beantwoord

Volle 1ste klas

• 25 november 2014
  • 3 reacties
  • 302 Bekeken

Deze dag reis voor het eerst sinds jaren weer eens met de trein. Weet in 1 klap weer waarom het zolang terug was. Het is te schandalig wanneer ik met mijn dure 1ste klas e-ticket alleen n staan-plaatst blijk te hebben. Alles bezet wel of geen 1ste klas kaartje, controle "niet" natuurlijk te druk. De overvolle trein heb ik gefotografeerd. Een probleem waar ernstig snel wat aan gedaan dient te worden. Of in ieder geval bekend gemaakt, bij een heel breed publiek.
Helaas heb ik n retourje, moet dus ook nog terug.
Gelukkig waren er twee keurige allochtone jongeren die voor mij opstonden.
Men reist verdorie nog sneller en goedkoper met het vliegtuig naar Spanje. En dan heb je zelfs nog n zitplaats.
Marianda Tensen
icon

Beste antwoord door Brian NS 25 november 2014, 12:46

Beste Marianda,

Ik kan me voorstellen dat het niet prettig is, als je moet staan in de eerste klasse. Op sommige korte trajecten in spits kan dat soms niet anders, omdat we in de spits al het materieel nodig hebben, maar ons streven is natuurlijk om elke reiziger een zitplaats te geven. Zou je ook het traject + vertrektijd kunnen aangeven? Dan zet ik je melding door naar onze planners, zodat zij er naar kunnen kijken. Verliep de terugweg trouwens beter?
Bekijk origineel

3 reacties

Beste Marianda,

Ik kan me voorstellen dat het niet prettig is, als je moet staan in de eerste klasse. Op sommige korte trajecten in spits kan dat soms niet anders, omdat we in de spits al het materieel nodig hebben, maar ons streven is natuurlijk om elke reiziger een zitplaats te geven. Zou je ook het traject + vertrektijd kunnen aangeven? Dan zet ik je melding door naar onze planners, zodat zij er naar kunnen kijken. Verliep de terugweg trouwens beter?
Hallo Brian,

Het was de trein van 7.50 vanuit Hoorn naar Alkmaar. Vreselijk, zo druk, idd echt niet leuk, soms kan ik mij inleven en voorstellen, dat het in de spits zo gaat. Helaas kon ik dat vanmorgen niet. Nu om 19.07 terug nr Hoorn, in een heerlijk rustige 1ste klas coupé, maakt veel goed. Toch kies ik de volgende keer, comfort en prijstechnisch weer voor de auto. Spijtig, maar ik heb het geprobeerd. Heel veel
Succes met de organisatie om dit probleem op te lossen Het hartelijk dank voor de reactie.
Met vriendelijke groet,
Marian Tensen
Hallo Marian, ik ga ondanks alles toch je signaal doorzetten naar de afdeling planning. Bedankt voor de aanvullende informatie. Hopelijk kunnen we andere reizigers op jouw traject voorzien van voldoende zitplaatsen.

Reageer