beantwoord

Vertraging door NS en niet aansluiting laten wachten

• 30 december 2015
  • 2 reacties
  • 260 Bekeken

Waarom blijven op Zwolle de treinen niet 2 min langer wachten als je door de NS je aansluiting mist?
Ik heb nu verscheidene keren gehad dat de trein op tijd vertrok uit Groningen, maar dan moet er om 1 of andere reden vlak voor Zwolle worden gewacht waardoor ik mijn aansluiting naar Enschede mis en de trein voor mijn neus zie weg rijden. Ik vind dit niet klantvriendelijk en zou het fijn vinden als dit in overweging kan worden genomen.
icon

Beste antwoord door Inge NS 30 december 2015, 21:26

Welkom op het forum Marliez!

Ik kan me voorstellen dat het balen is om de aansluiting voor je neus te zien wegrijden. Spijtig genoeg is er niet altijd ruimte om een trein te laten wachten op een vertraagde trein, aangezien de vertraging zo nog meer kan oplopen. Andere reizigers kunnen daardoor een korte overstap missen, wat tot gevolg heeft dat de vertraging uiteindelijk slechts wordt 'verplaatst'. Zie verder dit topic voor meer achtergrondinfo uit de praktijk, in de reactie van Loes.

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum In de trein. Daar komt je vraag het beste tot zijn recht.
Bekijk origineel

2 reacties

Welkom op het forum Marliez!

Ik kan me voorstellen dat het balen is om de aansluiting voor je neus te zien wegrijden. Spijtig genoeg is er niet altijd ruimte om een trein te laten wachten op een vertraagde trein, aangezien de vertraging zo nog meer kan oplopen. Andere reizigers kunnen daardoor een korte overstap missen, wat tot gevolg heeft dat de vertraging uiteindelijk slechts wordt 'verplaatst'. Zie verder dit topic voor meer achtergrondinfo uit de praktijk, in de reactie van Loes.

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum In de trein. Daar komt je vraag het beste tot zijn recht.
Treintje naar Enschede vanuit Zwolle, het lijntje waar ik kind aan huis ben omdat het me naar huis brengt, gaat over enkel spoor. Een paar minuten vertraging door bijvoorbeeld het wachten op een aansluiting zorgt al snel voor problemen bij onder andere de kruising in Heino, omdat de trein richting Zwolle weer moet wachten op de trein vanuit Zwolle, et cetera. Hoe gek ik ook ben op aansluitingen overnemen, op dit enkelsporige lijntje alsjeblieft niet.

Reageer