Verkeerd ingecheckt Amersfoort station | NS Community
beantwoord

Verkeerd ingecheckt Amersfoort station

  • 8 January 2018
  • 86 reacties
  • 5640 Bekeken

Reputatie 1
Beste medewerker,

Onlangs moest ik rennen om mijn trein te halen en checkte ik snel in op Amersfoort station.
Tijdens de controle bleek dat ik niet bij NS heb ingecheckt maar bij Connection. Erg vervelend want uitchecken bij Connection kan niet op Amsterdam Centraal. Maar helaas was de conducteur ook nog eens onbegripvol en gaf mij een boete. Het was namelijk niet aan hem om mij coulance te geven maar aan de NS.

Toen de boete binnen kwam heb ik dan ook bezwaar ingediend. Ook kon ik mij niet voorstellen dat ik de eerste was die deze fout heeft gemaakt. En ja hoor, dit hele forum staat vol met soortgelijke gevallen. Ik zie ook dat er coulance mogelijk is als dit de eerste keer is (wat bij mij het geval is). Maar tot mijn verbazing kreeg ik van jullie customer medewerker Alna Hegen te horen dat er bij mij geen coulance mogelijk is. Waarom? Omdat de conducteur die mij een boete heeft gegeven, genoteerd heeft dat er geen coulance mogelijk is. Hij is degene die mij verwezen heeft om met NS contact op te nemen maar waarom zou het bij voorhand beslissen dat er geen coulance mogelijk is. Heb hem de reden niet eens mogen uitleggen omdat het niet zijn zaak was. Ik ben dan ook erg verbaasd over de onvriendelijke houding van zowel de conducteur als Alna Tegen. Naast de boete van Connection, zit ik dus met een boete van de NS.

Barbara W (waar wel coulance is toegepast)
https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/in-uit-checken-in-station-amersfoort-waarom-staat-er-een-connexxion-poortje-midden-in-het-station-17348
icon

Beste antwoord door Slidestops 8 January 2018, 13:35

Bekijk origineel

86 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Dat is niet nodig, tonsprangers. Er is geen mogelijkheid om dit alsnog over te maken. Zie het als een cadeautje van NS in dit geval.
Als iemand het echt wil, kan die natuurlijk een e-ticket aanschaffen en betalen maar niet gebruiken.😆

Ik heb dit nu blijkbaar ook drie keer meegemaakt en zelf een keer met controle. Er werk op dat moment niet eens wat vermeld dat ik niet goed was ingecheckt. Ik kan niet geloven dat dit niet vaker gebeurd. Ik stap op Amersfoort in en muiderpoort uit maar heb nu blijkbaar drie keer een boete ontvangen. Kan iemand mij laten weten hoe ik dit kan aanpassen? Bij mij wordt het automatisch afgeschreven en nu vond ik mijn factuur wat hoog 100€ terwijl ik amper met de trein reis. Waar kan ik deze klacht melden?

Je kan het beste contact opnemen met onze klantenservice om dit voor te leggen. Er bestaat een kans dat ze de verhoging nog kunnen kwijtschelden. 

“Onlangs moest ik rennen om mijn trein te halen en checkte ik snel in op Amersfoort station.” Ook mij is dat overkomen en wat denk je: ingecheckt bij Arriva, terwijl ik richting Leiden moest via Utrecht. Pas aan het einde van mijn reis kwam ik erachter. Geen conducteur gezien. Hoe kan ik: 1/ De incheck zonder uitcheck bij Arriva corrigeren? 2/ NS de ritprijs nabetalen?

 

Achteraf zag ik op foto's dat de poortjes op 033 Centraal erg duidelijk zijn. Toch heb ik een suggestie. Laat reizigers verder het station in lopen en plaats pas verderop aparte poortjes boven de sporen waar NS komt en dito boven de sporen waar alleen Arriva vertrekt. Voor de langere termijn: draai de privatisering terug.
 

Reputatie 6

Hey Dick24.  Je kunt de uitcheck bij Arriva hier aanpassen. Als er compleet geen check in of uit bij ons is geweest dan is het niet bij ons na te kijken en niet te corrigeren. Is dat wel het geval dan kan je dit via dezelfde site corrigeren voor non Flex producten en anders kan dit via je Mijn NS account! 

