beantwoord

Verkeerde plaats voor uitstel van betaling!!

• 7 februari 2015
  • 4 reacties
  • 212 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Hoe zit dit?
- op 12 januari kon ik niet mee met de trein (hilversum - duivendrecht)
- op 13 januari dacht ik 1e klas te kunnen reizen, maar kon ik daar niet zitten, hele reis staan. (hilversum - duivendrecht)
- op 14 januari dacht ik te zijn ingecheckt, maar niet dus en kreeg een ' uitstel van betaling' (hilversum - duivendrecht)
- op 17 januari reed de trein niet (hilversum - arnhem)
- op 20 januari kreeg ik een brief of ik wel even de reis op 14 januari van HILLEGOM naar duivendrecht wou betalen a 42 euro.

Er klopt bij de NS geen bal mee van. Ik ga de rekening dan ook absoluut niet betalen.
icon

Beste antwoord door Marjan NS 7 februari 2015, 15:36

Hallo Marl0us, Vervelend dat je deze ervaringen hebt gehad. Als je meer dan 30 min vertraging hebt opgelopen kan je gebruik maken van de geld terug bij vertraging regeling. Vreemd dat de gegevens van de boete niet kloppen. Kan je mij je NAW gegevens, geboortedatum en boetekenmerknummer sturen? Dan ga ik het even voor je bekijken. Groet, Marjan
Bekijk origineel

4 reacties

Hou ons op de hoogte van je ervaringen en succes met je strijd!
Hallo Marl0us, Vervelend dat je deze ervaringen hebt gehad. Als je meer dan 30 min vertraging hebt opgelopen kan je gebruik maken van de geld terug bij vertraging regeling. Vreemd dat de gegevens van de boete niet kloppen. Kan je mij je NAW gegevens, geboortedatum en boetekenmerknummer sturen? Dan ga ik het even voor je bekijken. Groet, Marjan
En voor 12 en 17 januari kan TS gebruik maken van artikel 6.1 van de AVR, die Marjan NS maar weer vergeet te noemen.

https://forum.ns.nl/de-trein-11/waarom-de-ns-oost-indisch-blind-voor-artikel-61-haar-eigen-voorwaarden-9995

De regeling die Marjan NS noemt is niet van toepassing

Als de gegevens van de boete fout zijn, vervalt de boete toch ?
- op 14 januari dacht ik te zijn ingecheckt, maar niet dus en kreeg een ' uitstel van betaling' (hilversum - duivendrecht)
(...)
- op 20 januari kreeg ik een brief of ik wel even de reis op 14 januari van HILLEGOM naar duivendrecht wou betalen a 42 euro.

De conducteur heeft zich duidelijk vergist in de stationsverkortingen. Die van Hilversum is "Hvs", niet "Hil". Die laatste is uiteraard de verkorting van Hillegom.

Reageer