beantwoord

verschil in ritprijs

• 10 oktober 2020
  • 1 reactie
  • 130 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Ik heb al jaren een voordeeluren abbonement en zie nu ik voor werk veel reis een verschil in prijs terwijl ik steeds dezelfde trein neem.

weet iemand hoe dat kan?

ik reis iedere ochtend met de trein van 7.39 van gouda naar utrecht.

als ik om 6.34 incheck en naar het perron loop en in utrecht uitcheck kost mijn rit 4,14

als ik om 6.35 incheck en in utrecht uitcheck kost mijn rit 6,90.

de uitchecktijd is tussen 6.58 en 7.02. het maakt niet uit of ik voor of na 7uur uitcheck maar wel of ik voor of na 6.35 incheck. als ik voor 6.34 incheck reis ik goedkoper dan vanaf 6.35. terwijl ik steeds dezelfde trein neem.

wie weet waar dit verschil vandaan komt?

met vriendelijke groet ,

mevr scholtes

icon

Beste antwoord door Momo 10 oktober 2020, 20:24

Dit is zoals het hoort. Sinds 1 of 2 jaar geeft het Voordeelurenabonnement ook korting bij inchecken voor 6:30, waarbij er 5 minuten marge is maar dan ook geen seconde meer. Checkt u in om 6:34 en 59 seconden dan reist u met 40% korting, maar checkt u in om 6:35 en 1 seconden dan geldt het vol tarief. In het verleden gaf het Voordeelurenabonnement alleen korting vanaf 9:00 op werkdagen. U doet er dus goed aan om niet te laat in te checken. De tijd dat de trein vertrekt heeft geen invloed op deze korting, alleen de tijd van inchecken, al is het wel zo dat u na inchecken een trein moet nemen binnen 30 minuten tenzij er binnen deze tijd geen trein gaat.

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +3

Dit is zoals het hoort. Sinds 1 of 2 jaar geeft het Voordeelurenabonnement ook korting bij inchecken voor 6:30, waarbij er 5 minuten marge is maar dan ook geen seconde meer. Checkt u in om 6:34 en 59 seconden dan reist u met 40% korting, maar checkt u in om 6:35 en 1 seconden dan geldt het vol tarief. In het verleden gaf het Voordeelurenabonnement alleen korting vanaf 9:00 op werkdagen. U doet er dus goed aan om niet te laat in te checken. De tijd dat de trein vertrekt heeft geen invloed op deze korting, alleen de tijd van inchecken, al is het wel zo dat u na inchecken een trein moet nemen binnen 30 minuten tenzij er binnen deze tijd geen trein gaat.

Reageer