beantwoord

Vervelende medereizigers

• 25 februari 2015
  • 57 reacties
  • 1766 Bekeken

Toon eerste bericht

57 reacties

Klopt blijft een probleem ik had zelf 2 jaar geleden een x meegemaakt dat er een groep jongeren met boksjes en al de sprinter in waren gestapt en draaiden vol op hardcore.

Ze kwamen best intimiderend over en was dan ook niet echt verbaasd dat mensen net deden of er niks aan de hand was.

Ik was in die tijd 16 dus ik had helemaal vrij weinig kans.

Er was gedurende de rit ook helemaal geen controle.
Wanneer je twijfelt of je voelt je niet veilig, spreek iemand dan vooral niet aan. Als je er echt last van hebt, schroom niet om ergens anders naartoe te lopen of de conducteur te zoeken. Als er echt sprake is van een nare situatie, dan kun je ook via Twitter een privébericht sturen (dan horen ze niet dat je belt), en kunnen we kijken of we het personeel op die trein kunnen adresseren.

We kunnen elkaar helpen als reiziger, maar ik wil voorkomen dat reizigers zelf gevaar lopen.
Ik kan wat Sivan aangeeft beamen, denk altijd aan je eigen veiligheid en handel daar naar. Weggaan uit een situatie waar je zelf nog niet actief betrokken bent helpt ook zeker.

Dan het leuke, hoe vind ik ee HC op een dubbeldekker. Als ik een reiziger zoek ongeacht de reden, vraag ik vaak aan reizigers of ze iemand langs hebben zien komen. Je kan andere reizigers vragen of ze de HC gezien hebben.
Anders is het vooraan bij de machinist kloppen, die zal op zeker de HC inlichten dat er iemand hem of haar zoekt.

Zelf blijf ik zeker nog steeds voorstander voor een sneller alarmeer systeem en ms dat het in de toekomst zal komen.
Anders is het vooraan bij de machinist kloppen, die zal op zeker de HC inlichten dat er iemand hem of haar zoekt.

Mag dat wel van de IL&T?
Ik zeg niet dat de machinist deze reiziger binnenlaat, oppiepen hebben ze zo gedaan hoor.

Zo ben ik ooit opgepiept dat er iemand op de deur bonkte en of ik ff polshoogte wilde nemen.
Ook heeft een machinist eens zijn deur opengehouden ivm defecte airco. Dan kan er ook interactie zijn en men staat niet in de cabine. 😉
Je mag niet in de cabine, omdat dat de machinist kan afleiden. Op de deur bonzen heeft hetzelfde effect. Sterker nog: Op de deur bonzen heeft geen ander doel het trekken van de aandacht van de machinist, i.e. het onttrekken van de aandacht van de machinist aan het bedienen van de trein.
Ik ga ervan uit dat een reiziger een goede reden heeft om contact te zoeken. Het zal geen theekransje zijn, daar gaat het om en een machinist kan zelf bepalen wat wel of niet afleid. Een reiziger met harde muziek achter de cabine kan ook afleiden of een jengelend kind.

Reageer