vieze ramen | NS Community

vieze ramen

  • 25 November 2022
  • 7 reacties
  • 364 Bekeken

  • Intercity
  • 6 reacties

Het schijnt dat de NS betaald om de ramen te laten reinigen. Ik zit alleen bijna standaard in treinen waar je amper naar buiten kan kijken…

Dit is de trein van 11:02 vanaf Arnhem richting Enkhuizen…


7 reacties

Goedemiddag Nvb en welkom bij de NS Community.

Treinen worden in principe geregeld door de wasstraat gehaald om de buitenkant schoon te maken. In het winterseizoen zal dit echter minder vaak gebeuren doordat de wasstraat niet in gebruik genomen kan worden bij lage temperaturen. In de komende maanden vrees ik dat je deze situatie dus meer zult gaan tegenkomen.

Reputatie 7
Badge +3

Goedemiddag Nvb en welkom bij de NS Community.

Treinen worden in principe geregeld door de wasstraat gehaald om de buitenkant schoon te maken. In het winterseizoen zal dit echter minder vaak gebeuren doordat de wasstraat niet in gebruik genomen kan worden bij lage temperaturen. In de komende maanden vrees ik dat je deze situatie dus meer zult gaan tegenkomen.

Die vieze ramen/treinen waren er van de zomer ook. Zeg gewoon dat het bezuiniging is.

Reputatie 7

Het ziet er het hele jaar vaak niet uit..... wees eerlijk. En in de winter reis ik in sneeuwrijke landen in treinen die wel schoon zijn aan de buitenkant én binnenkant 😄. De Noorse treinen blinken daar speciaal in uit. Maar wie weet wordt daar handmatig schoongemaakt of hebben ze daar speciale vorstbestendige wasinstallaties..…

 

Reputatie 7
Badge +1

Die vieze ramen/treinen waren er van de zomer ook. Zeg gewoon dat het bezuiniging is.

Voor mijn gevoel is het nooit anders geweest. Vooral sprinters en dubbeldekkers zien vaak bijna zwart/bruin van het vuil (zoals ook op deze foto).

Binnen in de trein is het niet veel beter. Zeker in deze tijd van het jaar…

Ik dacht overigens dat NS wel bezig was met een verbetering op dat vlak?

Het is eerder regel dan uitzondering. En ook in de herfst. Vooral bepaalde trajecten ook

Reputatie 7

Oorspronkelijke opzet is geloof ik elke trein iedere 2 maanden een keer door de wasstraat. Geloof dat dat tegenwoordig veel minder vaak wordt gedaan. Er zijn ook een paar wasstraten langdurig defect geweest (onderdelentekort) wat niet heeft geholpen. Er is een automatisch systeem wat per treinstelnummer bijhoudt wanneer dit voor het laatst gewassen is. Zodra deze trein dan aan de beurt is wordt bij de meeste wasstraten automatisch het wasproces gestart. Belangrijk is dan natuurlijk wel dat de trein aan een wasstraat wordt aangeboden, dus bij het binnenkomen op een rangeerterrein zal de treindienstleider de trein over het spoor met daarop de wasstraat moeten leiden. Gaat de trein naar een ander spoor, dan wordt deze dus ook niet gewassen. In hoeverre treindienstleiders op de hoogte zijn van de lijst met treinen die aan de beurt zijn weet ik niet. 

Door het personeelstekort is er op veel standplaatsen ook geknipt in het aantal rangeerdiensten, en gezien een wasbeurt per trein al gauw ruim een halfuur duurt zal dit dus ook meespelen in waarom er minder gewassen wordt. 

Jeetje 1x in de twee maanden?? Nou…het is te zien 🙈

Reageer