beantwoord

Vervelende medereizigers

• 25 februari 2015
  • 57 reacties
  • 1766 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie
NS! Is het een idee op een sms-service alla Pathé te introduceren? Of eventueel een nieuwe optie in de app. Op deze manier kan de consucteur geïnformeerd worden over luidruchtige muziekdraaiende
icon

Beste antwoord door Janou NS 26 februari 2015, 08:58

NS! Is het een idee op een sms-service alla Pathé te introduceren? Of eventueel een nieuwe optie in de app. Op deze manier kan de consucteur geïnformeerd worden over luidruchtige muziekdraaiende

Hallo Soff! Welkom op het NS Forum! Dat is zeker een idee.. Maar vergeleken bij de pathé is het in de trein wel iets anders. Zoals onze altijd kritische Macca aangeeft hangt dit af waar het treinpersoneel zich begeeft. Mocht je echt last hebben van iemand in de trein kun je altijd met ons twitter-team in contact komen en kunnen wij het personeel hiervan op de hoogte stellen.
Bekijk origineel

57 reacties

Mensen... Hoorde er nog bij 😉
Heel goed idee, ik snap ook niet dat NS dit nog niet doet eigenlijk.

Er zal wel weer een argument komen dat een conducteur niet altijd kan komen (als hij in een ander treinstil zit bv) maar dan kan hij evt na het volgende station nog even controleren.

Bij Pathe werkt het uitstekend.

Hallo Soff! Welkom op het NS Forum! Dat is zeker een idee.. Maar vergeleken bij de pathé is het in de trein wel iets anders. Zoals onze altijd kritische Macca aangeeft hangt dit af waar het treinpersoneel zich begeeft. Mocht je echt last hebben van iemand in de trein kun je altijd met ons twitter-team in contact komen en kunnen wij het personeel hiervan op de hoogte stellen.
Als het mogelijk is via twitter een melding door te geven vanuit de trein, dan zou dat toch ook moeten kunnen via sms? Het is merkwaardig dat jullie opeens zo veel prioriteit geven aan twitter terwijl er ruim zestien miljoen Nederlanders zijn die hier geen gebruik van maken.

SMS of app lijkt me veel handiger.
En weer wordt een goed idee van tafel geveegd. En het tweede gedeelte van je bericht is onzinnig, zoals theofiel ook aangeeft.

Hoe kom je erbij om naar twitter te verwijzen. Volgens die mensen daar is het geen probleem als reizigers in de trein stennis aan het schoppen zijn en roken in de trein. Zoek het zelf maar uit, krijg je dan. Dan stuur ik liever een melding naar de HC, de app is zeker gewenst (en deze weet ook in welke trein je zit).
Het lijkt wel of NS altijd alleen maar beren op de weg ziet (in dit geval op de rails).

Blijkbaar kan de HC wel naar het treinstel komen als hij via Twitter een melding krijgt maar niet via SMS.
Maakt toch niets uit, NS....Zoals gezegd kan de HC bij de volgende stop zich gelijk begeven naar de overlastmelding.
Euh, ik word nooit via Twitter, SMS, appen of iets dergelijks gewaarschuwd. Janou doelt erop dat reizigers een tweet naar de klantenservice kunnen sturen en dat die contact zoekt met de HC. Een app is mooi, maar die is nog niet beschikbaar. Er moet een manier gevonden worden dat iedereen zou kunnen melden.
SMS naar een algemeen nummer, die het gelijk doorstuurt naar de HC.

En dat de conducteur niet altijd gelijk kan komen (andere werkzaamheden, ander treinstel) begrijpt iedereen wel.
Dat kan denk ik alleen als het systeem wordt aangepast en het ontvangende noodnummer direct de dienstdoende HC kan linken. Dan zou het ook fijn zijn als er iets van locatie direct wordt doorgegeven.
Zelf vind ik het juist fijn om te weten wat er speelt in me trein.
Als het mogelijk is via twitter een melding door te geven vanuit de trein, dan zou dat toch ook moeten kunnen via sms? Het is merkwaardig dat jullie opeens zo veel prioriteit geven aan twitter terwijl er ruim zestien miljoen Nederlanders zijn die hier geen gebruik van maken.

Webcare is primair in het leven geroepen als online damage control. Van klanten die geen Twitter gebruiken hebben bedrijven wat dat betreft minder te vrezen.
Blijkbaar kan de HC wel naar het treinstel komen als hij via Twitter een melding krijgt maar niet via SMS.

Daarvoor moeten ze dan eerst in het rooster kijken welke conducteur er op die trein zou moeten rijden en die dan opbellen. Als er een koe op de rails heeft gestaan en het rooster chaotisch verstoord is, kan het zomaar zijn dat ze de juiste conducteur niet weten te traceren.

De realiteit is dat treinpersoneel elkaar niet eens gericht kan bereiken. Met een porto babbelen ze als ze niet uitkijken (i.e. door het treinnummer te vermelden) met de machinist van een naburige trein. Zoals Loes in een ander topic terecht aangaf, is het voor de betrouwbare werking van zo'n app (of een reizigersintercom in de trein) nodig dat een melding gekoppeld kan worden aan de juiste (coupé in een) trein en dat die trein weer gekoppeld kan worden aan het juiste treinpersoneel op dat moment.
Ja dat klopt, maar dat de communicatie zo moeilijk is tussen treinpersoneel is op zich al bizar in deze tijd.

