beantwoord

Verschillende onderzoeken in de trein

• 9 juni 2018
  • 4 reacties
  • 252 Bekeken

Reputatie 3
Hallo allen,

Tijdens een van mijn recente treinreizen kwamen er maar liefst twee keer medewerkers langs voor een onderzoek. De eerste was een onderzoeker van Ipsos, die alleen mijn kaart scande zonder veel meer te zeggen dan "reizigersonderzoek, uw vervoersbewijs alstublieft". Later, in een andere trein kwam er een andere onderzoeker, een erg vrolijke jongeman die wel gekleed was met NS-logo. Deze vertelde keurig wat zijn enquête inhield en schreef ook veel andere dingen op zijn klembord. Hij leek ook o.a. tafeltjes en afvalbakken te controleren.

Wat zijn dit precies voor onderzoekers en wat is precies het verschil tussen laatste onderzoekers en de mensen in de rode jassen? Wat onderzoeken zij nog meer naast de enquête die ze in de trein houden?
icon

Beste antwoord door Slidestops 9 juni 2018, 16:11

Degene met het blauwe shirt met NS logo doet klant tevredenheid onderzoek. Hier wordt de klantbeleving gemeten. Wat vind je van de reis, wat vind je van de schoonheid van de trein/station, wat vind je van de facaliteiten, vind je het veilig etc etc.

Ipsos is puur voor kaart onderzoek - wat voor producten zijn er aanwezig in de trein (anoniem), welke verhouding etc
Bekijk origineel

4 reacties

Goedemiddag Thyristor!

Ik kan je helaas niet helemaal aangeven wat het onderzoek van de vrolijke jongeman is geweest, maar als ik het zo lees heb je daar al uitgebreid uitleg over gekregen. De vraag over Ipsos krijgen we vaker, in dit topic wordt uitgebreid besproken wat ze doen.

Is dit voldoende antwoord op je vraag?
Reputatie 7
Degene met het blauwe shirt met NS logo doet klant tevredenheid onderzoek. Hier wordt de klantbeleving gemeten. Wat vind je van de reis, wat vind je van de schoonheid van de trein/station, wat vind je van de facaliteiten, vind je het veilig etc etc.

Ipsos is puur voor kaart onderzoek - wat voor producten zijn er aanwezig in de trein (anoniem), welke verhouding etc
Bedankt voor de aanvullig Slidestops! 🙂
Reputatie 7
Gewoon je kaartje geven en niet zeuren. 😌

Reageer