maar ben op mijn terugreis in Amersfoort ingestapt, waarbij ik me geen moment heb gerealiseerd dat daar wel eens twee vervoerders zouden kunnen opereren. Dan ben je je ook niet bewust van verschillende poortjes. Gewoon een goede aanduiding bij het betreden van het station, of een welwillende medewerker daar posteren en het probleem is voor een groot deel opgelost lijkt me. Dit geeft heel veel rompslomp aan welwillende nietsvermoedende reizigers.
Gr
Ton
Reputatie 7
Badge +3
Dat is niet nodig, tonsprangers. Er is geen mogelijkheid om dit alsnog over te maken. Zie het als een cadeautje van NS in dit geval.
Als iemand het echt wil, kan die natuurlijk een e-ticket aanschaffen en betalen maar niet gebruiken.😆

“Onlangs moest ik rennen om mijn trein te halen en checkte ik snel in op Amersfoort station.” Ook mij is dat overkomen en wat denk je: ingecheckt bij Arriva, terwijl ik richting Leiden moest via Utrecht. Pas aan het einde van mijn reis kwam ik erachter. Geen conducteur gezien. Hoe kan ik: 1/ De incheck zonder uitcheck bij Arriva corrigeren? 2/ NS de ritprijs nabetalen?

 

Achteraf zag ik op foto's dat de poortjes op 033 Centraal erg duidelijk zijn. Toch heb ik een suggestie. Laat reizigers verder het station in lopen en plaats pas verderop aparte poortjes boven de sporen waar NS komt en dito boven de sporen waar alleen Arriva vertrekt. Voor de langere termijn: draai de privatisering terug.
 

Reputatie 6

Hey Dick24.  Je kunt de uitcheck bij Arriva hier aanpassen. Als er compleet geen check in of uit bij ons is geweest dan is het niet bij ons na te kijken en niet te corrigeren. Is dat wel het geval dan kan je dit via dezelfde site corrigeren voor non Flex producten en anders kan dit via je Mijn NS account! 

“Onlangs moest ik rennen om mijn trein te halen en checkte ik snel in op Amersfoort station.” Ook mij is dat overkomen en wat denk je: ingecheckt bij Arriva, terwijl ik richting Leiden moest via Utrecht. 

Uw verhaal kan niet waar zijn want Arriva komt helemaal niet in Amersfoort en er zijn daar dus ook geen poortjes of paaltjes van Arriva.

 

Achteraf zag ik op foto's dat de poortjes op 033 Centraal erg duidelijk zijn. Toch heb ik een suggestie. Laat reizigers verder het station in lopen en plaats pas verderop aparte poortjes boven de sporen waar NS komt en dito boven de sporen waar alleen Arriva vertrekt.

De sporen in Amersfoort zijn niet voor een specifieke vervoerder gereserveerd en kunnen eventueel door meerdere vervoerders worden gebruikt.

 

Voor de langere termijn: draai de privatisering terug.

NS is sowieso niet geprivatiseerd. Aanbestedingen zullen overigens blijven. Enerzijds omdat NS de regionale lijnen financieel niet kan exploiteren omdat interne regels van NS tweemansbediening voorschrijven wat op regionale lijnen onbetaalbaar is.

Verder eisen EU-regels dat vanaf 2025 alle vervoer dat gesubsidieerd wordt verplicht moet worden aanbesteed om te garanderen dat het zo efficiënt mogelijk wordt georganiseerd. Dat moet ook de belastingbetaler beschermen tegen Sabena of Alitalia toestanden als gevolg van vakbondseisen. 

Badge +3

Lees vooral pagina 2 van ditzelfde topic (van jaren geleden)

Met name 

Er is nog een (archief) topic over, misschien kan een moderator dat weer uit het archief halen?

Ook lekker duidelijk, een echtpaar checkt in.. de ene bij NS de ander bij Connexxion​​​​​​

Maar NS poortjes zijn geel, Connexxion is blauw.. dat je het maar weet (links of rechts) 😥

Toch verkeerd maar netjes ingecheckt, dan 100% coulance graag.

Dank voor alle reacties! Klopt dat de poortjes heel duidelijk zijn, maar het is nu eenmaal gebeurd. Ik kende het station helemaal niet goed, het was laat in de avond, ik had haast en allang opgelucht dat ik de op een na laatste trein kon gaan halen. Mensen, ik voel me zeker geen held. Prima als het om Connexxion gaat, wat verder niet erg relevant is, want de essentie blijft: ik reisde met NS, maar checkte niet in bij NS en reisde tegen mijn wil zwart en werd niet gecontroleerd onderweg. Het lijkt erop dat ik geen toegang heb tot het topic van jaren geleden. In Amersfoort inchecken bij een ‘foute’ vervoerder? Mij zal dit nooit meer overkomen, zoveel is zeker! 

PS: Ik ben geen voorstander van de huidige EU en zie “Brussel” liefst zo snel mogelijk imploderen en vervangen worden door iets dat veel meer lijkt op de ‘oude’ EEG.

Reageer