Skip to main content

Hallo! 

Gisteren ben ik mijn tas verloren in de trein (rond 18:15 uur). Toen ik hierachter kwam, heb ik gelijk de NS gebeld om dit door te geven. Ik werd goed geholpen! Na een kleine mentale breakdown, kreeg ik rond 21:00 uur te horen via LinkedIn dat mijn tas gevonden was en dat ik contact kon opnemen met de NS. Dat heb ik die avond nog gedaan, maar er werd mij verteld dat ik moest wachten en de site voor gevonden voorwerpen in de gaten moest houden. Ik heb nog steeds niks gehoord van de NS zelf en op de site staat mijn tas ook niet. 

Ik vroeg mij af of iemand misschien weet hoe lang het gemiddeld duurt voordat je gevonden spullen kan ophalen? Ik kan op dit moment niet aan het werk, omdat ik mijn tas niet heb.

Alvast bedankt!

NS is inmiddels op een ander systeem over m.b.t. gevonden voorwerpen. Het is dus lastig voor ons als medereiziger om aan te geven hoe lang dit gaat duren. Ik zie als ik de lijst van gisteren bekijk 17 gevonden tassen. Zit hij daar tussen?

https://gevonden-voorwerpen.ns.nl/p/klantenservice-gevonden-voorwerpen 

@Henkpeetersen 

Dank je wel voor je antwoord.

Helaas zit mijn tas er nog niet tussen en ik heb ook nog steeds geen bericht gehad van de NS. Ik denk dat ik de NS nog maar een keer ga bellen, want ik begin me ondertussen wel erge zorgen te maken

Update:

Ondertussen weet ik op welk station en hoe laat mijn tas is meegegeven aan de conducteur. Helaas nog staads niks gehoord van NS zelf dat ze mijn tas hebben. 

Ik heb gelezen (paar artikelen en reacties op de community posts) dat een voorwerp ongeveer 5 tot 7 dagen op het station blijft waar het gevonden is, waarnaar het dan naar een centraal punt gestuurd wordt. Maar voor het ophalen is wel een nummer nodig, anders kunnen ze het voorwerp niet meegeven. De plekken die dit process ongeveer beschreven zijn al wat ouder, dus ik vroeg mij af of dit proces nog steeds zo in werking gaat. Kan ik nu naar het station waar mijn tas gevonden is en het daar ophalen?

Ik hoor het graag als iemand iets meer weet over dit proces! Alvast bedankt 

Hi MBvG, heb je al contact gehad met oNS? Via die weg krijg je namelijk het nummer dat je nodig hebt.

Hallo ​@Laura NS,

Ja, ik heb al meerdere keren telefonisch contact gehad met de klantenservice van de NS. De eerste keer op woensdag 30 april rond 18:30/18:45 om door te geven dat ik mijn tas in de trein had laten liggen. Alle gegevens toen door gegeven en de conducteur zou op de hoogte worden gesteld. Hiervan kreeg ik een mail met bevestiging dat ze opzoek zouden gaan. Vervolgens nog diezelfde avond rond 21:15, omdat ik via LinkedIn en mijn mail te horen kreeg via de vinder van mijn tas, dat de tas was meegegeven aan de conducteur. De conducteur had tegen hen gezegd dat ik dus contact met de NS moest opnemen. Dat heb ik dus gedaan, maar er werd mij verteld dat ik moest wachten.

Gister middag nogmaals gebeld of er misschien een status update was, maar nog niks, en er werd mij wederom verteld dat ik moest wachten en de site met gevonden voorwerpen in de gaten moest houden. Vanochtend kreeg ik een automatische mail dat mijn tas niet gevonden was. Ik schrok hiervan, want mijn tas is wel gevonden en hier heb ik dus een melding van gemaakt. Deze ochtend dus opnieuw gebeld hierover en opnieuw kreeg ik te horen dat ik moet wachten en de site in de gaten moet houden.

Ik ben bereid om het hele land af te reizen om mijn tas op te halen, omdat ik nu ook mijn thesis aan het schrijven ben en er zitten veel spullen in die tas die ik nodig heb. Helaas weet niemand op dit moment waar mijn tas blijkbaar is, terwijl het wel is ingeleverd bij de NS en het bekend is hoe laat de tas is ingeleverd en op welk station. Ik zou ook niet weten welk andere nummer is zou moeten bellen om wel mijn tas op te kunnen halen, aangezien de klantenservice mij ook niet verder kan helpen.

Kun je mij een privébericht sturen met wat meer specifieke informatie? Dan kan ik even meekijken/-denken!

Even een update naar de buitenwereld: ik heb de tas gevonden, maar doordat er in het keuringsproces nu even iets vastloopt kon ze hem zelf niet treffen op de website. Wordt aan gewerkt!

Laura heeft mij super goed geholpen! Ik ben haar ontzettend dankbaar.

Het is nu even afwachten. Ik update jullie zodra ik mijn tas weer heb :D

Update voor iedereen die geïnteresseerd is: Ik heb mijn tas vandaag via de post teruggekregen. Jippee!! 🎉

Dat was me een (stressvolle) reis, non de ju. Laat vooral geen spullen liggen in de trein haha.

Ik wil iedereen die me geholpen heeft bedanken!

Mocht de NS nog wat feedback willen voor hun systeem met gevonden voorwerpen, dan heb ik nog wat tips die misschien waardevol kunnen zijn als bijna afgestudeerd en aspirerend (service) designer en als iemand die het hele systeem doorlopen heeft. Enig idee waar ik de feedback zou kunnen achterlaten? ;)

Nogmaals, dank iedereen voor de hulp, jullie zijn toppers!

Wat fijn dat je de tas hebt ontvangen, MBvG!

Feedback mag je hier achterlaten. Als je dat liever privé wenst te doen mag je mij ook een privébericht sturen. Ik zorg er dan voor dat je feedback bij de juiste afdeling terecht komt. 

Reageer