beantwoord

Vertraging omdat personeel niet aanwezig was

• 8 november 2014
  • 2 reacties
  • 175 Bekeken

Op 6-11-14 nam ik de trein van 19:14 van Hoorn naar Enkhuizen maar hij had vertraging van 5 min.
Hij zou om 19:18 vertrekken maar toen werd er omgeroepen dat er een personeelslid niet aanwezig was.
We vertrokken toen om 19:24 en ik kwam om 19:43 aan in Bovenkarspel-Grootebroek.

Mijn vraag is:

Waarom is er een personeelslid van de trein niet aanwezig terwijl hij er wel hoort te zijn?

Ik heb dit eerder meegemaakt en ik vind dit niet grappig.
Ik vind het dan ook heel raar als we later vertrekken omdat diegene er niet op tijd is en dan lopen we een vertraging op.
Ik vind het ook heel gek als diegene ook niet effen omroept dat het niet had mogen gebeuren en zijn excuses aanbiedt.
Diegene doet alsof hij het gewoon mag en wij moeten maar later aankomen op een bestemming of een aansluiting missen.
icon

Beste antwoord door Tochjo 8 november 2014, 12:14

Machinisten en conducteurs rijden niet op vaste routes, maar door het hele land. Ook zij moeten op stations soms overstappen op hun volgende trein. Zo kan een vertraagde trein op een andere route ertoe leiden dat een andere trein vertraging oploopt.

Zelf vertrok ik meerdere keren met vertraging uit Utrecht naar Tiel, omdat de machinist voor die trein uit Amersfoort moest komen en er een storing of vertraging was op het traject Amersfoort-Utrecht.

Afgelopen donderdag was er een omvangrijke storing bij Weesp. Het is goed mogelijk dat uw machinist of conducteur daar gestrand is en zo niet op tijd in Hoorn kon zijn voor uw trein.
Bekijk origineel

2 reacties

Badge +3
Machinisten en conducteurs rijden niet op vaste routes, maar door het hele land. Ook zij moeten op stations soms overstappen op hun volgende trein. Zo kan een vertraagde trein op een andere route ertoe leiden dat een andere trein vertraging oploopt.

Zelf vertrok ik meerdere keren met vertraging uit Utrecht naar Tiel, omdat de machinist voor die trein uit Amersfoort moest komen en er een storing of vertraging was op het traject Amersfoort-Utrecht.

Afgelopen donderdag was er een omvangrijke storing bij Weesp. Het is goed mogelijk dat uw machinist of conducteur daar gestrand is en zo niet op tijd in Hoorn kon zijn voor uw trein.
Vertraging tijdens een eerdere treindienst is inderdaad meestal de oorzaak van een ontbrekende conducteur of machinist. Ik heb Tochjo's bijdrage daarom als beste antwoord gemarkeerd.

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum In de trein. Daar komt je vraag het beste tot zijn recht.

Reageer