beantwoord

verkeerd kaartje gekocht

• 3 december 2019
  • 4 reacties
  • 157 Bekeken

Vanochtend in alle vroegte een dagretour gekocht aan de automaat op het perron. Helaas hierbij een dagretour gekocht voor Alkmaar in plaats van Amersfoort :-(

Nieuw dagretour gekocht voor Amersfoort en het verkeerde dagretour Alkmaar in mijn tas opgeborgen. Met dit verkeerde kaartje dus niet ingecheckt. 

Kan ik geld retour krijgen en zo ja, hoe moet ik dit aanpakken?

icon

Beste antwoord door Sanne NS 3 december 2019, 17:42

Hoi Til Li en welkom op de NS Community! 

Een vergissing maken is menselijk. Als zichtbaar is dat je het ticket naar Alkmaar niet hebt gebruikt, is een restitutie in de meeste gevallen wel mogelijk. De klantenservice kan je hierbij het beste helpen. Je kan contact met ons opnemen via: FacebookTwitterChat of telefonisch op het nummer: 030 751 51 55.

Bekijk origineel

4 reacties

Hoi Til Li en welkom op de NS Community! 

Een vergissing maken is menselijk. Als zichtbaar is dat je het ticket naar Alkmaar niet hebt gebruikt, is een restitutie in de meeste gevallen wel mogelijk. De klantenservice kan je hierbij het beste helpen. Je kan contact met ons opnemen via: FacebookTwitterChat of telefonisch op het nummer: 030 751 51 55.

Ik heb voor mijn partner en mijzelf twee E tickets gekocht van Deventer naar Schiphol Airport op zondag 29 december a.s.

Maar we willen graag van Zwolle naar Schiphol airport. Wat kan ik doen om dit toch te kunnen realiseren.

Vr. Groeten G.Schipper

• persoonsgegevens verwijderd door Moderator.

Badge +3

Welkom @Graads, goed nieuws bij deze,

Een ticket (incheck of e-ticket) van Deventer naar Schiphol is geldig voor elk reisadvies dat je uit de NS reisplanner kunt toveren.

Normaal via Amersfoort of Utrecht dus, maar als je ‘alleen sprinters’ aanvinkt krijg je dit voorgeschoteld:

Via Zwolle (of vanuit daar vertrekken) is geen enkel probleem dus, en of je sprinters of intercity's neemt doet er ook niet toe. Je mag gewoon altijd die route nemen.

Als je een boze conducteur tegenkomt tussen Zwolle en Amersfoort, dan toon maar deze reactie. Als die het dan nog niet snapt betaal ik je UvB wel.

Met een e-ticket heb je geen incheck maar kan je alleen alle poortjes in Nederland mee openen, als je die onderweg toevallig tegenkomt.

Goede reis dus!

Je persoonlijke info mag je gerust wissen door binnen een uur je bericht aan te passen via de drie puntjes … onderaan je bericht.

Reputatie 7
Badge +3

@Til Li Een ongebruikt kaartje uit de automaat kun je de dag na datum die erop staat bij een servicebalie inleveren. Wanneer er niet mee ingecheckt is, krijg je het geld terug.

Reageer