beantwoord

Verkeerd ingecheckt Amersfoort station

  • 8 January 2018
  • 86 reacties
  • 5654 Bekeken

Reputatie 1
Beste medewerker,

Onlangs moest ik rennen om mijn trein te halen en checkte ik snel in op Amersfoort station.
Tijdens de controle bleek dat ik niet bij NS heb ingecheckt maar bij Connection. Erg vervelend want uitchecken bij Connection kan niet op Amsterdam Centraal. Maar helaas was de conducteur ook nog eens onbegripvol en gaf mij een boete. Het was namelijk niet aan hem om mij coulance te geven maar aan de NS.

Toen de boete binnen kwam heb ik dan ook bezwaar ingediend. Ook kon ik mij niet voorstellen dat ik de eerste was die deze fout heeft gemaakt. En ja hoor, dit hele forum staat vol met soortgelijke gevallen. Ik zie ook dat er coulance mogelijk is als dit de eerste keer is (wat bij mij het geval is). Maar tot mijn verbazing kreeg ik van jullie customer medewerker Alna Hegen te horen dat er bij mij geen coulance mogelijk is. Waarom? Omdat de conducteur die mij een boete heeft gegeven, genoteerd heeft dat er geen coulance mogelijk is. Hij is degene die mij verwezen heeft om met NS contact op te nemen maar waarom zou het bij voorhand beslissen dat er geen coulance mogelijk is. Heb hem de reden niet eens mogen uitleggen omdat het niet zijn zaak was. Ik ben dan ook erg verbaasd over de onvriendelijke houding van zowel de conducteur als Alna Tegen. Naast de boete van Connection, zit ik dus met een boete van de NS.

Barbara W (waar wel coulance is toegepast)
https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/in-uit-checken-in-station-amersfoort-waarom-staat-er-een-connexxion-poortje-midden-in-het-station-17348
icon

Beste antwoord door Slidestops 8 January 2018, 13:35

Bekijk origineel

86 reacties

Er is nog een (archief) topic over, misschien kan een moderator dat weer uit het archief halen?

Yes!

Dank voor alle reacties! Klopt dat de poortjes heel duidelijk zijn, maar het is nu eenmaal gebeurd. Ik kende het station helemaal niet goed, het was laat in de avond, ik had haast en allang opgelucht dat ik de op een na laatste trein kon gaan halen. Mensen, ik voel me zeker geen held. Prima als het om Connexxion gaat, wat verder niet erg relevant is, want de essentie blijft: ik reisde met NS, maar checkte niet in bij NS en reisde tegen mijn wil zwart en werd niet gecontroleerd onderweg. Het lijkt erop dat ik geen toegang heb tot het topic van jaren geleden. In Amersfoort inchecken bij een ‘foute’ vervoerder? Mij zal dit nooit meer overkomen, zoveel is zeker! 

PS: Ik ben geen voorstander van de huidige EU en zie “Brussel” liefst zo snel mogelijk imploderen en vervangen worden door iets dat veel meer lijkt op de ‘oude’ EEG.

Badge +3

Lees vooral pagina 2 van ditzelfde topic (van jaren geleden)

Met name 

Er is nog een (archief) topic over, misschien kan een moderator dat weer uit het archief halen?

Ook lekker duidelijk, een echtpaar checkt in.. de ene bij NS de ander bij Connexxion​​​​​​

Maar NS poortjes zijn geel, Connexxion is blauw.. dat je het maar weet (links of rechts) 😥

Toch verkeerd maar netjes ingecheckt, dan 100% coulance graag.

“Onlangs moest ik rennen om mijn trein te halen en checkte ik snel in op Amersfoort station.” Ook mij is dat overkomen en wat denk je: ingecheckt bij Arriva, terwijl ik richting Leiden moest via Utrecht. 

Uw verhaal kan niet waar zijn want Arriva komt helemaal niet in Amersfoort en er zijn daar dus ook geen poortjes of paaltjes van Arriva.

 

Achteraf zag ik op foto's dat de poortjes op 033 Centraal erg duidelijk zijn. Toch heb ik een suggestie. Laat reizigers verder het station in lopen en plaats pas verderop aparte poortjes boven de sporen waar NS komt en dito boven de sporen waar alleen Arriva vertrekt.

De sporen in Amersfoort zijn niet voor een specifieke vervoerder gereserveerd en kunnen eventueel door meerdere vervoerders worden gebruikt.

 

Voor de langere termijn: draai de privatisering terug.

