beantwoord

vieze zitplaatsen in de trein

  • 4 december 2019
  • 4 reacties
  • 149 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Ik reis regelmatig tussen Gouda en Amsterdam met de sprinter. Het valt op dat de zitplaatsen steeds vaker vies zijn. Zand op stoelen, vieze vegen op stoelen, vies rond de zitplaats. 
-Ik zou dit graag willen melden, zodat daar actie op ondernomen kan worden. 

-mijn voorstel is dat er in de NS app een functie komt om dit door te geven, gekoppeld aan treinstel/ reis.

Groet Richard

 

icon

Beste antwoord door Mark NS 4 december 2019, 18:55

Hoi RAvR, welkom op de NS Community. 

Het antwoord van AbbeyRoad klopt. Hoewel er overdag wel schoongemaakt wordt, is de tijd daarvoor zeer beperkt. Hago Railservice maakt in die tijd overdag zoveel als mogelijk schoon. Dit is de Dagschoonmaak, ook wel bekend als Materieelreiniging Tijdens Dienst (MTD). Het uitgangspunt hierbij is dat de trein op het begin -en eindpunt van een traject wordt schoongemaakt. In de korte tijd die hiervoor is, zal zichtbaar vuil worden verwijderd, prullenbakken worden geleegd, het toilet krijgt een schoonmaakbeurt en toiletartikelen worden aangevuld. 

Naast de Dagschoonmaken, kennen we ook de Nachtschoonmaak, of de Materieelreiniging voor de Dienst (MVD). Tijdens deze schoonmaak is er meer tijd om de treinen aan te pakken. Dat wat vies is, zal dan schoongemaakt worden. 

Los van de reguliere schoonmaakperiodes, kan het voorkomen dat er ook een spoedschoonmaak moet plaatsvinden. Hiervoor heeft Hago een speciaal team. Mocht je een keer tegen een situatie aanlopen waarbij een urgente aanpak absoluut noodzakelijk is, dan kun je dat het beste melden via één van onze openbare kanalen. Twitter is daar de beste optie voor. 

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge

Inderdaad @RAvR  heel vervelend dat de treinen in de loop van de dag zo vies worden. Veelal door gebruik waarvoor de stoelen niet bestemd zijn of door afval wat overal maar achteloos wordt neergegooid.

Helaas is er hoe langer hoe minder mogelijk door de extreem krappe keertijden om overdag schoon te maken. 

Sommige treinen staan krap 6 tot 8 minuten stil na een lange rit, en dat gaat zo de hele dag door.

Melden kan dus best, maar de mogelijkheden tot schoonmaken overdag zijn zeer gering.

Hoi RAvR, welkom op de NS Community. 

Het antwoord van AbbeyRoad klopt. Hoewel er overdag wel schoongemaakt wordt, is de tijd daarvoor zeer beperkt. Hago Railservice maakt in die tijd overdag zoveel als mogelijk schoon. Dit is de Dagschoonmaak, ook wel bekend als Materieelreiniging Tijdens Dienst (MTD). Het uitgangspunt hierbij is dat de trein op het begin -en eindpunt van een traject wordt schoongemaakt. In de korte tijd die hiervoor is, zal zichtbaar vuil worden verwijderd, prullenbakken worden geleegd, het toilet krijgt een schoonmaakbeurt en toiletartikelen worden aangevuld. 

Naast de Dagschoonmaken, kennen we ook de Nachtschoonmaak, of de Materieelreiniging voor de Dienst (MVD). Tijdens deze schoonmaak is er meer tijd om de treinen aan te pakken. Dat wat vies is, zal dan schoongemaakt worden. 

Los van de reguliere schoonmaakperiodes, kan het voorkomen dat er ook een spoedschoonmaak moet plaatsvinden. Hiervoor heeft Hago een speciaal team. Mocht je een keer tegen een situatie aanlopen waarbij een urgente aanpak absoluut noodzakelijk is, dan kun je dat het beste melden via één van onze openbare kanalen. Twitter is daar de beste optie voor. 

Beste NS,

 

Vandaag reis ik per trein van Vleuten naar Amsterdam. Beide treinen zijn erg vies (en dit is niet de eerste keer). Kunnen jullie hier aandacht aan geven?

 

Dank alvast!

Hallo Time Traveller en welkom bij de NS Community. 

Zoals Mark NS al aangeeft kun je het beste melding maken via Twitter met het treinnummer/ritnummer in je bericht. We kunnen de schoonmakers dan vragen of er ruimte is voor een extra schoonmaakbeurt. De tijd hiervoor is erg beperkt, zoals aangegeven door Mark NS dus wat er mogelijk is weet ik zo niet. 

Reageer