beantwoord

Vernieuwing reizigersinformatiesysteem?

• 30 augustus 2017
  • 13 reacties
  • 264 Bekeken

Hallo :)

Ik zat vandaag in de 9544 en daar merkte ik op dat er een vernieuwd inlog scherm was voor de wifi, die naar eigen zegge, veel praktischer is dan de vorige. Ook was er op de schermen in de trein niet het vertrouwde tulpenveld met trein te zien maar een nieuwe foto. Is dit een proef of wordt dit verder ingevoerd?

P.S. "nstrein.ns.nl" werkt nu niet meer om reisinformatie op te vragen.
icon

Beste antwoord door Thomas NS 30 augustus 2017, 11:28

Hallo TassiloV en welkom op het NS Serviceforum.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik hier geen weet van heb. Het viel mij afgelopen weekend ook al op, maar heb er niet bij stilgestaan dat dit inderdaad een proef kan zijn in bepaalde treinen om het inloggen toegankelijker te maken. De foto's op de informatieborden in de trein waren inderdaad aan een update toe, het lijkt erop dat er een fris plaatje is gevonden hiervoor. Vermoedelijk, maar dit kan ik niet met zekerheid zeggen, zal dit langzamerhand (in ieder geval in de nieuwe treinmodellen) doorgevoerd gaan worden.

Nu ben ik meer benieuwd wat jij van deze inlogpagina vond: ik lees dat je positief erover bent, maar wat vond jij de voordelen en de nadelen van deze nieuwe weergave? Ik lees het graag terug!
Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Hallo TassiloV en welkom op het NS Serviceforum.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik hier geen weet van heb. Het viel mij afgelopen weekend ook al op, maar heb er niet bij stilgestaan dat dit inderdaad een proef kan zijn in bepaalde treinen om het inloggen toegankelijker te maken. De foto's op de informatieborden in de trein waren inderdaad aan een update toe, het lijkt erop dat er een fris plaatje is gevonden hiervoor. Vermoedelijk, maar dit kan ik niet met zekerheid zeggen, zal dit langzamerhand (in ieder geval in de nieuwe treinmodellen) doorgevoerd gaan worden.

Nu ben ik meer benieuwd wat jij van deze inlogpagina vond: ik lees dat je positief erover bent, maar wat vond jij de voordelen en de nadelen van deze nieuwe weergave? Ik lees het graag terug!
Ten eerste was er een mobiele versie met duidelijke reisinformatie en navigatie. De laptop versie was ook prettig in gebruik, ook duidelijke informatie en nieuws van de NS. Zeker een verbetering.
Reputatie 7
Fijn om te horen! 🙂 Tot nu toe hebben wij niet veel feedback ontvangen hierover, maar deze neem ik ten harte!
Reputatie 6
Badge
Er wordt er in een aantal VIRM's en ICM's een iets aangepaster reisinfoscherm vertoond.
De wijzigingen zijn niet echt snel op te merken, maar wat ik gemerkt heb:
- Ander lettertype of tekststijl
- Wat meer marges
- Verstoringen en werkzaamheden staan op een geheel witte pagina in plaats van half blauw/half wit, waarbij de blauwe tekst regelmatig op de blauwe achtergrond stond. Ook scrollt de tekst nu ook als het niet past.

Verder weet ik niet of de WiFi-pagina in deze update ook aangepast is.
Jup, daarbij hoort ook een wijziging van de layout van het portaal.
Ik zit nu in de 9425, ook met aangepaste foto, krijg geen toegang tot de captive portal, en dus geen internet, en ook geen reisinformatie. Het nieuwe reisinformatie scherm heb ik ook nog niet gezien op de trein displays.
Krijg je het portal wel te zien als je www.nstrein.ns.nl doet ?
Site can't be reached, DNS not found. (nstrein.ns.nl functioneerde in de vorige trein ook niet, je kon alleen naar het captive portal via een link die wel begon met nstrein.ns.nl maar daarachter heel veel data had)
In principe zal nstrein.ns.nl altijd werken, de data erachter maakt weinig uit. Een moderator zal vermoedelijk komen vragen op welk traject je hier last van had, wat als het goed is Schiphol-Nijmegen is (trein 3161 momenteel). Nemen we ze dat werk maar uit handen, hoeft alleen het mailtje naar FB nog maar getikt te worden 😃
Helaas werkt nstrein.ns.nl niet. Ook de automatisch gegenereerde link met Mac adres etc. haalt niks uit. Traject klopt inderdaad 🙂
Dan wachten we in spanning op de moderator 🙂
De informatie schermen werden net herstart, reisinformatie en captive portal is weer beschikbaar!
Goed om te lezen dat het weer werkt TassiloV!

Reageer