beantwoord

Verzoek om het boetebedrag op het Uitstel van Betaling te laten vervallen afgewezen

• 3 april 2019
  • 3 reacties
  • 328 Bekeken

Op 12 januari heb ik boete gekregen na het inchecken. Waarschijnlijk was er iets mis en ik kon dan doormiddel van een brief het geld terug krijgen van de boete met kenmerk L212475 .

Het antwoord hierop was: "Helaas kan ik niet aan uw verzoek voldoen, omdat dit niet voldoet aan de voorwaarden. Deze voorwaarden staan vermeld in de folder 'Algemene Voorwaarden voor het vervoer van Reizigers en Handbagage van de Nederlandse Spoorwegen (AVR-NS)'"

Zou iemand mij kunnen uitleggen waarom mijn verzoek niet voldoet? Ik kan niet echt iets vinden in dat boekje over een boete krijgen terwijl je al geldig vervoerbewijs hebt. Ik heb wat foto's toegevoegd om het duidelijker te maken. Uitstel van betaling gekregen door de medewerken om 00:46. Ik was al ingecheckt, zie screenshot van OV chipkaart dat ik om 0:44 incheckte (yes, dit gebeurde vlak na de poortjes).

Met vriendelijke groet,
David

Post aangepast door Moderator
icon

Beste antwoord door Jouke NS 5 april 2019, 19:01

Ik heb de gegevens van davidkester ingezien en zie in dat er inderdaad geen coulance vanuit onze Klantenservice mogelijk is. De reden hiervan kan hij opvragen via onze afdeling Boetebeleid. Dit kan door een brief te sturen naar NS Boetebeleid, Postbus 2372, 3500 GJ Utrecht. Alleen deze afdeling kan eventueel alsnog besluiten restitutie te geven. Het is aan te raden om wel eerst te betalen om extra kosten te voorkomen.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Ik heb de foto gezien, voor deze verwijderd was door een moderator (verstandig omdat al je persoonsgegevens erin staan). Je hebt een boete gekregen omdat je zonder geldig vervoersbewijs achter de poortjes was in Amsterdam Centraal. Hoe dat geconstateerd is, kan ik niet weten, want ik was er nu eenmaal niet bij. Normaal gezien wordt je om je vervoersbewijs gevraagd en blijkt dat er geen geldige check-in aanwezig is.

Het feit dat op de boete staat 00.46 en dat je om 00.44 incheckte, wil nog niet zo heel veel zeggen. Op de boete wordt vaak de tijd van het uitschrijven geschreven en niet de tijd van constateren, dus daar zijn niet veel rechten aan te ontlenen.

Je zou eventueel nogmaals contact op kunnen nemen met de klantenservice, om te kijken of deze (via bureau nabetalingen) kunnen achterhalen waarom restitutie niet mogelijk is.
Hallo davidkester en welkom bij de NS Community.

Ik begrijp uit je bericht dat je via e-mail bezwaar hebt aangetekend en je verzoek ook via die weg is afgewezen. De tekst die je hebt gekregen is vrij standaard maar kan goed kloppen. Zonder de rest van de informatie kan ik niet achterhalen waarom je verzoek is afgewezen. Ik wil je dan ook vragen om mij een privébericht te sturen en hierin je naam, adres, woonplaats en geboortedatum door te geven. Daarnaast ontvang ik graag het kenmerk en je e-mailadres van je. Ik ga dan kijken waarom je claim is afgewezen. Een privébericht stuur je me door op mijn naam te klikken en te kiezen voor "Stuur bericht".
Ik heb de gegevens van davidkester ingezien en zie in dat er inderdaad geen coulance vanuit onze Klantenservice mogelijk is. De reden hiervan kan hij opvragen via onze afdeling Boetebeleid. Dit kan door een brief te sturen naar NS Boetebeleid, Postbus 2372, 3500 GJ Utrecht. Alleen deze afdeling kan eventueel alsnog besluiten restitutie te geven. Het is aan te raden om wel eerst te betalen om extra kosten te voorkomen.

Reageer