beantwoord

Vertraging met als gevolg bestemming niet bereiken

• 24 april 2014
  • 4 reacties
  • 727 Bekeken

Hallo,

Afgelopen dinsdag 22 april vertrok ik om 13.17 vanaf Duivendrecht naar Zwolle om met arriva door te reizen naar Dalfsen. Bij de overstap in Zwolle bleek ik door een wisselstoring met de bus verder te moeten reizen naar Dalfsen. Door deze vertraging was mijn geplande bezoek van anderhalf uur in Dalfsen totaal niet zinvol meer. De bussen moesten nog komen, en de reis zou extra lang in beslag nemen. Door personeel werd aangenomen dat ik minstens een uur later dan gepland zou arriveren. Tevens zou de terugweg bijzonder lastig worden ivm de wisselstoring en eveneens langer duren.

Ik koos om terug te keren zonder het bezoek af te leggen. Op de terugweg ben ik in Nunspeet uitgestapt om mee te rijden naar huis, met de auto.
De site geeft mij geen optie om de claim in te dienen en de reiskosten voor mijn zinloze reis terug te krijgen. Toch wil ik graag mijn geld terug krijgen,wat mij niet meer dan logisch lijkt. Kunt u mij verder helpen?

Groeten, J. Blom
icon

Beste antwoord door Anonymous 24 april 2014, 11:44

Uit jouw bericht maak ik op dat je wel op tijd (14:15) in Zwolle was. Volgens de rit gegevens was jouw trein n.l. gewoon op tijd.
NS heeft zich dus aan zijn verplichting gehouden om jou naar Zwolle te brengen.

Omdat je naar Dalfsen verder moest reizen met Arriva, gaat daar de verantwoordelijkheid ook over van NS naar Arriva.
In dit geval kun je daarom het beste contact opnemen met de Klantenservice van Arriva en uw probleem aan hen voorleggen.

Overigens zal Arriva hooguit eventuele aansprakelijkheid accepteren voor het traject Zwolle - Dalfsen, want zij kunnen uiteraard niet aansprakelijk worden gesteld voor de activiteiten van een andere vervoerder, die u bovendien op tijd in Zwolle heeft af gezet.

Dat je op de terugreis ervoor gekozen heeft om vanaf Nunspeet verder te reizen met een auto is in feite jouw eigen keus geweest. Daarvoor kun je m.i. noch NS, noch Arriva aansprakelijk houden. Geen enkele restitutie regeling voorziet daar in.

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 6
Badge +2
Zie ook https://forum.ns.nl/de-trein-11/de-aankoopkosten-mijn-treinkaartje-terugkrijgen-1350. Het is daar niet echt beantwoord, bovendien ging het daar om NS Hispeed die weer andere regels heeft. Ik ben dus ook wel benieuwd naar reacties hier.
Reputatie 6
Badge +2
Het gaat overigens om een probleem bij Arriva, daar zal NS niet voor op willen draaien.
Uit jouw bericht maak ik op dat je wel op tijd (14:15) in Zwolle was. Volgens de rit gegevens was jouw trein n.l. gewoon op tijd.
NS heeft zich dus aan zijn verplichting gehouden om jou naar Zwolle te brengen.

Omdat je naar Dalfsen verder moest reizen met Arriva, gaat daar de verantwoordelijkheid ook over van NS naar Arriva.
In dit geval kun je daarom het beste contact opnemen met de Klantenservice van Arriva en uw probleem aan hen voorleggen.

Overigens zal Arriva hooguit eventuele aansprakelijkheid accepteren voor het traject Zwolle - Dalfsen, want zij kunnen uiteraard niet aansprakelijk worden gesteld voor de activiteiten van een andere vervoerder, die u bovendien op tijd in Zwolle heeft af gezet.

Dat je op de terugreis ervoor gekozen heeft om vanaf Nunspeet verder te reizen met een auto is in feite jouw eigen keus geweest. Daarvoor kun je m.i. noch NS, noch Arriva aansprakelijk houden. Geen enkele restitutie regeling voorziet daar in.

Beste Jermoblom, Welkom op het NS Servive Forum! Goed om te zien dat je je weg naar het forum hebt gevonden.
Het antwoord van Hans is juist. Hoe vervelend het ook is, wij kunnen je hier niet mee verder helpen. Wij hebben onze dienst vericht en hebben je volgens de dienstregeling naar de bestemming vervoerd. Je zou contact kunnen opnemen met Arriva, om te kijken of zij je op een bepaalde manier tegemoet kunnen komen.

Ik heb je topic verplaatst naar 'in de trein' om de vindbaarheid van dit topic te vegroten.

Reageer