beantwoord

Vertraging

• 10 juli 2015
  • 2 reacties
  • 180 Bekeken

Op 21 mei 2015 gereisd van 's-Hertogenbosch (vertrek 11.53) richting 's-Gravenhage (via utrecht). Aankomst in 's-Gravenhage 16.20. Continue gereisd. Ik heb hiervoor een claim ingediend voor het restitueren van het reisgeld. (claimnummer 15958200). Wat schets mijn verbazing ik ontving vandaag 10 juli een brief dat het verzoek afgewezen was omdat er geen of onvoldoende vertraging geconstateerd is.Ik dacht dat een vertrek van 11.53 en aankomst pas op 16.20 wel degelijk een behoorlijke vertraging is. Ten eerste moest er in 's-Hertogenbosch gewacht worden op een machinist. Voorts moest er gestopt worden voor station Utrecht omdat de trein het station niet in kon daar deze te lang was. Tenslotte moest er gewisseld worden van perron. Al met al heeft dit m.i. een behoorlijke vertraging opgelopen. Wat moet er nog meer gebeuren om voor een vergoeding in aanmerking te komen?????? Gaarne uw reactie op dit gebeuren.
icon

Beste antwoord door Marjan NS 11 juli 2015, 14:53

Hallo MachoJuan,

Zoals Marv87 ook al aangeeft worden de cliams automatisch beoordeeld en wil het wel een gebeuren dat een claim onterecht wordt afgewezen. Als je wel meer dan een half uur vertraging hebt gehad, dan kan je het beste even contact opnemen met de klantenservice via de telefoon: 030-751 51 55 of via Twitter: @NS_online. Dan kunnen ze de claim nogmaals voor je indienen met een uitleg erbij, zodat die kan worden herzien.

Groet,
Marjan
Bekijk origineel

2 reacties

De NS kiest er voor de claims automatisch te laten beoordelen door een computer die zo afgesteld dat er zo min mogelijk onterecht claims worden uitgekeerd. Dat voor terechte claims hierdoor worden afgewezen lijkt een mooi bijkomend effect te zijn, want dit speelt al erg lang en tot op heden wordt er geen actie ondernomen door de NS. Waarschijnlijk laten genoeg klanten hun claim verder zitten na de eerste afwijzing.

Je kan telefonisch contact opnemen met de klantenservice, of wachten tot een moderator vraagt om je privé gegevens. Daarna kan je je claim opnieuw indienen en gaat er een mens naar kijken en zal deze wel uitbetaald worden.

De vraag waarom de NS er niet voor kiest om sowieso de afgewezen claims even een handmatige controle te geven ontgaat mij volkomen. Maar mogelijk levert het opwerken van extra belemmeringen genoeg geld op voor de NS.
Hallo MachoJuan,

Zoals Marv87 ook al aangeeft worden de cliams automatisch beoordeeld en wil het wel een gebeuren dat een claim onterecht wordt afgewezen. Als je wel meer dan een half uur vertraging hebt gehad, dan kan je het beste even contact opnemen met de klantenservice via de telefoon: 030-751 51 55 of via Twitter: @NS_online. Dan kunnen ze de claim nogmaals voor je indienen met een uitleg erbij, zodat die kan worden herzien.

Groet,
Marjan

Reageer