beantwoord

Volle trein door materieel tekort

  • 13 januari 2015
  • 3 reacties
  • 251 Bekeken

De lijn Nijmegen - Utrecht is een zeer drukke lijn in de ochtend en avondspits.
Materieeltekort is hier direct een probleem.
Dit is al ver van te voren bekend en niet 5 of 10 minuten voordat de trein zou(!) komen.
Het zou de NS sieren als er eerder een melding gedaan wordt over materieeltekort.
Dan heeft de reiziger nog een (andere) keuze te maken dan te wachten op een overvol perron en zelfs twee treinen te missen door materieeltekort.
De NS maakt het helemaal gortig als er in de trein omgeroepen wordt dat het aan de drukte ligt waarom de coupés en balkons overvol zijn. Nee, de trein is te kort.

Het zou helpen dat de NS als er sprake is van materieeltekort, dit tenminste 30 minuten van te voren als storing gaat melden.
Dan heeft de reiziger nog iets te kiezen.
icon

Beste antwoord door wsm 13 januari 2015, 19:12

NS probeert de lengte van de treinen zo goed mogelijk aan te passen aan de vraag.
Desondanks kan het soms voorkomen dat er een onverwacht reizigersoverschot is, waardoor een trein soms een beetje voller zit. Dit is niet altijd van te voren te voorzien. Zeker in de spits hoort staan er gewoon bij.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
NS probeert de lengte van de treinen zo goed mogelijk aan te passen aan de vraag.
Desondanks kan het soms voorkomen dat er een onverwacht reizigersoverschot is, waardoor een trein soms een beetje voller zit. Dit is niet altijd van te voren te voorzien. Zeker in de spits hoort staan er gewoon bij.
Via de app van NS, de Reisplanner, kunt u ook een melding maken van de drukte in de trein. Hoe meer meldingen er over uw traject komen, hoe beter beeld NS bij de drukte in de trein krijgt. Ook doet NS iets met meldingen van conducteurs, maar als óók reizigers een melding maken, geeft dit nog een extra zetje
NS monitort continu de drukte in de treinen, en speelt in waar het nodig is. Helaas blijven er treinen bij waar men om diverse redenen niet een extra treinstel kan inzetten.
Hallo Earnest, De antwoorden van Wsm en DHoutsma zijn juist. Je kunt de drukte zelf ook doorgeven in de druktemelder in de reisplanner app. Groet, Marjan

Reageer