beantwoord

vertraging e-ticket

• 10 March 2015
  • 4 reacties
  • 194 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie
Ik had vandaag om 12.45 uur een afspraak in St. Niklaas. Gister een e-ticket geprint Apeldoorn-osseveld - St. Niklaas. Planning 7.04 vertrek aankomst 10.59, nog half uurtje lopen. Begint met staking Apeldoorn-Amersfoort. Met de auto naar Amersfoort gebracht. Vertraging 8 minuten bij Gouda. Eindelijk in Rotterdam aangekomen daar 45 minuten vertraging. moet over Breda namelijk Gelukkig kan mijn zoon van zijn werk weg om mij in Breda op te pikken en zo zorgen dat ik op tijd in het ziekenhuis ben. Met de trein zou ik uiteindelijk, als er geen vertragingen meer zouden zijn, om 12.49 aan zijn gekomen. Ik ga er van uit dat ik recht heb op teruggaaf al is het een e-ticket.
icon

Beste antwoord door Keuzereiziger 11 March 2015, 08:49

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Ik veronderstel dat u een e-ticket heeft gekocht bij NS-International. In dat geval moet u zich niet tot NS richten maar tot NS-International. Formeel zijn het twee bedrijven en de geldterugregeling is bij internationale reizen ook anders.
Reputatie 1
Badge
In dit geval gelden tenminste de EUropese regels en die zijn zo: vertraging van 61-120 min: 25% terug, meer dan 120 min::50%-want U bent tenminste aangekomen. Bvb de DB hanteert ook deze regels en voor cash ook de SNCF-FR. NS is dus heel ruim daaroverheen.
Overigens: ook in BE en de BNL rijden elk uur-dus U zou met +45 in Rtdm de volgende BNL hebben kunnen nemen en dus met exact +60 in St NIkl zijn aangekomen.
DeLIJN heeft een uitstekend stadsnet aldaar dat U vanaf de statie naar elk belangrijk punt zou kunnen vervoeren.
Ik ben idd aangekomen dankzij mijn zoon. Als ik het hele traject met de trein had moeten doen, had ik ipv om 7.04 om 8.04 kunnen vertrekken. Dat is 1 uur vertraging, was ik om 11.49 aangekomen, zonder verdere vertragingen tenminste. Ik moet me een kwartier voor de afspraak officieel aanmelden, 12.45 dus dat had nog gelukt.
Door mij in Amersfoort af te laten zetten, ben ik met een half uur vertraging van start gegaan. Dan rotterdam drie kwartier vertraging, samen vijf kwartier. Uiteindelijke aankomsttijd 12.49. Dat houdt in dat ik al te laat ben, want ik moet ook nog naar het ziekenhuis, waar ik mij om 12.45 had moeten melden.
Reputatie 6
Badge +1
Voor het aanvragen van geld terug bij international reis: https://www.nsinternational.nl/web/show/applications/id=480108/langid=43?extid=PhQQTjASSLbFjD9w3%2B9CX1HJ6xZm%2BchCADKqH7 (vul in: overige treinen)
Voor info: https://www.nsinternational.nl/nl/na-de-reis/compensatie-bij-vertraging

Reageer