beantwoord

vertraging door storing

• 29 september 2019
  • 2 reacties
  • 192 Bekeken

Goedemiddag, ik heb net voor mijn familie uit Engeland geld teruggevraagd, omdat zij vrijdagavond 27-09 niet van Schiphol naar Den Haag konden reizen. Er werd hun gezegd, dat de trein een leiding gebroken was en dat ze niet verder konden. Zij konden dan maar een taxi nemen.
de reden dat zij hier waren was een crematie. Het laatste afscheid hiervan hebben zij hierdoor gemist.
ik weet niet de echte tijd van vertrek van de trein, dus ik heb de tijd van het kaartje ingevuld.
de taxi was 150 euro en ik vraag me af of daar misschien ook iets van vergoed wordt.
Misschien kunt u zich de paniek voorstellen, wanneer je niet kunt vertrekken. En ik vindt dat zij beter begeleid hadden moeten worden, door ze misschien te wijzen naar een busvervoer.
ik hoop op een spoedig antwoord.

mvg H. Muller
icon

Beste antwoord door MoDe 29 september 2019, 18:13

NS geeft in de regel geen geld terug voor een zelf geregelde taxi. NS heeft thuisbrengplicht in geval de laatste trein uitvalt en NS zal dan vervoer zoals oa een taxi regelen tot het eerstvolgende station vanwaar de reis voortgezet kan worden. Hier ging het niet om een uitgevallen laatste trein.

Het is vervelend dat zij door uitval van treinen de crematie hebben gemist. Hebben zij aan een NS medewerker kenbaar gemaakt dat zij op weg waren naar een crematie? En hoe lang hebben zij gewacht voordat zij contact opnamen met NS klantenservice en hoe lang voor ze zelf een taxi regelden? Als zij zelf een krap reisschema hadden, zal NS klantenservice hen zeker niet tegemoet komen, maar u zou contact op kunnen nemen met de klantenservice.

Een kaartje uit de automaat kan als er niet mee ingecheckt is teruggegeven kunnen worden aan de service balie. U krijgt dan het geld daarvan terug.
Is er ingecheckt of is er een e-ticket gekocht, dan kan er beroep gedaan worden op de GeldTerugbijVertraging-regeling. U moet dan wel de oorspronkelijke vertrektijd van de trein invullen met als opmerking 'eindstation' niet bereikt.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +3
NS geeft in de regel geen geld terug voor een zelf geregelde taxi. NS heeft thuisbrengplicht in geval de laatste trein uitvalt en NS zal dan vervoer zoals oa een taxi regelen tot het eerstvolgende station vanwaar de reis voortgezet kan worden. Hier ging het niet om een uitgevallen laatste trein.

Het is vervelend dat zij door uitval van treinen de crematie hebben gemist. Hebben zij aan een NS medewerker kenbaar gemaakt dat zij op weg waren naar een crematie? En hoe lang hebben zij gewacht voordat zij contact opnamen met NS klantenservice en hoe lang voor ze zelf een taxi regelden? Als zij zelf een krap reisschema hadden, zal NS klantenservice hen zeker niet tegemoet komen, maar u zou contact op kunnen nemen met de klantenservice.

Een kaartje uit de automaat kan als er niet mee ingecheckt is teruggegeven kunnen worden aan de service balie. U krijgt dan het geld daarvan terug.
Is er ingecheckt of is er een e-ticket gekocht, dan kan er beroep gedaan worden op de GeldTerugbijVertraging-regeling. U moet dan wel de oorspronkelijke vertrektijd van de trein invullen met als opmerking 'eindstation' niet bereikt.
Badge
Als we het over de verstoring hebben door de defecte bovenleiding ter hoogte van Weesp - Gaasperdammer aansluiting dan was het gevolg dat er geen IC treinen reden richting Den Haag Centraal via Schiphol, maar de sprinters reden daar gewoon wel. Daarnaast reed er ook een IC van Duivendrecht via Schiphol naar Den Haag Laan van NOI en Den Haag HS.

Dus er waren echt nog andere mogelijkheden. Is dit geen miscommunicatie geweest tussen deze personen?

Reageer