Versoberde dientregeling, 3900 rijdt niet tussen Amsterdam C en Sittard

  • 16 november 2020
  • 3 reacties
  • 351 Bekeken

Badge +3

Dit was bekend uiteraard, maar ik post dit door de uitval van de 3900 nu als reisadvies: Rijdt niet tussen Amsterdam C. en Sittard. Zou er zo moeten staan maar staat er ohandiger.

Afgezien of je al (een deel van) Enkhuizen - Amsterdam - Utrecht - Eindhoven gereisd hebt, moet je dus voor naar Heerlen overstappen op Sittard?

Dat is volgens de reisplanner dan naar Arriva, want dan ben je enkele minuten sneller in Heerlen dan met NS only (overstap op de 303900 in Sittard).

Onverstandig, want bij reizen op saldo kost een overstap (in de spits) op Sittard naar Arriva je dus de hoofdprijs. Er begint dan een geheel nieuwe reis bij Arriva bij dal/spits overstap.

Tenzij je NS Flex hebt, want dat is dan weer wel een voordeel van Flex @StijnHommes toch? :sweat_smile:

(overstap tussen ververvoerders in de spits met behoud van dal en lange-afstand-korting)


3 reacties

Reputatie 5
Badge

KLopt. Maar de reisplanner houdt nooit rekening met tarieven. Vanaf de randstad west-denHg/Rtm is het nog onhandiger vanwege wegvallen aansl. in Ehv.

VRaag me persoonlijk af hoeveel mensen echt op saldo die reis maken-typisch iets voor keuzedaagjes, ABO of anderszins toch al vrij reizen.

Overigens past ARV-Lbg ook geregeld hun aanbod aan aan sterk verminderde vraag en het lijkt erop dat dat wel ff duurt voordat dat in de algemene reisplanner belandt.

Reputatie 2

Onverstandig, want bij reizen op saldo kost een overstap (in de spits) op Sittard naar Arriva je dus de hoofdprijs. Er begint dan een geheel nieuwe reis bij Arriva bij dal/spits overstap.

Tenzij je NS Flex hebt, want dat is dan weer wel een voordeel van Flex @StijnHommes toch? :sweat_smile:

(overstap tussen ververvoerders in de spits met behoud van dal en lange-afstand-korting)

Hoe dan? Je moet nog steeds uitchecken bij Arriva en inchecken bij NS, dus die overstap blijft dan toch een issue?

Badge +3

Zonder Flex begint bij een overstap naar een andere vervoerder een geheel nieuwe rit als het eerste deel in de daluren is en je overstapt in de spits.

Omdat je dus (volgens de reisplanner) ‘moet’ overstappen NS - Arriva in Sittard voor naar Heerlen krijg je extra kosten als dat in de spits is, je verliest dan je langeafstandskorting. Bij Flex gaat het wel goed.

Zonder Flex kan je in zo’n geval dus veel beter Sittard - Heerlen op de volgende NS intercity reizen, je bent dan uiteindelijk slechts 3 minuten later in Heerlen dan met Arriva.

Voorbeeld: Je komt uit Amsterdam en stapt op Sittard over op NS naar Arriva. Prijs € 27,00 (2e klas voltarief)

Stap je in de spits over op Arriva, dan kost het deel tot Sittard je € 26,70 maar komt er nog € 4,82 bij voor Arriva.

Totaal € 31,52 voor 3 minuten tijdwinst die je dan € 4,52 extra kost. Met 40% dalkorting hetzelfde bedrag dat je extra betaalt.

Reageer