NS is sowieso niet geprivatiseerd. Aanbestedingen zullen overigens blijven. Enerzijds omdat NS de regionale lijnen financieel niet kan exploiteren omdat interne regels van NS tweemansbediening voorschrijven wat op regionale lijnen onbetaalbaar is.

Verder eisen EU-regels dat vanaf 2025 alle vervoer dat gesubsidieerd wordt verplicht moet worden aanbesteed om te garanderen dat het zo efficiënt mogelijk wordt georganiseerd. Dat moet ook de belastingbetaler beschermen tegen Sabena of Alitalia toestanden als gevolg van vakbondseisen. 

Reputatie 7
Badge +2

En voor NS zelf: pas die poortjes in Amersfoort een keer aan naar iets logischers… het is al sinds het begin nogal bizar dat aan de kant waar vrijwel iedereen het station in komt (alleen bus 19, 34 en 56 hebben een uitstaphalte aan de andere kant) uitsluitend connexxion-poortjes en een grote toegangsdeur zitten.

Wil je vanuit Amersfoort met NS reizen, dan moet je dus altijd slalommen.

Badge +3

Als het om de poortjes op Amersfoort gaat, dat is geen Arriva maar Connexxion.

Voor de vekeerde incheck, zie inderdaad uitcheckgemist.nl (vul Amersfoort - Amersfoort in) of anders https://www.connexxion.nl/nl/klantenservice/geld-terugvragen

Kies daar voor Onjuiste pintransactie (heb het ook niet bedacht…)

Reputatie 6

Hey Dick24.  Je kunt de uitcheck bij Arriva hier aanpassen. Als er compleet geen check in of uit bij ons is geweest dan is het niet bij ons na te kijken en niet te corrigeren. Is dat wel het geval dan kan je dit via dezelfde site corrigeren voor non Flex producten en anders kan dit via je Mijn NS account! 

“Onlangs moest ik rennen om mijn trein te halen en checkte ik snel in op Amersfoort station.” Ook mij is dat overkomen en wat denk je: ingecheckt bij Arriva, terwijl ik richting Leiden moest via Utrecht. Pas aan het einde van mijn reis kwam ik erachter. Geen conducteur gezien. Hoe kan ik: 1/ De incheck zonder uitcheck bij Arriva corrigeren? 2/ NS de ritprijs nabetalen?

 

Achteraf zag ik op foto's dat de poortjes op 033 Centraal erg duidelijk zijn. Toch heb ik een suggestie. Laat reizigers verder het station in lopen en plaats pas verderop aparte poortjes boven de sporen waar NS komt en dito boven de sporen waar alleen Arriva vertrekt. Voor de langere termijn: draai de privatisering terug.
 

Je kan het beste contact opnemen met onze klantenservice om dit voor te leggen. Er bestaat een kans dat ze de verhoging nog kunnen kwijtschelden. 

Ik heb dit nu blijkbaar ook drie keer meegemaakt en zelf een keer met controle. Er werk op dat moment niet eens wat vermeld dat ik niet goed was ingecheckt. Ik kan niet geloven dat dit niet vaker gebeurd. Ik stap op Amersfoort in en muiderpoort uit maar heb nu blijkbaar drie keer een boete ontvangen. Kan iemand mij laten weten hoe ik dit kan aanpassen? Bij mij wordt het automatisch afgeschreven en nu vond ik mijn factuur wat hoog 100€ terwijl ik amper met de trein reis. Waar kan ik deze klacht melden?

