Skip to main content

Dit voorjaar reisde ik regelmatig tussen Sittard - Groningen en Sittard - Culemborg. Daarnaast rij ik dagelijks tussen Sittard-Maastricht. Wat mij opvalt is dat de treinen vaak echt vies zijn. En niet alleen rommel op de vloer en op de banken maar ook gewoon een vloer die allang niet meer is schoongemaakt.

Heel onprettig om in een vieze trein uren te moeten zitten tussen de vuiligheid. Zeker ook geen reclame als ik eens een keer iemand meeneem in de trein die niet zo vaak met de trein reist.

Groeten,

Wim

Helaas is er persooneels te kort om alle trein schoonmaken. Het helpt als reizigers minder afval achterlaat 

Het ligt alleen aan te weinig geld erin (kunnen) steken, niet aan te weinig personeel. Andere financiële prioriteiten. Bovendien staan treinen niet lang stil, ze moeten snel weer worden ingezet dus veel tijd om grondig te reinigen is er niet. Tel daar dan nog eens de vele reizigers erbij op die hun troep gewoon laten liggen in de trein, dan zijn zij er vanaf. Tevens zitten de piepkleine afvalbakjes in een mum van tijd vol.

In landen als Zwitserland en Oostenrijk zijn de treinen in het algemeen keurig, maar daar wordt ook veel meer geld aan treinvervoer (inclusief schoonmaak) besteed dan bij ons.

Als de prullenbakken elk keer zo vol zitten dan kunnen ze op station ook leggen 

Vind de foto's eigenlijk nog aardig meevallen, alleen foto 1 en 5 zijn wat mij betreft dingen die dagelijks nagekeken moeten worden.

Foto 2 en 3 vind ik onnodig. Stoelen slijten nou eenmaal bij gebruik, en bij foto 3 kan ik niet eens zien wat er mis is.

Reageer