beantwoord

Voedsel

• 17 november 2014
  • 9 reacties
  • 20394 Bekeken

Geachte heer/mevrouw,
Is het mogelijk om de trein voedsel vrij te krijgen en zeker de gefrituurde?
Regelmatig zit ik in de trein die naar een patatzaak ruikt.

Met vriendelijke groet,
Frank Smeets
icon

Beste antwoord door Rubenhuisman1 17 november 2014, 12:21

"U mag eten en drinken in de trein, maar hou wel rekening met uw medereizigers en laat de boel netjes achter. Alcohol nuttigen in de trein is toegestaan (tenzij anders aangegeven) onder voorwaarden dat u geen overlast veroorzaakt en de veiligheid niet wordt verstoord." Bron: http://www.ns.nl/reizigers/klantenservice/klantenservice/voorwaarden-en-folders/onze-huisregels.html .
Bekijk origineel

9 reacties

"U mag eten en drinken in de trein, maar hou wel rekening met uw medereizigers en laat de boel netjes achter. Alcohol nuttigen in de trein is toegestaan (tenzij anders aangegeven) onder voorwaarden dat u geen overlast veroorzaakt en de veiligheid niet wordt verstoord." Bron: http://www.ns.nl/reizigers/klantenservice/klantenservice/voorwaarden-en-folders/onze-huisregels.html .
Reputatie 6
Badge
Je zou natuurlijk indien mogelijk een raampje open kunnen doen als je de patatzaak voorbij bent gereden, ook kan je op een andere plek gaan zitten.

Eten en drinken in de trein zal de NS tot in tegenstelling met de bussen en de metro's niet snel verbieden vanwege de lange reizen die reizigers kunnen afleggen.
Reputatie 4
Badge
Tot niet zo lang geleden was het eten van patat, ijs en dergelijke in treinen verboden.

Maar sinds de stations zijn verbouwd tot snackparadijzen en de spoorwegen (via de inkomsten van fastfoodketens en op andere wijze) kapitalen verdienen met de verkoop van dit soort producten, zal de NS het consumeren ervan alleen maar aanmoedigen.

Die huisregels worden door niemand nageleefd. Het eten van frituur (of wat dan ook) in de trein wordt als een gegeven beschouwd.

Het enige dat wel eens zou kunnen gebeuren, is dat alcohol verboden gaat worden in de trein. Daarvoor moeten er eerst nog een paar incidenten plaatsvinden.

@Aar
Er zijn niet veel treinen meer waar je een raampje open kunt zetten....

Kortom, ik vrees dat u er mee moet leren reizen. Sterkte.
Je zou natuurlijk indien mogelijk een raampje open kunnen doen als je de patatzaak voorbij bent gereden, ook kan je op een andere plek gaan zitten.

Eten en drinken in de trein zal de NS tot in tegenstelling met de bussen en de metro's niet snel verbieden vanwege de lange reizen die reizigers kunnen afleggen.

Welk raampje ?
Antwoord van de NS. Gaat helemaal niet in op mijn vraag.
Geachte heer Smeets,

Hartelijk dank voor uw e-mail.
Graag reageer ik op uw reiservaring. Ik vind het vervelend dat de trein niet schoon was en dat uw reis hierdoor minder comfortabel is verlopen. Mijn excuses hiervoor.
Alle treinen worden meerdere malen per dag schoongemaakt. Op tussenstops, keerpunten en 's nachts wordt de hele trein doorlopen. 's Nachts wordt het interieur grondig gereinigd. Één tot tweemaal per week wordt ook de buitenkant in de sop gezet, en ten minste eens per drie maanden ondergaat de trein een grondige onderhoudsbeurt.
Mocht u nog vragen hebben, dan beantwoorden wij deze graag. Onze Klantenservice is bereikbaar op 030-7515155 van maandag tot en met vrijdag van 08.00 uur tot 22.00 uur en op zaterdag van 09.00 uur tot 17.00 uur.
Met vriendelijke groet,

Lieneke Bouma Operationeel Manager Klantenservice
Wat jammer dat Lieneke (of degene die onder haar naam heeft gereageerd) is vergeten om in het antwoord een link op te nemen naar deze video.
Ja die video miste ik ook al 😃

Zou die manager hier op het forum onder een andere naam werken ? Het lijkt er verdacht veel op.
Dan kan je beter nasi eten veel gezonder dan die vette zooi!:D
Heel erg grappig Sumber Alam. En ook juist veel gezonder daar heeft u helemaal gelijk in!:)

Reageer