Verplichte taxirit door defecte wissel en geen inzet van voldoende (extra) treinen door NS

• 22 oktober 2014
  • 11 reacties
  • 445 Bekeken

Gisteren ben ik om 22:01 vertrokken vanuit Arnhem met de intercity in de richting van Den Helder met als bestemming Utrecht Centraal om over te stappen op de trein naar Rotterdam Centraal. Hier zou ik aankomen om 23:25 en dan zou ik een uitloop kunnen hebben tot 00:11 omdat dan de laatste metro rijdt. Een trein later of een half uur vertraging had in deze situatie dus ook echt niet uitgemaakt. Daarbij had ik ook via Den Haag Centraal kunnen reizen en dan zou de laatste metro om 00:47 rijden. Voldoende tijd dus.

Echter, er was een defecte wissel bij Ede-Wageningen waardoor er geen treinverkeer meer mogelijk was tussen Ede-Wageningen en Utrecht Centraal en waardoor de trein terugging naar Arnhem.
De enige mogelijkheid die ik nog had was reizen via Nijmegen --> Den Bosch --> Utrecht Centraal en op Utrecht Centraal was er alleen nog een nachttrein naar Rotterdam Centraal waarin ik 2 uur heb moeten zitten om op Rotterdam Centraal aan te komen. (Ik was om 03:00 op Rotterdam Centraal, ik heb dus 5 uur lang over het traject Arnhem - Rotterdam Centraal gedaan) Omdat ik door dit voorval op geen enkele mogelijke manier met het openbaar vervoer thuis heb kunnen komen, was ik gedwongen een taxi te nemen vanaf Rotterdam Centraal naar mijn huis. Deze taxirit zou ik graag vergoed zien door de NS. Als laatste wil ik even toelichten dat ik het een vreemd verhaal vind dat ik een gesprek heb met een NS medewerker op station Den Bosch die mij vervolgens belooft een taxi te gaan regelen vanaf Utrecht naar Rotterdam en mij een briefje meegeeft (?) en dat er vervolgens op Utrecht Centraal aan mij wordt verteld dat dit helemaal niet mogelijk is.

11 reacties

Ik snap je woede en die is zeker ook terecht!!
Vind het vooral gek dat niemand van de NS nog gereageerd heeft, terwijl het bericht bijna een dag geleden is geplaatst!!!
SCHANDE!
Angelo, welkom op het forum. Vreemd dat je eerst een taxi beloofd krijgt, maar dat deze er later niet is. Dat hoort niet. Heb je het bonnetje van de taxi nog? Deze kun je met je restitutieverzoek opsturen naar NS klantenservice, Postbus 2372, 3500GJ Utrecht. Zorg dat in de begeleidende brief alle relevante gegevens staan (wat er gebeurd is, adresgegevens, bankrekening).
dat is betere service van de NS 🙂
Bedankt voor je reactie, Thijs. Ik ga er meteen achteraan.
Ik zit nu met het zelfde heb vanuit rotterdam centraal een taxirit naar apeldoorn aangeboden gekregen. Daarvoor moet contact leggen met personeel op station enschede. Wat moet ik doen op het moment dat er niks duidelijk is . Het gaat om een toezegfing rond 20:39 op station rotterdam centraal op zondag 6 mei 2017. Echter weet ik dat het hier ging om een hoop storingen en een aanrijding met persoon tussen H. Hastellum en tiel. Daar voor mijn uiterste begrip maar ik moet deze rit wel hebben anders heb ik een probleem. Mvg raymondo.
Op station Enschede kunt u gebruik maken van de servicezuil (groene knop) indien er op het station zelf geen personeel aanwezig is.
Het is echter sowieso slim om in de trein naar Enschede de conducteur op te zoeken, waarschijnlijk kan deze alvast de taxi laten bestellen.

U kunt in zo'n geval ook altijd de klantservices bellen. Ze zijn 24/7 open, ik verwacht niet dat het op deze tijden er druk zal zijn. De klantenservices is bereikbaar op 030 751 51 55
Reputatie 7
Badge +3
Zondag 6 mei 2017?
ik moet zeggen dat er inderdaad niks was gecommuniceerd maar na een zeer goed dialoog met de medewerker op station is het alsnog goed gekomen. misschien een puntje van aandacht voor een goede lijn betreft communicatie. verder perfect dank daarvoor
Zondag 6 mei 2017?

scherp gezien hahaha gelijk heeft u dank voor de correctie haha
Goed om te lezen Raymondo. Ik ga je signaal intern doorzetten! Kan ik verder nu nog iets voor je doen?
Goed om te lezen Raymondo. Ik ga je signaal intern doorzetten! Kan ik verder nu nog iets voor je doen?

voor mij hoeft er nu niks meer ondernomen te worden tot zo verre. echter intern zou het een aanwinst zijn als dit word verbeterd.

Toch bedankt.

Reageer