Vierdaagse: illegaal in de eerste klas reizen.

• 26 juli 2016
  • 7 reacties
  • 422 Bekeken

Reputatie 3
Zonder meteen als zeurpiet weg gezet te willen worden wil ik toch wel melden dat reizen in de eerste klasse (stiltecoupe) afgelopen week geen pretje was. Werken werd onmogelijk gemaakt zowel in de ochtend als in de middag doordat er hordes mensen bezit namen van de eerste klasse zonder dat ze daar een kaartje voor hadden. Bovendien was het oeverloos geklets niet van de lucht.
Betrof de verbinding Den Bosch - Nijmegen. Controle was er (uiteraard) niet. Ik betaal een forse toeslag om comfortabel en stil te kunnen reizen en werken en vraag me af waarom er geen maatregelen genomen werden?

7 reacties

Reputatie 4
doordat er hordes mensen bezit namen van de eerste klasse zonder dat ze daar een kaartje voor hadden

Waarop wordt deze conclusie gebaseerd? Je geeft aan dat er geen controle is geweest, hoe kan je dan weten dat deze reizigers geen 1e klas kaartje hadden? De enige manier om daarachter te komen is door alle kaartjes te controleren, wat dus overduidelijk niet is gebeurd.

Dat gezegd hebbende: het geklaag over "mensen zonder kaartjes" in de 1e klas zonder dat hard te kunnen maken is hier ook een beetje dagelijkse kost aan het worden. Je betaalt voor de 1e klas en flink ook, daar ben ik het mee eens, maar zonder alle kaartjes te controleren kan er niet gesteld worden dat deze mensen dat niet ook hebben gedaan.
Reputatie 3
doordat er hordes mensen bezit namen van de eerste klasse zonder dat ze daar een kaartje voor hadden

Waarop wordt deze conclusie gebaseerd? Je geeft aan dat er geen controle is geweest, hoe kan je dan weten dat deze reizigers geen 1e klas kaartje hadden? De enige manier om daarachter te komen is door alle kaartjes te controleren, wat dus overduidelijk niet is gebeurd.

Dat gezegd hebbende: het geklaag over "mensen zonder kaartjes" in de 1e klas zonder dat hard te kunnen maken is hier ook een beetje dagelijkse kost aan het worden. Je betaalt voor de 1e klas en flink ook, daar ben ik het mee eens, maar zonder alle kaartjes te controleren kan er niet gesteld worden dat deze mensen dat niet ook hebben gedaan.

Dat weet ik omdat ze dat zelf zo hardop riepen 😉 Dus het is niet zomaar geklaag.
Reputatie 4
Kijk, dan wordt het een ander verhaal.

In dat geval zit er natuurlijk altijd een conducteur op de trein waarbij melding gemaakt kan worden van zo'n feit.
Reputatie 3
Klopt, maar die was nergens te bekennen, toeval?
Reputatie 7
Badge +3
De eerste klas als product is door de laksheid van NS feitelijk overleden. NS kan de treinen beter zo snel mogelijk ombouwen naar alleen tweede klas.
Vervelend dat je in een overvolle 1e klas zat, Ton! Uiteraard was het een stuk drukker door de Nijmeegse Vierdaagse. Naast controleren heeft een conducteur verschillende andere taken. Hierdoor kan het voorkomen dat hij/zij niet altijd zichtbaar aanwezig is. Ik kan me voorstellen dat dit in zo'n situatie natuurlijk niet wenselijk is. Ik heb je ervaring daarom doorgegeven zodat we de service daarin kunnen gaan verbeteren 🙂
het geklaag over "mensen zonder kaartjes" in de 1e klas zonder dat hard te kunnen maken is hier ook een beetje dagelijkse kost aan het worden. Je betaalt voor de 1e klas en flink ook, daar ben ik het mee eens, maar zonder alle kaartjes te controleren kan er niet gesteld worden dat deze mensen dat niet ook hebben gedaan.

Nee, het is inderdaad *veel* logischer om aan te nemen dat al die feestgangers 1e klas kaartjes hebben gekocht voor een stukje van een krap half uur. Maar als je het zo belangrijk vindt om dingen hard te maken: zoals op dit forum toch ook te lezen is gebeurt het toch heel regelmatig dat mensen met een 2e klas kaartje in de 1e klas worden betrapt door de conducteur zonder dat daar enige consequenties aan vast zitten.

Reageer