Badge +3

Als het om de poortjes op Amersfoort gaat, dat is geen Arriva maar Connexxion.

Voor de vekeerde incheck, zie inderdaad uitcheckgemist.nl (vul Amersfoort - Amersfoort in) of anders https://www.connexxion.nl/nl/klantenservice/geld-terugvragen

Kies daar voor Onjuiste pintransactie (heb het ook niet bedacht…)

Reputatie 7
Badge +2

En voor NS zelf: pas die poortjes in Amersfoort een keer aan naar iets logischers… het is al sinds het begin nogal bizar dat aan de kant waar vrijwel iedereen het station in komt (alleen bus 19, 34 en 56 hebben een uitstaphalte aan de andere kant) uitsluitend connexxion-poortjes en een grote toegangsdeur zitten.

Wil je vanuit Amersfoort met NS reizen, dan moet je dus altijd slalommen.

“Onlangs moest ik rennen om mijn trein te halen en checkte ik snel in op Amersfoort station.” Ook mij is dat overkomen en wat denk je: ingecheckt bij Arriva, terwijl ik richting Leiden moest via Utrecht. 

Uw verhaal kan niet waar zijn want Arriva komt helemaal niet in Amersfoort en er zijn daar dus ook geen poortjes of paaltjes van Arriva.

 

Achteraf zag ik op foto's dat de poortjes op 033 Centraal erg duidelijk zijn. Toch heb ik een suggestie. Laat reizigers verder het station in lopen en plaats pas verderop aparte poortjes boven de sporen waar NS komt en dito boven de sporen waar alleen Arriva vertrekt.

De sporen in Amersfoort zijn niet voor een specifieke vervoerder gereserveerd en kunnen eventueel door meerdere vervoerders worden gebruikt.

 

Voor de langere termijn: draai de privatisering terug.

NS is sowieso niet geprivatiseerd. Aanbestedingen zullen overigens blijven. Enerzijds omdat NS de regionale lijnen financieel niet kan exploiteren omdat interne regels van NS tweemansbediening voorschrijven wat op regionale lijnen onbetaalbaar is.

Verder eisen EU-regels dat vanaf 2025 alle vervoer dat gesubsidieerd wordt verplicht moet worden aanbesteed om te garanderen dat het zo efficiënt mogelijk wordt georganiseerd. Dat moet ook de belastingbetaler beschermen tegen Sabena of Alitalia toestanden als gevolg van vakbondseisen. 

Badge +3

Lees vooral pagina 2 van ditzelfde topic (van jaren geleden)

Met name 

Er is nog een (archief) topic over, misschien kan een moderator dat weer uit het archief halen?

Ook lekker duidelijk, een echtpaar checkt in.. de ene bij NS de ander bij Connexxion​​​​​​

Maar NS poortjes zijn geel, Connexxion is blauw.. dat je het maar weet (links of rechts) 😥

Toch verkeerd maar netjes ingecheckt, dan 100% coulance graag.

Dank voor alle reacties! Klopt dat de poortjes heel duidelijk zijn, maar het is nu eenmaal gebeurd. Ik kende het station helemaal niet goed, het was laat in de avond, ik had haast en allang opgelucht dat ik de op een na laatste trein kon gaan halen. Mensen, ik voel me zeker geen held. Prima als het om Connexxion gaat, wat verder niet erg relevant is, want de essentie blijft: ik reisde met NS, maar checkte niet in bij NS en reisde tegen mijn wil zwart en werd niet gecontroleerd onderweg. Het lijkt erop dat ik geen toegang heb tot het topic van jaren geleden. In Amersfoort inchecken bij een ‘foute’ vervoerder? Mij zal dit nooit meer overkomen, zoveel is zeker! 

PS: Ik ben geen voorstander van de huidige EU en zie “Brussel” liefst zo snel mogelijk imploderen en vervangen worden door iets dat veel meer lijkt op de ‘oude’ EEG.

Er is nog een (archief) topic over, misschien kan een moderator dat weer uit het archief halen?

Yes!

Reageer