beantwoord

Verwarming 8732

• 10 februari 2020
  • 7 reacties
  • 171 Bekeken

Hallo NS,

Het valt mij op dat de verwarming in de trein doorgaans veel te hoog staat. Momenteel zit ik in treinstel 8732 en ook hier is het weer tropisch. 

Verwarming is niet goed voor het menselijk lichaam. De droge lucht die hierdoor veroorzaakt wordt evenmin. Daarnaast is het slecht voor het milieu door hoger verbruik. 

Ik stel voor dat hier eens wat aan gedaan wordt. Mensen die het koud hebben kunnen gerust hun jas aan laten, maar ik, die toch 4 uur per dag in deze sauna zit, ga niet in mijn ondergoed zitten natuurlijk. 

Doe er eens wat aan. 

Mvg

icon

Beste antwoord door Stijn NS 10 februari 2020, 10:49

Goedemorgen blegh.

Tamzin geeft het met zijn reactie in principe al aan. De temperatuurervaring in een trein is ontzettend subjectief. Sommigen hebben het veel sneller koud dan anderen en andersom zullen sommigen het veel sneller warm hebben dan anderen. Het is daardoor onmogelijk om een eenzijdige temperatuur te vinden die voor iedereen aangenaam is.

Alsnog proberen we dat wel en zijn de klimaatsystemen afgesteld om een bepaalde temperatuur te behalen. Dit is echter afhankelijk van allerlei factoren zoals het type materieel, de buitentemperatuur en de drukte in een trein. Hierdoor kun je verschillen merken tussen treinen, maar ook coupés in dezelfde trein.

Kortom, we zijn zeker bezig met het klimaat in de trein, maar het is niet mogelijk om aan iedereens precieze wensen te voldoen.

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Tja,  gisteren klaagde er hier nog iemand dat de verwarming in de treinen overal te laag stond.

Tja,  gisteren klaagde er hier nog iemand dat de verwarming in de treinen overal te laag stond.

Daar is wat aan te doen. Jas aanhouden bijvoorbeeld.. 

Reputatie 6

Gisteren zelf ook meegemaakt. De ene trein was een vrieskist, met lawaaierige airco de hele rit aan. De ander was een lekker tropisch warme sauna. Heb m'n trui uit gedaan en heerlijk genoten van de bijna vieze warmte, die in tegenstelling tot het stormachtige weer buiten best lekker was.

Goedemorgen blegh.

Tamzin geeft het met zijn reactie in principe al aan. De temperatuurervaring in een trein is ontzettend subjectief. Sommigen hebben het veel sneller koud dan anderen en andersom zullen sommigen het veel sneller warm hebben dan anderen. Het is daardoor onmogelijk om een eenzijdige temperatuur te vinden die voor iedereen aangenaam is.

Alsnog proberen we dat wel en zijn de klimaatsystemen afgesteld om een bepaalde temperatuur te behalen. Dit is echter afhankelijk van allerlei factoren zoals het type materieel, de buitentemperatuur en de drukte in een trein. Hierdoor kun je verschillen merken tussen treinen, maar ook coupés in dezelfde trein.

Kortom, we zijn zeker bezig met het klimaat in de trein, maar het is niet mogelijk om aan iedereens precieze wensen te voldoen.

Reputatie 4

Wat natuurlijk ook niet helpt is dat de deuren om de haverklap open gaan. Probeer de temperatuur dan maar eens constant te houden...

Reputatie 7
Badge +3

Ja, die deuren die maar iedere keer open gaan, dat wil je niet hebben. Misschien maar voorstellen bij NS om die deuren de gehele reis dicht te houden. Lost gelijk het probleem van de drukte op.:rofl::rofl:

Reputatie 4

:joy:

Reageer