Reputatie 7
Badge +3
Dat is niet nodig, tonsprangers. Er is geen mogelijkheid om dit alsnog over te maken. Zie het als een cadeautje van NS in dit geval.
Als iemand het echt wil, kan die natuurlijk een e-ticket aanschaffen en betalen maar niet gebruiken.😆
Nogmaals, ik ben geen toerist maar ben op mijn terugreis in Amersfoort ingestapt, waarbij ik me geen moment heb gerealiseerd dat daar wel eens twee vervoerders zouden kunnen opereren. Dan ben je je ook niet bewust van verschillende poortjes. Gewoon een goede aanduiding bij het betreden van het station, of een welwillende medewerker daar posteren en het probleem is voor een groot deel opgelost lijkt me. Dit geeft heel veel rompslomp aan welwillende nietsvermoedende reizigers.
Gr
Ton
Dat is niet nodig, tonsprangers. Er is geen mogelijkheid om dit alsnog over te maken. Zie het als een cadeautje van NS in dit geval.
Nee, ik heb juist niet ingecheckt bij NS. Dus ik krijg wel geld terug van Connexion, maar ik heb niks betaald aan NS, terwijl ik wel voor € 17,50 gereisd heb. Hoe kan ik dat overmaken naar NS?
Goedenavond tonsprangers, welkom bij de Community! Ik mis een beetje context over wat er is gebeurd! Begrijp ik het goed dat je een reis hebt gemaakt met de NS, maar bij Connexxion hebt ingecheckt? Als je wel bij de NS hebt incheckt zal er ook door ons €10 (of €20 als je geen abonnement hebt) zijn afgeschreven aan instaptarief. Dit kun je dan laten corrigeren via onze Klantenservice, welke je kan bereiken door te bellen met 030-7515155 of door een bericht te sturen op Facebook of Twitter.
Dankzij de medewerking van OV-chipkaart heb ik met uitcheckgemist het instaptarief teruggekregen van Connexxion. Ik wil echter nu wel mijn rit met NS betalen. Hoe krijg ik dat voor elkaar?
Reputatie 3
Over verkeerd inchecken gesproken;op station Zutphen zie ik al 3 Ja 3 van die paaltjes broedelijk naast elkaar! NS-Arriva-Blauwnet. Het wordt er niet eenvoudiger op!.... Wie heeft dit ooit bedacht toch?......
De klant maar aan zijn lot overlaten.....diepe zucht!......
Badge +3
Het is een ontwerpfout in het systeem met meerdere vervoerders op het spoor. Ik vrees dat we er nog jaren mee zitten opgescheept. Eigenlijk tot het moment dat er een beter systeem is dat automatisch registreert met welke vervoerder en via welke route je gereisd hebt.

Tot het moment dat er iets beters is, blijft het goed opletten op stations met poortjes van verschillende vervoerders en zullen deze fouten met enige regelmaat gemeld worden.

Daar was NS samen met ING kleinschalig mee bezig, maar was een test dus. http://invisible-tickets.com

Wordt vervolgd hopelijk, want je privacy kan je tegenwoordig toch op je buik schrijven en navigatiedingetjes zoals Google Maps (of beter, Waze) weten toch wel waar je bent 😛
Reputatie 7
Badge +3
Het is een ontwerpfout in het systeem met meerdere vervoerders op het spoor. Ik vrees dat we er nog jaren mee zitten opgescheept. Eigenlijk tot het moment dat er een beter systeem is dat automatisch registreert met welke vervoerder en via welke route je gereisd hebt.

Tot het moment dat er iets beters is, blijft het goed opletten op stations met poortjes van verschillende vervoerders en zullen deze fouten met enige regelmaat gemeld worden.
Vanmorgen gebeld naar klantenservice, en werd er heel fijn geholpen.
De boete wordt kwijtgescholden, dus ik krijg een nieuwe rekening voor de normale ritprijs.
Alles bij elkaar gaat het me dus maar 6 euro kosten, want ik had een dalvoordeelkaart, en nu betaal ik vol tarief.
bij Connexxion wordt ook geregeld dat ik het instaptarief van 10 euro terug krijg.
Ik ben tevreden, en hoop nooit meer deze vergissing te maken.
Toch hoop ik dat er een oplossing komt w.b. de poortjes. Voor oudere mensen en touristen kan het erg onduidelijk zijn.
Het kan gebeuren, maar het is wel zaak het te voorkomen en goed op te letten in het vervolg. Je hebt zelf ook een verantwoordelijkheid in deze. Als je het op tijd opmerkt, kun je uitchecken en weer inchecken bij de goede vervoerder.

Als het een keer gebeurt, is NS doorgaans coulant.


Je zou als vervoerder natuurlijk ook eens een keer kunnen gaan zorgen dat je dingen goed regelt. Probleem is al door veel mensen aangemeld en NS en de overige vervoerders op Amersfoort weigeren tot op heden om een goede oplossing voor dit probleem te zorgen.
Ik ga het doorgeven!
Dat is momenteel bij alle topics met meer dan één pagina.

https://community.ns.nl/de-ns-community-61/topiclijsten-per-categorie-of-alleen-recent-actieve-topics-48561#post352681
Badge +3
Dit topic doet raar... Als ik naar de laatste posting wil kom ik gewoon bij de openingspost uit.
Reputatie 7
Badge +4
Het kan gebeuren, maar het is wel zaak het te voorkomen en goed op te letten in het vervolg. Je hebt zelf ook een verantwoordelijkheid in deze. Als je het op tijd opmerkt, kun je uitchecken en weer inchecken bij de goede vervoerder.

Als het een keer gebeurt, is NS doorgaans coulant.

Reageer