beantwoord

verkeerd kaartje gekocht

  • 3 december 2019
  • 15 reacties
  • 480 Bekeken

Vanochtend in alle vroegte een dagretour gekocht aan de automaat op het perron. Helaas hierbij een dagretour gekocht voor Alkmaar in plaats van Amersfoort :-(

Nieuw dagretour gekocht voor Amersfoort en het verkeerde dagretour Alkmaar in mijn tas opgeborgen. Met dit verkeerde kaartje dus niet ingecheckt. 

Kan ik geld retour krijgen en zo ja, hoe moet ik dit aanpakken?

 

 

icon

Beste antwoord door Sanne NS 3 december 2019, 17:42

Hoi Til Li en welkom op de NS Community! 

Een vergissing maken is menselijk. Als zichtbaar is dat je het ticket naar Alkmaar niet hebt gebruikt, is een restitutie in de meeste gevallen wel mogelijk. De klantenservice kan je hierbij het beste helpen. Je kan contact met ons opnemen via: FacebookTwitterChat of telefonisch op het nummer: 030 751 51 55.

Bekijk origineel

15 reacties

Hoi Til Li en welkom op de NS Community! 

Een vergissing maken is menselijk. Als zichtbaar is dat je het ticket naar Alkmaar niet hebt gebruikt, is een restitutie in de meeste gevallen wel mogelijk. De klantenservice kan je hierbij het beste helpen. Je kan contact met ons opnemen via: FacebookTwitterChat of telefonisch op het nummer: 030 751 51 55.

Ik heb voor mijn partner en mijzelf twee E tickets gekocht van Deventer naar Schiphol Airport op zondag 29 december a.s.

Maar we willen graag van Zwolle naar Schiphol airport. Wat kan ik doen om dit toch te kunnen realiseren.

Vr. Groeten G.Schipper

  • persoonsgegevens verwijderd door Moderator.

 

Badge +3

Welkom @Graads, goed nieuws bij deze,

Een ticket (incheck of e-ticket) van Deventer naar Schiphol is geldig voor elk reisadvies dat je uit de NS reisplanner kunt toveren.

Normaal via Amersfoort of Utrecht dus, maar als je ‘alleen sprinters’ aanvinkt krijg je dit voorgeschoteld:

Via Zwolle (of vanuit daar vertrekken) is geen enkel probleem dus, en of je sprinters of intercity's neemt doet er ook niet toe. Je mag gewoon altijd die route nemen.

Als je een boze conducteur tegenkomt tussen Zwolle en Amersfoort, dan toon maar deze reactie.

Met een e-ticket heb je geen incheck maar kan je alleen alle poortjes in Nederland mee openen, als je die onderweg toevallig tegenkomt.

Reputatie 7
Badge +3

@Til Li Een ongebruikt kaartje uit de automaat kun je de dag na datum die erop staat bij een servicebalie inleveren. Wanneer er niet mee ingecheckt is, krijg je het geld terug.

 

Hello, I bought e-tickets for me and my friend from Amsterdam to Groningen and back. But my friend is sick and can't go. Tell me how to get my friend's e-tickets back.

Reputatie 7
Badge +4

Actually, you can’t. In the case the ticket is downloaded, no refund is possible anymore. It can still be used.

If the ticket is not used on the specified date, can I get the money back?

Reputatie 7
Badge +4

No, you cannot. Fraude is easy. In the case you get your money back, the ticket can still be used. There is no way tot check that. There was a lot of fraudulent behavior unfortunately.

Why? The ticket won't be valid, they can't use it anymore.

Reputatie 7
Badge +4

It may not but can still be used or it may have been used in the past on that date. There is no way to make an e-ticket invalid.

Why is there no warning when buying such a ticket that the ticket is non-refundable?

Reputatie 7
Badge +4

There is a clear warning when you order. It is in Dutch, and in English as well. You may contact Customer Service, but it is very unlikely that there will be a refund.

Reputatie 5

@Thom 

Are you fooling a foreign customer, Mr. Thom ?  Where did you find a clear warning when ordering a regular (full rate) ticket ?

I guess you are constructing your own reality.

Reputatie 7
Badge +3

@Thom

Are you fooling a foreign customer, Mr. Thom ?  Where did you find a clear warning when ordering a regular (full rate) ticket ?

I guess you are constructing your own reality.


Wanneer je een ticket via de app koopt, kun je die alleen kopen als je het hokje aankruist met verschillende voorwaarden waaronder de voorwaarden voor het kopen van e-tickets en tickets via de app. Je kunt doorklikken op de voorwaarden. En daarin staat echt dat je niet kunt wijzigen of geld terug en kunt krijgen en dat herroepingsrecht niet geldt.

Reputatie 5

@Thom

Are you fooling a foreign customer, Mr. Thom ?  Where did you find a clear warning when ordering a regular (full rate) ticket ?

I guess you are constructing your own reality.


Wanneer je een ticket via de app koopt, kun je die alleen kopen als je het hokje aankruist met verschillende voorwaarden waaronder de voorwaarden voor het kopen van e-tickets en tickets via de app. Je kunt doorklikken op de voorwaarden. En daarin staat echt dat je niet kunt wijzigen of geld terug en kunt krijgen en dat herroepingsrecht niet geldt.

 

Clear warning ??  Zie pag. 19/20 Aankoop actiekaartjes en e tickets in: 

 https://www.ovombudsman.nl/wp-content/uploads/KwartaalrapportageQ22019OVombudsman-1.pdf

Reageer