Daarvoor moeten ze dan eerst in het rooster kijken welke conducteur er op die trein zou moeten rijden en die dan opbellen. Als er een koe op de rails heeft gestaan en het rooster chaotisch verstoord is, kan het zomaar zijn dat ze de juiste conducteur niet weten te traceren.

De realiteit is dat treinpersoneel elkaar niet eens gericht kan bereiken. Met een porto babbelen ze als ze niet uitkijken (i.e. door het treinnummer te vermelden) met de machinist van een naburige trein. Zoals Loes in een ander topic terecht aangaf, is het voor de betrouwbare werking van zo'n app (of een reizigersintercom in de trein) nodig dat een melding gekoppeld kan worden aan de juiste (coupé in een) trein en dat die trein weer gekoppeld kan worden aan het juiste treinpersoneel op dat moment.

Wanneer het wifi punt werkt, dan weet deze in welke trein je bent. Via deze informatie kan een koppel opgezet worden tussen klant en aanwezig personeel. Helemaal niet moeilijk.
Wanneer het wifi punt werkt

Daar gaat het meestal al mis...
Daar gaat het meestal al mis...
Dat lijkt mij inderdaad het grootste probleem 🙂
Het ene probleem lost het andere op (geen wifi geen koppeling) net als bij de druktemelder....
Het treinnummer is bekend, een reiziger die een melding via zijn telefoon wil doen kan het treinnummer ook vinden.
Dit nummer is uniek dus gekoppeld aan het traject en aan een tijdstip.
Er kan dus geen twijfel zijn over de locatie van een probleem.
Punt is hoe je een melding aan de HC kan doorgeven.
Simplistisch gezegd denk ik aan het volgende.
Reiziger stuurt een sms met treinnummer plus probleem naar een NS telefoonnummer.
NS routeert deze informatie door naar de Railpockets van het treinpersoneel. De HC en ook de MCN.
Technisch gezien moet dit mogelijk zijn.
In plaats van een SMS kun je ook aan een App denken, het gaat om het doorgeven van een melding.
De lokatie zal wat specifieker moeten zijn. Anders heeft de conducteur nog steeds geen idee waar in de trein hij of zij moet zijn. Bovendien halen reizigers gemakkelijk het treinnummer en het treinstelnummer door elkaar.
NS kan dat uitleggen op die schermen in de trein hoe je het door kan geven. Ook gelijk uitleggen waar het treinstelnummer staat. Ook omroepen. Het op de site zetten.

Kortom alle communicatiekanalen benutten 😃
Vergeet Twitter niet! 😃
Kun je niet gewoon een knopje indrukken zodat het personeel in de trein gelijk op de hoogte wordt gesteld van eventuele "ruckus" in de trein?

Werkt ook goed in het ziekenhuis.

Knopje aan "er is wat", gaat er een lichtje branden, knopje uit het "probleem" is opgelost! Nu nog een bordje met wat het betekent en een ieder die gebruik maakt van de trein kan het gebruiken (met een boete voor mensen die het onzinnig gebruiken). Je kan er zelfs een logootje op plakken.

Bijvoorbeeld: Rood licht voor ernstig (snel hulp nodig), oranje licht voor hulp gevraagd. Kun je ook heel wat medische problemen mee regelen.

Of zoals ik een keer had met een slechtziende die hulp nodig had bij het uitstappen. Ik moest een station eerder eruit en kon haar niet helpen. Als dit lampjes systeem er was kon ik wel de conducteur op tijd waarschuwen. Gelukkig stond er een andere trein wiens conducteur mij wou helpen, die heeft toen de wegrijdende trein nog kunnen contacteren dat er hulp nodig was. Dat was via de walkie-talkie en die verbinding was niet echt optimaal, aangezien deze afgebroken werd, gelukkig net na de boodschap.

Was dit niet gelukt, dan wens ik de meid veel succes toe met toekomstige ritten.
Kun je niet gewoon een knopje indrukken zodat het personeel in de trein gelijk op de hoogte wordt gesteld van eventuele "ruckus" in de trein?

Dan moet het systeem achter het knopje nog steeds 'weten' welk personeel er op dat moment aanwezig is op de trein waarvan dat bewuste treinstel op dat moment deel uit maakt.

Dan moet het systeem achter het knopje nog steeds 'weten' welk personeel er op dat moment aanwezig is op de trein waarvan dat bewuste treinstel op dat moment deel uit maakt.

En ook dat er geregeld treinen worden gesplitst en gecombineerd, ben er zelf ook nog niet uit hoe dit probleem voor een ieder te tackelen, dus voor reizigers die geen smartphone hebben en die ze wel hebben.
Of inderdaad een sms sturen naar een telefoonnummer, ovv het treinstel en de melding. Deze kan dan automatisch ingelezen en naar de computer van de HC gestuurd worden (op basis van wie er in de trein aanwezig is).

Is technisch zeker mogelijk, zeker niet moeilijk. Dit is een betere actuele oplossing dan een knop, want deze wordt alleen in nieuwe treinen geïntroduceerd.

Reageer