beantwoord

vrieskou in de trein

• 5 november 2014
  • 5 reacties
  • 234 Bekeken

Op dit moment zit ik in de trein onderweg naar Rotterdam Centraal: een mooie intercity, lekker plekje om te zitten boven in de trein, internet werkt vandaag mee en geen onverwachte vertragingen. Lijkt perfect maar toch heb ik een klein puntje: waarom wordt er ontzettend koude lucht door de trein geblazen? Met het weer van vandaag lijkt de verwarming mij gepaster dan de airconditioning.
En het is niet de eerste keer, ik merk wel vaker dat de trein steeds koudere lucht blaast, hoe verder in het traject je komt (ik reis altijd van Rotterdam naar Groningen en weer terug, dus een geheel traject).

NS: mag de verwarming eens aan in de trein (of de koude lucht uit)?
icon

Beste antwoord door Thijs NS 5 november 2014, 18:02

Jammiejammie, welkom op het forum. Deze vraag is ook al behandeld in dit topic behandeld. Het komt er dus op neer dat dit systeem ook luchtvochtigheid reguleert. Even een andere coupé proberen kan overigens veel verschil maken.
Bekijk origineel

5 reacties

Jammiejammie, welkom op het forum. Deze vraag is ook al behandeld in dit topic behandeld. Het komt er dus op neer dat dit systeem ook luchtvochtigheid reguleert. Even een andere coupé proberen kan overigens veel verschil maken.
Zit je lekker, moet je naar een andere coupe, kan je staan maar heb je misschien wat warmte.

Maar NS gaat niet eens kijken hoe het anders kan he.
Badge
Zit je lekker, moet je naar een andere coupe, kan je staan maar heb je misschien wat warmte.

Maar NS gaat niet eens kijken hoe het anders kan he.

Lekker negatief...:?
Ja als een systeem niet goed werkt, moet je naar het systeem kijken.

Niet tegen mensen zeggen dat ze ergens anders moeten gaan zitten , wat misschien niet eens kan en waar hetzelfde probleem kan spelen.

Een systeem waarbij het per coupe 5 graden kan schelen is best gek.

Maar bij NS is het systeem altijd heilig verklaard op de een of andere manier, hoeveel klachten er ook over komen.
Wat toelichting: we krijgen via het forum (en via andere kanalen) feedback over temperatuur in de trein. Sommigen vinden het op sommige momenten te warm, en sommigen op andere momenten te koud. Deze signalen nemen we zeer serieus. Uiteraard kijken we hoe we het systeem zo kunnen aanpassen dat het voor iedereen zo gunstig mogelijk is. Het systeem is in dat geval dus niet heilig, maar is ook niet op basis van 1 geluid direct aan te passen, dit vraagt een voorzichtige en weloverwogen aanpak.

Reageer