beantwoord

Vertraging stoptreinen

• 2 oktober 2017
  • 10 reacties
  • 261 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Kan de NS toelichten waarom de stoptreinen Veenendaal - Utrecht (ochtendspits) momenteel zo slecht rijden? Bijna dagelijks is er vertraging of uitval van treinen. Soms wordt dit pas op het laatste moment gecommuniceerd (4min vetraging... kwartier later blijkt de hele trein niet te komen). Erg vervelend... vroeger reden ze redelijk stipt en de IC's nog steeds
icon

Beste antwoord door Erryt NS 2 oktober 2017, 10:24

Hallo Roy73 en welkom op het NS Serviceforum,

Ik wil beginnen aan te geven dat het zeer spijtig is dat je deze negatieve ervaring moest ondervinden. Ik heb de vertragingen voor dit traject van vorige week bekeken. Het ging inderdaad niet helemaal goed.

Op maandag hadden we te maken met gladde sporen. Dinsdag is er 1 Sprinter tijdens de spits met 5 minuten vertraging aangekomen wat kan gebeuren tijdens de spits. Woensdag hadden we ook helaas te maken met een onverwachte storing waardoor niet alles naar wens verliep. Op donderdag en vrijdag waren de vertraging gelukkig ook beperkt met 1 trein die met een kleine vertraging van enkele minuten in Utrecht aankwam en 1 Sprinter die met 1 minuut vertraging aankwam. Ik wil het niet goedpraten, maar vorige week reden de treinen buiten de storing om redelijk op tijd. Uiteraard hadden we liever gezien dat ook de 3 treinen die buiten de storingen om zonder vertraging vertrekken en op eindbestemming aankomen, maar helaas kan dat een keer voorkomen.
Bekijk origineel

10 reacties

Ik wil beginnen aan te geven dat het zeer spijtig is dat je deze negatieve ervaring moest ondervinden. Ik heb de vertragingen voor dit traject van vorige week bekeken. Het ging inderdaad niet helemaal goed.

Op maandag hadden we te maken met gladde sporen. Dinsdag is er 1 Sprinter tijdens de spits met 5 minuten vertraging aangekomen wat kan gebeuren tijdens de spits. Woensdag hadden we ook helaas te maken met een onverwachte storing waardoor niet alles naar wens verliep. Op donderdag en vrijdag waren de vertraging gelukkig ook beperkt met 1 trein die met een kleine vertraging van enkele minuten in Utrecht aankwam en 1 Sprinter die met 1 minuut vertraging aankwam. Ik wil het niet goedpraten, maar vorige week reden de treinen buiten de storing om redelijk op tijd. Uiteraard hadden we liever gezien dat ook de 3 treinen die buiten de storingen om zonder vertraging vertrekken en op eindbestemming aankomen, maar helaas kan dat een keer voorkomen.
Reputatie 7
Badge
Ja en vanochtend was er ook alweer een storing in Utrecht. 😞 En volgens mij rijden er nu zelfs nog steeds geen treinen naar Utrecht vanwege een stroomstoring. Ik zelf zat daardoor vast in Amsterdam centraal.

Toevallig meer mensen die hier last van hadden?
Helaas was dit inderdaad vandaag het geval. Ik kan ook helaas aangeven dat er veel mensen hier hinder van moesten ondervinden.
Reputatie 7
Badge
Helaas was dit inderdaad vandaag het geval. Ik kan ook helaas aangeven dat er veel mensen hier hinder van moesten ondervinden.

Ach ja, het is een beetje jammer natuurlijk.
Ik denk dat het komt vanwege gisteren met al die werkzaamheden. Het zou misschien kunnen dat iemand een foutje heeft gemaakt met die bovenleidingen.
Reputatie 7
Badge +3
Dit traject is al jaren extreem gevoelig voor problemen met vallende blaadjes.
Reputatie 7
Badge

Ach ja, het is een beetje jammer natuurlijk.
Ik denk dat het komt vanwege gisteren met al die werkzaamheden. Het zou misschien kunnen dat iemand een foutje heeft gemaakt met die bovenleidingen.
Die stroomstoring had niets met werkzaamheden aan het spoor te maken 🙂
Stedin (netbeheerder) had te kampen met een flinke stroomstoring in het stationsgebied, daar werd NS ook door getroffen.
Reputatie 7
Badge

Stedin (netbeheerder) had te kampen met een flinke stroomstoring in het stationsgebied, daar werd NS ook door getroffen.

Ooh joh, dat wist ik niet. 🙂 Ik dacht dat het kwam vanwege de werkzaamheden die dit weekend hebben plaatsgevonden ofzo.

Maar uuh.... ik heb vanochtend wel heel veel boze reizigers gezien op Centraal hoor. 😳 Oei oei oei wat waren ze kwaad.
Reputatie 1

Jammer, zo'n antwoord. Het gaat vragensteller en mij natuurlijk niet om de 3 dagen dat het wel redelijk goed verliep, maar om de dagen (ma,wo en vandaag) dat de helft van de treinen in de ochtendspits gecanceld worden en dat we dus opeengepakt staan in de overgebleven treinen (want niet verlengd). Alsof de NS elke herfst weer overvallen wordt door de natuur. Fijn dat de NS volgende week met gel-treinen gaat rijden (hopelijk helpt dat), maar dat is dus minimaal 2 weken te laat.
Reputatie 7
Badge +3
Pas geleden is al eerder uitgelegd dat op dit traject bij gladde sporen in de herfst uit voorzorg de tussentreinen van/naar Veendendaal Centrum uit de dienst worden genomen. Dat is niets nieuws maar al jaren de gangbare praktijk.
Reputatie 2
Alleen bijzonder dat het lang niet altijd zo glad is als men beweert... vaak genoeg worden de spits-sprinters er uit geknikkerd terwijl het overige sprinter verkeer tot op de seconde gewoon netjes op tijd rijdt...

Reageer