beantwoord

vieze treinen

  • 27 July 2022
  • 2 reacties
  • 150 Bekeken

Ik zit me zo te bedenken dat treinen stelselmatig viezer zijn en dat dat toch anders moet kunnen als we samemwerken. Zou het niet cool zijn als je je als reiziger kan inschrijven voor het schoonmaken van treinen? Ik stel me zo voor: Je reist en constateert dat een wc of zitje vies is. Wanneer je bent aangemeld als extra schoonmaakhulp dan heb je toegang tot een speciale app. In deze app meld je de klus met een foto van de aangetroffen situatie. Je poetst/ruimt het op en maakt een foto van de schone situatie. Per keer dat je schoonmaakt kun je dan treintegoed of korting op je abonnement krijgen. Het enige wat je dan tijdens je reis moet hebben, is toegang tot een schoonmaakkast die bevoorraad dient te worden en een app waarbij je je klusje kunt aan en afmelden. Voor mensen met een kleiner budget kan je zo zelfs je reizen nog goedkoper maken en het is een gezamenlijk probleem wat we gezamenlijk kunnen oplossen. Te smerige zaken kun je via de app dan ook melden en daarvoor komen regulier betaalde krachten. 

icon

Beste antwoord door mrfreeze 27 July 2022, 21:58

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Dat zou veel schelen, maar het probleem is nou juist dat dat niet gebeurt. Ik vind het wel een sympathiek idee, maar denk dat het in de praktijk vrijwel niet te doen is. Na een schoonmaakbeurt wil je jezelf ook wel even opfrissen lijkt me. Je zou er ook makkelijk mee kunnen sjoemelen. Maak een foto van een schoon zitje, gooi er een zak chips over uit, maak nog een foto. Stuur de tweede foto op als de aangetroffen situatie en de eerste als de schone situatie. Daarnaast heb je weer mensen nodig die de app ontwikkelen en bijhouden, mensen die de foto's gaan beoordelen, etc. en zoals je zegt een toegankelijke schoonmaakkast. En dan vergeet ik vast nog een heleboel.

Reputatie 7
Badge +3

Het zou heel veel schelen als iedereen de trein schoon achterlaat en er geen zwijnenstal van maakt.

Reageer