beantwoord

Volle trein en gebruik 1e klas

• 12 september 2019
  • 8 reacties
  • 388 Bekeken

Reputatie 6
Tegenwoordig schijnt het normaal te zijn geworden om als de trein flink vol is en velen moeten staan, maar gewoon 1e klas te gaan zitten. Het betreft hier de sprinter tussen Arnhem en Dordrecht- de grote drukte zit tussen Tilburg en Breda. Midden op de dag. Afgelopen tijd al 3x meegemaakt.1x na een uitgevallen trein, maar ook dat geeft geen vrijbrief om in de volgende maar 1e klas te gaan zitten. Conducteur heeft hierover niets omgeroepen. Hoorde 2 scholieren nog tegen elkaar zeggen dat ze maar gewoon gaan zitten, ze hadden al lang genoeg gestaan op het perron. Ergerlijk. Wat is 1e klas nog waard ... Moest het even kwijt.
icon

Beste antwoord door Jouke NS 12 september 2019, 20:26

Er zijn veel topics over dit onderwerp te vinden, Rene74, en ik begrijp helemaal dat je hier enorm van baalt. Als je een exact ritnummer hebt ga ik er melding van maken, veel meer kan ik helaas niet doen.
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 6
Badge
Kwam er dan geen conducteur langs voor een service en controle ronde @Rene74 ?
Reputatie 7
Badge +3
@Rene74 ook als de trein niet vol is vind men het normaal om met 2e klas kaartje 1e klas te gaan zitten.
Reputatie 7
Badge +3
@Rene74
Deze sprinterdienst is langzamerhand een ernstig probleemgeval geworden door de zeer gebrekkige materieelinzet. Dan krijg je dit soort problemen. De grootste drukte zit overigens niet tussen Tilburg en Breda maar tussen Oss en Den Bosch.
Reputatie 6
Tussen Oss en Den Bosch kan ik het niet persoonlijk beoordelen, op dat stuk reis ik nooit per Sprinter. Wel af en toe van Tilburg naar Breda en dat is overdag al ontzettend vol. Je wilt niet weten hoeveel mensen er in Tilburg en Tilburg Universiteit instappen in de daluurtjes (vrijwel allemaal studenten). Sommigen gaan gewoon 1e klas zitten, je hoort ze praten van "och ik moet toch zo weer uitstappen in Gilze-Rijen, dus wat geeft het". Vandaag was het om 14.49 één treinstel. De vorige Sprinter was uitgevallen of zwaar vertraagd door gestrande/defecte treinen op andere trajecten. Nu kan het een keer voorkomen dat mensen wegens extreme drukte 1e klas gaan zitten, helemaal geen probleem mee mits de conducteur die vrijgeeft, maar het gemak waarmee mensen dat zomaar doen als het normaal "vol" is en zich die stoelen toeëigenen laat me versteld staan. De tijden zijn danig veranderd. En nee geen controle inderdaad @AbbeyRoad
Nu stelt die 1e klas in de Sprinter weinig voor, maar goed, je betaalt wel er natuurlijk wel voor via je abonnement en dan krijg je niet wat je (ik) verwacht te krijgen, namelijk wat meer rust om je heen. Schaf anders die 1e klas in alle Sprinters maar af en doe een beetje van de abonnementsprijs af ter compensatie.
Reputatie 7
Badge +3
Tussen Oss en Den Bosch kan ik het niet persoonlijk beoordelen, op dat stuk reis ik nooit per Sprinter.
De sprinters tussen Oss en Den Bosch zijn volgens een persbericht van NS de drukste van het land.

Wel af en toe van Tilburg naar Breda en dat is overdag al ontzettend vol. Je wilt niet weten hoeveel mensen er in Tilburg en Tilburg Universiteit instappen in de daluurtjes (vrijwel allemaal studenten).

Dat probleem wordt veroorzaakt doordat NS tussen de spitsen mini-treintjes inzet.
Er zijn veel topics over dit onderwerp te vinden, Rene74, en ik begrijp helemaal dat je hier enorm van baalt. Als je een exact ritnummer hebt ga ik er melding van maken, veel meer kan ik helaas niet doen.
Reputatie 6

Wel af en toe van Tilburg naar Breda en dat is overdag al ontzettend vol. Dat probleem wordt veroorzaakt doordat NS tussen de spitsen mini-treintjes inzet.

Is er te weinig Sprintermaterieel? Anders is er toch geen reden voor inzet van mini-treintjes. Je zou zeggen: rij overdag de hele dag met 2 stellen, er zijn reizigers in overvloed. Twee grote steden op relatief korte afstand van elkaar, met meerdere stations ertussen + veel scholen en opleidingen in de hele regio kan je niet af met één los treinstel per halfuur tussen de spitsen.
Reputatie 7
Badge +3
Het materieel is er wel, maar wordt buiten de spits en in de weekenden vooral ingezet om rangeerterreinen niet te leeg te laten lijken.

Reageer