Skip to main content

vuile treinramen

• March 26, 2025
  • 6 reacties
  • 158 Bekeken

Mijn dagjes uit met de trein worden tegengehouden door de ontzettend vuile ramen. Naar buiten kijken lukt niet meer. Ik vind dit echt onbegrijpelijk....

6 reacties

• Intercity
  • 364 reacties
  • March 26, 2025

Dat valt mij ook op. Vooral de dubbeldekkers hebben er last van. Je kunt bijna niets meer zien door de ramen. 

Dat broodje aapverhaal dat het ‘te koud’ is om de treinen te wassen snijdt ook onderhand geen hout meer. Het heeft deze winter sowieso nauwelijks serieus gevroren en de afgelopen weken vielen de mussen onderhand van het dak van de warmte, dus wanneer worden die treinen nu eens grondig gewassen?

JurgenH
Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper**
  • 1940 reacties
  • March 26, 2025

De wasstraten worden wel gebruikt. In Zwolle zie ik er toch vrij regelmatig nog een trein doorheen komen.

Echter, meestal rijden ze er net zo goor weer uit als dat ze erin reden.

MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 13875 reacties
  • March 26, 2025

Ik zie regelmatig van buiten schone treinen rondrijden. Maar als je zo ergert aan die vieze ramen dan ga je toch voortaan met de auto of geen dagjes uit?

Mij houdt een vies raam niet tegen, wel de rotzooi die medereizigers achterlaten in de trein.

Thom
Forum|alt.badge.img+5
  • Super user
  • 25337 reacties
  • March 26, 2025

Soms leidt het tot een speciaal transport, tussen twee Koplopers in. Dit treinstel was overigens ook oorspronkelijk bedoeld als Koploper, 😇

De schade zal wel weer niet betaald worden door onze puberale verfpissertjes, vrees ik

Forum|alt.badge.img
  • Koploper**
  • 3003 reacties
  • March 27, 2025

Maar als je zo ergert aan die vieze ramen dan ga je toch voortaan met de auto of geen dagjes uit?

Ik heb nog een veel beter idee. Als je je zo ergert aan een onderwerp met terechte klachten, ga dan naar een land waar niemand klaagt? Ik kan er wel een paar aanraden. 

Er zijn geen landen waar niemand klaagt, er zijn wel landen waar de mensen die klagen op magische wijze verdwijnen.

MCN 2021
  • Reisleider*
  • 301 reacties
  • March 27, 2025

Ik zie nu zelf ook de laste tijd heel veel schoone trein rijden heel af en toe zie wel nog een trein de vies is, maar ik heb er niet zoveel last van