beantwoord

VIRM-4 / VIRMm of ander treinstel tussen Nijmegen en Utrecht met stopcontact?

• 17 december 2019
  • 5 reacties
  • 213 Bekeken

Uit een ander topic heb ik begrepen dat wanneer het op de VIRM aankomt, (voornamelijk) de VIRM-4 en VIRMm een stopcontact hebben. Als ik in de NS-app kijk zie ik dat er geen stopcontact-icoontje bij een reis tussen Nijmegen en Utrecht staat. Soms zie ik een oude VIRM zonder rode stoelen en soms een VIRM met rode stoelen, waar dus wel stopcontacten inzitten. Dit is echter niet aangegeven in de NS-app.

Mijn vraag is daarom: Welke trein van Nijmegen naar Utrecht moet ik nemen als ik daar vanaf 18:45 vertrek om in de eerste klas een stopcontact tegen te komen?

icon

Beste antwoord door Julian 17 december 2019, 11:45

Op dit moment is nog niet bekend welke treinstellen er precies op die rit rijden, dus worden alleen de voorzieningen aangegeven die alle treinen hebben. Zo'n 60 minuten van te voren is in de app ook te zien welke treinstellen het zijn, en kan dan ook worden aangegeven of er (ten opzichte van de basisvoorzieningen) extra voorzieningen zijn zoals stopcontacten.

Als ik nu kijk voor een trein die binnen een uur gaat vertrekken, bijvoorbeeld de IC naar Den Helder van 12:43, dan zie je dat die bestaat uit tien delen, en treinstel 9420 is een VIRMm, dus die heeft stopcontacten. Zoals je ziet staat dat nu ook keurig in de app aangegeven.

Bekijk origineel

5 reacties

Op dit moment is nog niet bekend welke treinstellen er precies op die rit rijden, dus worden alleen de voorzieningen aangegeven die alle treinen hebben. Zo'n 60 minuten van te voren is in de app ook te zien welke treinstellen het zijn, en kan dan ook worden aangegeven of er (ten opzichte van de basisvoorzieningen) extra voorzieningen zijn zoals stopcontacten.

Als ik nu kijk voor een trein die binnen een uur gaat vertrekken, bijvoorbeeld de IC naar Den Helder van 12:43, dan zie je dat die bestaat uit tien delen, en treinstel 9420 is een VIRMm, dus die heeft stopcontacten. Zoals je ziet staat dat nu ook keurig in de app aangegeven.

Reputatie 5
Badge

Het is eigenlijk vrij simpel-de gerenoveerde stellen hebben het wel, dat was onderdeel juist van die renovatie alsmede de nieuwe zetels. Als je wat vaker de trein neemt-op deze lijn rijden in principe vrijwel uitsluitend dubbeldeks VIRM, dan zie je snel genoeg welk stel je dan daarvoor moet hebben, ze zijn meestal buiten wat feller geel. En nee, dat kan tante NS niet al weken tevoren exact plannen, zelfs niet de ochtend van je reis ś  middags. Er gebeuren altijd onverwachte zaken op het spoor.

Reputatie 7
Badge

Bij een VIRM @jorawesome met stopcontacten loopt de blauwe baan aan buitenzijde naar beneden over de onderverdeling.

Bij een VIRM zonder stopcontacten loopt deze blauwe baan door over de bovenverdieping.

Dus van verre al te zien 👍

Reputatie 7

Niet waar @AbbeyRoad, want daarmee sluit je de hele serie VIRM-4 uit. Daarnaast gaat dit probleem zich in de komende jaren herhalen want zodra de nieuwe series VIRMm in dienst komen rijden er dus twee types VIRM zonder stopcontacten in de 2e klasse rond en eentje met. Was het maar duidelijker aangegeven, bijvoorbeeld door een stickertje bij de deur.

Reputatie 7
Badge

Niet waar @AbbeyRoad, want daarmee sluit je de hele serie VIRM-4 uit.

Voor een leek is mijn tip een handige, want die klopt altijd. Dat er meer treinstellen met stopcontact is dan een meevaller 😀

Reageer