beantwoord

Volle trein

Toon eerste bericht

29 reacties

Maar dan kan dat argument dat de treinen niet langer kunnen dus van tafel als het om de invoering van 6x per uur gaat.
Overigens kan ik tenminste twee redenen verzinnen waarom er achterin niemand zit (wat overigens een paar jaar geleden toen er nog standaard 12 bakken VIRM werd ingezet op dat traject, niet zo was).
1. Het is onvoorspelbaar, je gaat op een plek op het perron staan waar je zeker weet dat een trein stopt. Als je 50 meter naar de trein moet rennen omdat die toch maar 10 bakken blijkt te zijn, weet je zeker dat je de hele rit kunt staan. Is de trein eenmaal gestopt, stap je ook in waar je op het perron stond en zoek je daar een plaats. Langs de trein lopen is niet aan te raden omdat je niet meer weet wanneer er gefloten wordt, dit kan ruim voor de vertrektijd zijn. In de trein op zoek naar een andere plek is bij drukte vaak geen optie.
2. Je moet op je eindstation een aansluiting halen. Dat lukt vaak alleen als je in de buurt van de trappen uitstapt, zeker als je trein iets vertraagd is.

Laat NS ervoor zorgen dat ze die punten op orde hebben en je zult zien, ook achterin gaan mensen zitten.
Voor Utrecht zou het bijvoorbeeld al een verbetering zijn als je vanaf de perrons naar de Rabobrug kunt. Maar helaas, dan kom je niet meer langs de winkels, dus onbespreekbaar.
Reputatie 7
Sorry, allebei onzin. Al ga je vooraan het achterste stel staan en loop je binnendoor naar achter. Net voor je aan komt loop je weer naar voor.

Ga je van Eindhoven naar Utrecht, dan moet je even extra 4 minuten in de trein lopen, maar kun je bijna een uur comfortabel zitten.

Als je het daar niet voor over hebt, prima, maar het kán wel.
Hoe loop jij door een deel van de trein waar het zo druk is dat er mensen staan? Als er nog zitplaatsen zijn, hoef je ook niet op zoek naar een rustiger deel. Misschien even nadenken voor je iets als onzin bestempelt.

Oh ja, comfortabel zitten gaat je in ieder geval niet lukken, het is tenslotte VIRM wat er rijdt. 😃
Reputatie 7
Nou, wat ik zeg, 2 minuten, hoogstens 3. Ik doe het dagelijks.

Reageer